Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det noe så manger sier og skriver? 

Min erfaring er at gresset var jævlig mye grønnere alle andre steder. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er et munnhell som har som formål å oppmuntre noen til å tenke seg om før de avbryter noe bra i søken etter noe bedre.

Noen ganger kan man mene at en venn er for ivrig på å prøve «the next big thing».

Andre ganger kan (som du er inne på) problemet være det motsatte. At noen tvinger seg selv til å fortsette med noe de ikke trives med i frykt for alternativer. I de tilfellene finnes det sikkert (?) andre munnhell man kan bruke.

Anonymkode: 67fe9...5c6

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Ebbeliten skrev (7 minutter siden):

Jeg er helt enig med deg i at det er en floksel. Jeg har også erfaring med at gresset var grønnere på den andre siden. 

Anonymkode: ae276...446

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Gresset er grønnere på den andre siden ja, for de som tør.

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Ebbeliten skrev (10 minutter siden):

Gresset er grønnest der det pleies. Hvis du har erfart at dette ikke stemmer for din del er det kanskje en sammenheng med hvordan man ivaretok "gresset" i utgangspunktet..

Anonymkode: 6486f...151

• Liker 20
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er klart, er man i ett veldig destruktivt og dårlig forhold så er det aller meste bedre enn den svidde bakken man står på.

Poenget er at mange bør se ned og se seg godt om, for det kan hende det hadde holdt om man bare vannet litt. 

De som ikke evner å vanne eget gress vil alltid se på misunnelse på andres grønne gress uten at de forstår arbeidet som ligger bak. 

Kunst gress ser forøvrig bare bra ut på avstand. 

• Liker 19
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror mange folk har så lite energi at de ikke orker å prøve å gjøre endringer i livet selv når de skjønner de bør det, og så blir de bare værende i triste og meningsløse situasjoner og relasjoner i stedet for å ta sjansen på endringer 

Og så bruker de kanskje munnhellet som 'livsvisdom" for å trykke ned dem som våger å ta spranget?

Anonymkode: ad239...1be

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gresset er grønnest der det pleies. Hvis du har erfart at dette ikke stemmer for din del er det kanskje en sammenheng med hvordan man ivaretok "gresset" i utgangspunktet..

Eller kanskje heller hvordan den andre pleiet sitt gress? Man kan ikke vanne og vanne et gress som ikke gjør det tilbake. 

Anonymkode: f30b9...c09

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eller kanskje heller hvordan den andre pleiet sitt gress? Man kan ikke vanne og vanne et gress som ikke gjør det tilbake. 

Gress vanner ikke. 

Anonymkode: 41899...2aa

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Gresset kan være mye grønnere andre steder, men fra avstand ser du heller ikke alt ugresset.

Anonymkode: 22774...689

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gress vanner ikke. 

Anonymkode: 41899...2aa

Si fra som du ikke forsto hva jeg mente, så kan jeg skrive det uten metaforen gress i det hele tatt 🤓 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Og noen ganger blir det aldri grønt så lenge man er alene om å vanne gresset. På den andre siden kan man finne en medgartner som hjelper til med å holde gresset grønt. 

Anonymkode: 402e4...5e3

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Erfaringsmessig hjelper det forsvinnende lite hvor mye man pleier gresset, der motparten benytter enhver anledning til å spre roundup.

Anonymkode: 54144...723

• Liker 8
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Erfaringsmessig hjelper det forsvinnende lite hvor mye man pleier gresset, der motparten benytter enhver anledning til å spre roundup.

Anonymkode: 54144...723

Dyrk soyabønner i stedet!

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Roundup_Ready

Anonymkode: 67fe9...5c6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gresset er grønnest en eller annen plass. Noen er attraktive andre ikke. 

Anonymkode: 77975...c33

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Oppbrukte floskler.

Anonymkode: 3defb...026

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Kommer nok helt på hvilke gress man har tilgang på eller klarer å så fram

AnonymBruker
Skrevet

Det er grønnest der du vanner det. Ta min eksmann for eksempel. Han gav blaffen i å ivareta vårt forhold og familieliv, reiste offshore så snart han hadde sjangsen, fant seg en ny dame ute på byen mens vi hadde små barn etc. Han flyttet sammen med henne og det var ikke måte på hvor fantastisk det var. Problemet var bare at han fortatte på den destruerende livsstilen, da var ikke gresset grønt der særlig lenge heller, og han er alene igjen. Good riddance :) 

Anonymkode: d5e5d...129

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Om det ikke fantes noe gress å vanne der man først sto, burde man vel heller ikke ha stått der.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er grønnest der du vanner det. Ta min eksmann for eksempel. Han gav blaffen i å ivareta vårt forhold og familieliv, reiste offshore så snart han hadde sjangsen, fant seg en ny dame ute på byen mens vi hadde små barn etc. Han flyttet sammen med henne og det var ikke måte på hvor fantastisk det var. Problemet var bare at han fortatte på den destruerende livsstilen, da var ikke gresset grønt der særlig lenge heller, og han er alene igjen. Good riddance :) 

Anonymkode: d5e5d...129

Jeg vil tro gresset er grønnere for din del, nå som du er kvitt driten? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...