Gå til innhold

Tips til enkel brudekjole


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal gifte oss neste år og jeg har så vidt begynt å se etter kjole. Greia er at vi skal ha et meget enkelt bryllup. Sivil seremoni med kun forlovere og selskap med nærmeste familie: foreldre, søsken, våre barn og søskens barn. Det blir seks barn til sammen som alle er under 8 år, så dette blir mer et hyggelig familieselskap enn en stiv affære med tale og fest ut i sene nattetimer og jeg ser derfor etter en kjole som kan matche anledningen her. 

Jeg vet ikke om jeg skal gå for hvit kjole eller bare en annen kjole som også kan brukes senere. Jeg vet i alle fall at jeg ikke vil ha noe prinsesse-aktig eller veldig stivt. I hodet mitt ser jeg for meg noe uformelt, men likevel romantisk. Noen som har tips til hvor jeg kan begynne å lete, gjerne konkrete modeller, nettbutikker eller lignende. 

Anonymkode: 521ba...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Floyd har laget en brudekjole kolleksjon, kanskje du skal sjekke dem?

Selvom dere skal ha en liten intim vielse, er det kjekt å ha kledd seg litt opp. 

Selv hadde jeg en vintagekjole kjøpt på nett til vår vielse og påfølgende middag. Helt perfekt -pyntet og spesiell, men likevel en kjole som kan brukes i etterkant.

Anonymkode: 92d97...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde et tilsvarende bryllup. Jeg kjøpte en blondekjole i en kjedebutikk for en rimelig penge, og syns fremdeles 10 år senere at det var et veldig godt valg. Bildene ble kjempe fine🥰

Anonymkode: 3a9c3...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i hvert fall vanskelig å komme med konkrete forslag når vi ikke vet hvilken størrelse du bruker, hvor høy du er, figur, osv. osv. Alt dette har jo betydning for hva slags kjole du blir fin i.

 

 

Anonymkode: f7458...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

350 ensfargede hvite kjoler fra Zalando.

https://www.zalando.no/dameklaer-kjoler/_hvit/?pattern=ensfarget

 

Disse var nydelige

https://www.zalando.no/needle-and-thread-sequin-wreath-bodice-off-shoulder-ankle-gown-ballkjole-cream-nt521c0ou-a11.html

https://www.zalando.no/lauren-ralph-lauren-petite-leonidas-sleeveless-ballkjole-mascarpone-cream-lar21c05d-a11.html

Selv giftet vi oss i Søreuropa og hadde borgerlig vielse i Norge noen måneder etterpå.   Da hadde jeg en hvit innsvinget pencil knekort Lauren Ralph Lauren kjole.  Den er klassisk og jeg har brukt den et par ganger etterpå. 

Anonymkode: bcf64...e29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden det skal være uformelt og uhøytidelig, hva med denne kjolen fra Pia Tjelta? Kan brukes i andre anledninger senere.

Leslie Marseille

Anonymkode: f7458...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...