Gå til innhold

Venninne som alltid sier at jeg "antar"..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis du har et av og på forhold til en kjip fyr så hadde jeg også vært VELDIG forsiiktig med å si noe negativt om fyren. Neste uke er du kjempeforelsket og sur fordi jeg sa du burde gå fra drittsekken

Anonymkode: 97c86...4f8

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du har et av og på forhold til en kjip fyr så hadde jeg også vært VELDIG forsiiktig med å si noe negativt om fyren. Neste uke er du kjempeforelsket og sur fordi jeg sa du burde gå fra drittsekken

Nå er ikke jeg sånn som blir sur på folk på den måten. Mange som kjenner han og vet hvem han er som snakker stygt om han til meg og ber meg være forsiktig. Aldri blitt sur for det, jeg vet hvordan han er, jeg mener ikke noe annet om han uavhengig om vi har en bra dag eller dårlig dag. Jeg svarer dem helt enkelt at jeg vet det veldig godt og blir lettet innevendig at noen ser at det er han som er problemet. Problemet mitt er tilknytningen og følelsene jeg har for han som gjør at jeg ikke klarer å gå, og jeg aner ikke hvorfor. Har alltid et håp om at han skal bli bedre... naiv som jeg er. 

En av grunnene til at jeg deler detaljer av dette med akkurat henne og ikke noen av de som har samme oppfatning av han som meg selv, er fordi hun er "utenfor", vi har ingen felles venner og jeg føler meg trygg på at dette blir værende hos henne. + at hun har vist meg mye tillit ved å dele store ting med meg også. 

Anonymkode: 14730...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Problemet mitt er tilknytningen og følelsene jeg har for han som gjør at jeg ikke klarer å gå, og jeg aner ikke hvorfor. Har alltid et håp om at han skal bli bedre... naiv som jeg

Og dette er grunnen til at hun ikke sier noe særlig. Det gjør ingen verdens forskjell hva hun sier. 

Å se folk drive med slik selvskading er utrolig frustrende for omgivelsene. Hun vet at hun ikke får hjulpet deg, så forstår at hun bare prøver å komme unna temaet.

Du trenger terapeut, ikke belemre venninner med noe så alvorlig og destruktivt. Sikreste måten å bruke opp venner og familie det der. Merker du at mange allerede har trukket seg unna deg? 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og dette er grunnen til at hun ikke sier noe særlig. Det gjør ingen verdens forskjell hva hun sier. 

Å se folk drive med slik selvskading er utrolig frustrende for omgivelsene. Hun vet at hun ikke får hjulpet deg, så forstår at hun bare prøver å komme unna temaet.

Du trenger terapeut, ikke belemre venninner med noe så alvorlig og destruktivt. Sikreste måten å bruke opp venner og familie det der. Merker du at mange allerede har trukket seg unna deg? 

Hun prøver absolutt ikke å komme unna temaet ? Hun spør jo også nermest daglig om oppdateringer frivillig.. og jeg gjør det med henne og lytter og hører på henne i samme grad. 

Om jeg har merket at folk har trukket seg unna meg? 😂 høres ut som du vet noe ikke jeg vet.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hun prøver absolutt ikke å komme unna temaet ? Hun spør jo også nermest daglig om oppdateringer frivillig.. og jeg gjør det med henne og lytter og hører på henne i samme grad. 

Om jeg har merket at folk har trukket seg unna meg? 😂 høres ut som du vet noe ikke jeg vet.. 

Du går i hvert fall glipp av spørsmål og antar at jeg sier at folk har trukket seg unna deg. 

Noe som er utrolig ironisk gitt spørsmålet ditt 😄

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går i hvert fall glipp av spørsmål og antar at jeg sier at folk har trukket seg unna deg. 

Noe som er utrolig ironisk gitt spørsmålet ditt 😄

Nå er du jo bare barnslig da? 

Måten du sa det på er der samme som om jeg skulle sagt "har du sett at du har fått grå hår i bakhodet?" Det er ikke en antagelse engang... det er jo bare non-sense fordi vi ikke har sett hverandre eller kjenner hverandre. Du gikk litt ut av proporsjoner rett og slett, så var ikke så ironisk som du skulle ha det til syns jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Nå er du jo bare barnslig da? 

Måten du sa det på er der samme som om jeg skulle sagt "har du sett at du har fått grå hår i bakhodet?" Det er ikke en antagelse engang... det er jo bare non-sense fordi vi ikke har sett hverandre eller kjenner hverandre. Du gikk litt ut av proporsjoner rett og slett, så var ikke så ironisk som du skulle ha det til syns jeg. 

Nja, jeg skjønner venninnen din faktisk. Du antar ting. Eller, du tar ting i verste mening og antar at folk har vonde intensjoner. 

Jaja, lykke til 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, jeg skjønner venninnen din faktisk. Du antar ting. Eller, du tar ting i verste mening og antar at folk har vonde intensjoner. 

Jaja, lykke til 

Haha, jo men det du skrev var jo åpenbart for å terge også da. Det er noen enkelte ting man ikke trenger å anta eller lure på liksom. Man ser jo det på de neste svarene dine, at de vred den på den måten med vilje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Okei jeg kan ta et ekte eksempel, samme det. 

Jeg har vært sammen med en fyr som på ingen måte har behandlet meg pent.. gjort mye dumt og er narsisistisk. Når jeg forteller henne f.eks at nå har han rusa seg igjen og han gjorde sånn og sånn og sa ditt og datt, så virker det som at hun alltid prøver å støtte han ved å si at "åh, men han har det kanskje ikke så bra, gi han en sjanse til å forklare seg". også har jeg jo satt pris på at hun er en venninne som ikke bare sier "drit og dra, dump han", men nå har det gått alt for langt.. og ting han gjør gjentar seg og gjentar seg og når jeg sier at "nå dumper jeg han" så sier hun sånn "håper ikke du angrer på det da".

Også kom vi til en diskusjon om dette, at jeg føler at jeg ikke får noe støtte, hun har hørt og sett alt han har gjort og det virker på meg som at hun støtter han, og ikke ønsker meg det beste og at det blir vanskeligere for meg å gå når den eneste venninnen jeg betror meg om sånt til indirekte alltid sier at jeg bare skal bite tenna sammen og fortsette å bli sparka ned i søla gang på gang, at jeg begynner å tro at det er jeg som er gal når jeg ikke får noe feeback, bare sånn "stakkars han" opplegg.. og da klikker hun jo og sier at jeg bare antar og at hun ikke vil at jeg skal komme senere å skylde på henne for at jeg dumpa han... da ble jeg ganske irritert, hvorfor skulle jeg skyldt på henne for det. 

Ja det er mitt valg hva jeg gjør, men jeg får ikke noe sympati rundt det han gjør, hun kjenner han ikke, har aldri møtt han, men kaster ut sympati for han selvom han har gjort de værste tenkelige ting. 

Jeg sier også i denne sammenheng: syns du han er snill mot meg liksom? Så sier hun igjen: åh nå antar du bare... 

Det må sies at jeg har vært der mye for henne også i veldig vanskelige situasjoner..

Det høres ut som hun ikke gir deg støtte, ja. Det er ganske ille at hun forsvarer en som behandler deg dårlig, og oppmuntrer deg til å gi han flere sjanser. Hun burde heller backe deg opp til å sette en grense, ikke gi han flere sjanser, men gjøre det helt slutt. 

Så jeg tror det er lurt av deg å holde avstand til henne nå. Prøv å få en psykolog som du kan snakke med. Psykologen skal jo støtte i en slik situasjon som du er i, og vil i hvert fall ikke holde på slik som venninnen din. 

Anonymkode: 30f3b...3c1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

(...) da klikker hun jo og sier at jeg bare antar og at hun ikke vil at jeg skal komme senere å skylde på henne for at jeg dumpa han... da ble jeg ganske irritert, hvorfor skulle jeg skyldt på henne for det. 

Her forteller hun deg I KLARTEKST hvorfor hun ikke vil involveres i ditt hjernedøde forhold og ikke ha noe å gjøre med om du avslutter eller ikke. 

Og du gjør det samme som du også gjør her i tråden: Nekter å høre på hva folk forteller deg, og fortsetter å kverulere som om alle andre enn deg er idioter. 

Du kan stampe i gulvet og mene hennes forklaring er den mest idiotiske begrunnelse noensinne i hele verdenshistorien, men det endrer ingenting. Det er hennes grunn, ikke din. HUN VIL IKKE INVOLVERES. FATT DET. 

Anonymkode: 0e055...890

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en usunn relasjon til både typen din og venninna di. Kanskje du skulle kvittet deg med begge to og heller omgitt deg med skikkelige folk. 

Anonymkode: 63067...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg har en venninne som alltid mener at jeg "antar" ting...

for eksempel hvis vi diskuterer noe og jeg føler at det hun indirekte sier at jeg er egoistisk, så svarer jeg " så  du mener at jeg er egoistisk?" Så svarer hun: nå antar du bare igjen, det er så utrolig slitsomt.

Jeg hadde svart med et smil: Antar du at jeg antar? Nei, jeg lurte bare på hva du egentlig mente med det du sa.

Jeg opplever at jeg ikke helt forstår hva du mener med det?

Jeg får altså aldri svar på sånne type ting, eneste hun svarer meg hver gang er at hun er lei av at jeg antar.

Jeg hadde sikkert og sagt med et smil: Ikke vær lei deg, jeg bare lurer på .......... 

Hun er lei av at jeg antar ting, og jeg er dritt lei av at hun alltid svarer med at jeg antar istedefor å bare svare meg på spørsmålet.. for jeg antar jo ikke noe? . Eller hva mener dere? 

Kanskje du skal prøve å ikke være så dritt lei det. Det er hennes problem at hun antar at du antar.

Bare si: Jeg håpet på at du ville svare meg på spørsmålet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Her forteller hun deg I KLARTEKST hvorfor hun ikke vil involveres i ditt hjernedøde forhold og ikke ha noe å gjøre med om du avslutter eller ikke. 

Og du gjør det samme som du også gjør her i tråden: Nekter å høre på hva folk forteller deg, og fortsetter å kverulere som om alle andre enn deg er idioter. 

Du kan stampe i gulvet og mene hennes forklaring er den mest idiotiske begrunnelse noensinne i hele verdenshistorien, men det endrer ingenting. Det er hennes grunn, ikke din. HUN VIL IKKE INVOLVERES. FATT DET. 

Anonymkode: 0e055...890

Kjenner du henne? Du virker utrolig sint på hennes vegne 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 5.4.2024 den 16.52):

Okei jeg kan ta et ekte eksempel, samme det. 

Jeg har vært sammen med en fyr som på ingen måte har behandlet meg pent.. gjort mye dumt og er narsisistisk. Når jeg forteller henne f.eks at nå har han rusa seg igjen og han gjorde sånn og sånn og sa ditt og datt, så virker det som at hun alltid prøver å støtte han ved å si at "åh, men han har det kanskje ikke så bra, gi han en sjanse til å forklare seg". også har jeg jo satt pris på at hun er en venninne som ikke bare sier "drit og dra, dump han", men nå har det gått alt for langt.. og ting han gjør gjentar seg og gjentar seg og når jeg sier at "nå dumper jeg han" så sier hun sånn "håper ikke du angrer på det da".

Også kom vi til en diskusjon om dette, at jeg føler at jeg ikke får noe støtte, hun har hørt og sett alt han har gjort og det virker på meg som at hun støtter han, og ikke ønsker meg det beste og at det blir vanskeligere for meg å gå når den eneste venninnen jeg betror meg om sånt til indirekte alltid sier at jeg bare skal bite tenna sammen og fortsette å bli sparka ned i søla gang på gang, at jeg begynner å tro at det er jeg som er gal når jeg ikke får noe feeback, bare sånn "stakkars han" opplegg.. og da klikker hun jo og sier at jeg bare antar og at hun ikke vil at jeg skal komme senere å skylde på henne for at jeg dumpa han... da ble jeg ganske irritert, hvorfor skulle jeg skyldt på henne for det. 

Ja det er mitt valg hva jeg gjør, men jeg får ikke noe sympati rundt det han gjør, hun kjenner han ikke, har aldri møtt han, men kaster ut sympati for han selvom han har gjort de værste tenkelige ting. 

Jeg sier også i denne sammenheng: syns du han er snill mot meg liksom? Så sier hun igjen: åh nå antar du bare... 

Det må sies at jeg har vært der mye for henne også i veldig vanskelige situasjoner..

«….. og da klikker hun jo og sier at jeg bare antar og at hun ikke vil at jeg skal komme senere å skylde på henne for at jeg dumpa han... da ble jeg ganske irritert, hvorfor skulle jeg skyldt på henne for det…..»

Her sier hun deg jo i klartekst hvorfor.

Du setter henne i en kjempevanskelig situasjon, om du forventer at hun skal ta stilling til forholdet ditt, eller snakke ned typen din. Støtte deg i at han er en dritt.

For jo - det er veldig vanlig at den som har prøvd å være en god venn og gi støtte på at typen er drittsekk når et par har det ugreit, blir dumpa som venn om paret klarer å fikse ting og satse videre på hverandre.

Hvem vil vel ha en venn som mener typen din er bare møkk og ikke noe å samle på…? Og som mener det er idiotisk og ikke bra for deg å være i det forholdet?

Du antar og tolker at hun forsvarer ham og syns at du skal bli, når hun egentlig bare prøver å balansere på en veldig tynn line og ikke si noe hverken den ene eller andre veien om ditt forhold.

Sannsynligvis mener hun også at han fyren din ikke er bra, og ikke bra for deg - men forsøker å unngå å si det, for ikke å potensielt miste deg som venn.

Som hun jo har sagt til deg, rett ut i klartekst.

Hva med å høre på hva hun faktisk sier? Heller enn å anta, tro og mene….?

Har vært i denne situasjonen selv, som din venninne, og det er fryktelig vanskelig. En bør unngå å si for mye negativt om vennens partner, i tilfelle de fikser forholdet. Ellers blir det fort mye som ikke kan reparerer eller gjøres usagt igjen.

Anonymkode: 1219b...b14

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun høres litt forstyrra ut som mistolker alt du sier. Personlighetsforstyrrede gjør ofte dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.4.2024 den 19.06):

Da er dere begge like grenseløse. Meget passiv aggressive kommentarer du gir til folk som gir svar du ikke liker. Skjønner godt hvis venninnen din holder seg "nøytral". Hva ønsket du å få innspill på når du opprettet tråden? 

Anonymkode: 67d12...097

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du har en usunn relasjon til både typen din og venninna di. Kanskje du skulle kvittet deg med begge to og heller omgitt deg med skikkelige folk. 

Anonymkode: 63067...831

Da må ts bli skikkelig selv.. 

Anonymkode: 67d12...097

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...