Gå til innhold

Tanker om bruk av app?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min partner bruker en app for å styre barnets søvn. Dette resulterer i mye gråt. 

Klokken følges slavisk for mating, men dette er for meg merkelig når barnet åpenbart er tørst eller sulten.

Alt skjer på klokkeslettet. 

Jeg opplever at barnet er utilfreds og understimulert fordi klokken og rutinene gjør at de er lite ute.

Det går jo bra, men jeg er ingen tilhenger av apper for dette. Tenker det er viktigere å lese barnet.

Hvordan gjør dere det?

Anonymkode: 805c2...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor gammel er barnet? 

Og nei...man følger barnet og dagen ..ikke en app. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En app kan ikke styre et barn. Et barn er et individ. Partneren din kan prøve å leve etter en app selv og se om partner da er tilfreds... 

Anonymkode: 0e130...f07

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det bra med partneren din? Psykisk altså. Noen kan få litt tvangspreget forhold til søvn og sånt, det kan jo hende at hen synes livet er litt krevende akkurat nå og håper at appen skal fikse det eller gjøre ting enklere. Kanskje vedkommende trenger hjelp?

Jeg brukte en app for å logge soving i de første 4mnd, rett og slett fordi alt gikk litt i ett. Jeg følte det var hjelpsomt å kunne sjekke appen og se "oi, det er jo allerede 2t siden forrige dupp, ikke rart babyen er sur". Nå er babyen 7mnd og lettere å lese, man er mer i en rutine og ting går mer av seg selv.

MEN, alltid mat ved behov. Det er absolutt ikke anbefalt å mate etter klokka, det vil nok helsesykepleier bekrefte.

Anonymkode: 5859d...743

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri brukt apper, følger barnets signaler. Er det trøtt, la det sove. Er det trøtt, la det sove. Barn er forskjellige.

Anonymkode: 233c1...a52

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min partner bruker en app for å styre barnets søvn. Dette resulterer i mye gråt. 

Klokken følges slavisk for mating, men dette er for meg merkelig når barnet åpenbart er tørst eller sulten.

Alt skjer på klokkeslettet. 

Jeg opplever at barnet er utilfreds og understimulert fordi klokken og rutinene gjør at de er lite ute.

Det går jo bra, men jeg er ingen tilhenger av apper for dette. Tenker det er viktigere å lese barnet.

Hvordan gjør dere det?

Anonymkode: 805c2...a28

Snakk med helsesøster og be om råd, sammen med partneren din. Kanskje h*n bare er veldig usikker på hvordan h*n skal gjøre ting hvis h*n er førstegangsforelder.

Jeg er overbevist om at dette er skadelig for barnet, da alle barn har svært ulike behov. En app kan ikke vite om barnet er tørst eller sultent. Hvordan er den foreldren med barnet ellers? Viser ømhet og omsorg, koser og småprater med barnet? Kan det være fødselsdepresjon? Du bedriver faktisk omsorgssvikt dersom du ikke tar tak i det. Barnet får jo ikke dekket sine grunnleggende behov som mat, drikke og søvn!

Anonymkode: 5d261...3b4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Min partner bruker en app for å styre barnets søvn. Dette resulterer i mye gråt. 

Klokken følges slavisk for mating, men dette er for meg merkelig når barnet åpenbart er tørst eller sulten.

Alt skjer på klokkeslettet. 

Jeg opplever at barnet er utilfreds og understimulert fordi klokken og rutinene gjør at de er lite ute.

Det går jo bra, men jeg er ingen tilhenger av apper for dette. Tenker det er viktigere å lese barnet.

Hvordan gjør dere det?

Anonymkode: 805c2...a28

Helt enig, det viktigste er å lese barnet. Min er nå 8 uker og det hender stadig vekk at han vil ha dessert like etter at jeg har ammet, eller at han vil ammes selv om det bare er en time siden sist han var ferdig. Om jeg da skulle nektet han pga en app, hadde jeg fått en myyyye mer misfornøyd og skrikete baby!

Siden barnet gråter så mye pga dette, hvorfor ikke foreslå for partner et par dager uten appen? I helga, når dere begge er hjemme. Hvis partneren din har behov for kontroll kan dere likevel skrive ned tidspunktene selv uten å la appen styre. Er partneren din usikker på å lese barnets signaler, les litt om det sammen før dere prøver uten appen 😊

Anonymkode: 26ce1...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg brukte en app for å logge soving i de første 4mnd, rett og slett fordi alt gikk litt i ett. Jeg følte det var hjelpsomt å kunne sjekke appen og se "oi, det er jo allerede 2t siden forrige dupp, ikke rart babyen er sur". Nå er babyen 7mnd og lettere å lese, man er mer i en rutine og ting går mer av seg selv.

MEN, alltid mat ved behov. Det er absolutt ikke anbefalt å mate etter klokka, det vil nok helsesykepleier bekrefte.

Anonymkode: 5859d...743

Samme her. Har baby på 2,5 mnd. Bruker app for å logge søvn og amming.
Babyen styrer alt såklart, følger ikke klokkeslettene appen foreslår for søvn. Men er fint med en påminnelse, ofte jeg tenker at det er rart baby er trøtt igjen allerede, men så ser jeg i appen at det det er 2 timer siden forrige dupp.
Glemmer hele tiden hvilket bryst jeg ammet på sist, så uten appen hadde det nok blitt skjevfordelt 😅

Har du prøvd å snakke med partneren din om dette? 
Evt ta det opp sammen på helsestasjon.
Partneren din gjør sikkert dette i beste mening og ønsker nok det beste for baby ♥️

Anonymkode: bdf0c...9dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

App skal være et verktøy, og kan være en veiledning, men ikke et styringsmiddel. 

Anonymkode: 28a84...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...