Gå til innhold

Trivselskontroll ahus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har vært på trivselskontroll på ahus og vil dele erfaringer? Har termin i morgen og har på følelsen at dette blir veldig på overtid… er det «vanskelig» å få igangsettelse fra første kontrollen om man ønsker? Hvor raskt etter termin har dere fått time og hva sjekker de?😄 stripper de f.eks? Skal til jordmor senere i dag, men min jordmor gjør ikke vaginal undersøkelse.. 

Anonymkode: 3fd2f...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke ahus, men jeg ble igangsatt på termindato etter trivselskontroll fordi jeg hadde smått begynnende svangerskapsforgiftning, veldig lite fostervann og babyen hadde vokst mindre enn de ønsket siden siste vekstkontroll. Så de ønsket henne ut med en gang. Det var ikke for min del at jeg ble igangsatt. 

Anonymkode: 42764...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal foreligge medisinske grunner for igangsettelse, så hvis du har det fint og baby har det fint er det ikke særlig sannsynlig :) 

Anonymkode: 5755d...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var ganske lavterskel på ahus. Jeg var inne i uke 38 for å måle babyen, og ble igangsatt da hun målte stort (3,9 kg). Ingenting annet "galt", og jeg kunne godt gått lenger.

Fikk satt inn ballong der og da, og lagt inn senere samme kveld etter den falt ut.

Anonymkode: 2670b...a72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tar CTG, måler blodtrykk, sjekker urin og tar en ultralyd for å sjekke veksten. :) 

Jeg ble satt i gang begge ganger pga. Proteiner i urinen og bittelitt forhøyet blodtrykk, men aner ikke hvor terskelen står generelt sett da dette tross alt var medisinsk indikert. 

De sjekket også åpning/modning, men vet ikke om dette er noe de gjør på alle eller om de gjorde det på meg fordi jeg skulle bli indusert. Første gang fikk jeg satt inn ballong, andre gang tok de vannet med en gang og fødselen var over 3,5 timer senere. 😅

Anonymkode: 65e3a...4b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...