Gå til innhold

bihulebetennelse, trenger råd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Forverring av den sykdommen og plagene jeg allerede har, samt at jeg har slitt med at både puls og blodtrykk blir helt på bærtur av visse medisiner. Har også hatt allergiske reaksjoner hvor jeg har fått motsprøyte. Oppkast, migrene og heftig angst er også vanlig for meg.. Ja jeg tenker også det egentlig, men legen er ikke enig og jeg kommer meg ikke til en privat lege 🫤 ts

Anonymkode: 7c489...4f7

Jeg tenker du kan prøve Rinexin først. Å ta antibiotika er mye verre enn det og har større plager på mage og tarm, samt man skal ikke ta antibiotika uten at det er grunnlag for det. Det burde du vært mer bekymret for.. du som mener du er så ømfintlig for medisiner. 

Anonymkode: d74ac...6bf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg får veldig fort bihulebetennelse. Jeg bruker mye saltvannsspray. Når jeg sprayer legger jeg hodet bak, tipper bakhodet litt slik at sprayen renner i bihulene - og ligger slik i 5 min. Reiser meg så opp, bøyer hele overkroppen frem - slik at hodet henger mellom bena. Stå slik en stund, også blås. Da får du hjelp av tyngdekraften til å få det ut. Fikk det forklart av en fantastisk apotekansatt og det har hjulpet meg mye.

Anonymkode: 5d3f9...319

Takk for tips! 😊 Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Rinexin funker kjempebra. Bare ta det :) Så kan du heller fokusere på forebyggende naturlige tiltak etterpå. 

Noterer meg at flere av dere har brukt det med hell og uten bivirkninger 😊 men hva hjelper det egentlig mot? Trodde det var for å åpne bihuler sånn at gørra kom ut? Ikke nødvendigvis for å stoppe betennelsen? Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du har fått medisiner av legen, start med å ta de…

Anonymkode: 7d04e...a58

Legen er ikke allvitende du vet det, de tabber seg ut titt og ofte og det å være skeptisk er lurt i møte med helsevesenet. Greit å dobbeltsjekke og se om det er alternativer om man har mulighet for det.

Anonymkode: 2d9ec...1e3

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Legen er ikke allvitende du vet det, de tabber seg ut titt og ofte og det å være skeptisk er lurt i møte med helsevesenet. Greit å dobbeltsjekke og se om det er alternativer om man har mulighet for det.

Det er ikke lurt å være så skeptisk at du går rundt syk i ukesvis uten å ta medisiner. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Noterer meg at flere av dere har brukt det med hell og uten bivirkninger 😊 men hva hjelper det egentlig mot? Trodde det var for å åpne bihuler sånn at gørra kom ut? Ikke nødvendigvis for å stoppe betennelsen? Ts

Så, du er skeptisk mot det uten å vite hva det gjør og hvordan det fungerer, og hvorfor det er bra at det gjør det det gjør?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Skal du lese bivirkninger på alt kan du heller ikke bruke paracet eller urtemidler som anbefales lenger opp. Alt har bivirkninger. 

Rinex fungerer og aldri hatt bivirkninger. 

Har bihulebetennelse på tredje måned der jeg har fått antibiotika, nesespray osv... Men denne gangen blir det sykehus for meg siden jeg ikke blir frisk. 

Så ta medisinene dine. Er en grunn til at du får dem 🤦🏽‍♀️

Anonymkode: 73a83...542

Det vet jeg jo. Men jeg er voksen og har prøvd mye i løpet av et langt sykdomsliv, deriblant en del kosttilskudd og urter. Jeg vet hva som pleier å gi bivirkninger og hva jeg tåler fint, masse jeg ikke tåler innenfor helsekost også. Jeg har også hatt flere operasjoner hvor jeg ikke har tålt medisinene som gis i forbindelse med dem feks. Dette er ikke innbildt selv om flere av dere tror det. Ts

AnonymBruker
Skrevet

Har kronisk tette bihuler og går fast på Rinexin. Den eneste bivirkningen jeg har er søvnproblemer, men kun om jeg tar etter kl 17 på ettermiddagen. 

Anonymkode: 6e9be...842

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker du kan prøve Rinexin først. Å ta antibiotika er mye verre enn det og har større plager på mage og tarm, samt man skal ikke ta antibiotika uten at det er grunnlag for det. Det burde du vært mer bekymret for.. du som mener du er så ømfintlig for medisiner. 

Det vet jeg også, har blant vokst opp med å ta veldig masse antibiotika pga sykdommer som barn og endt opp med å bli resistente mot flere. Men derfor vet jeg også hva jeg tåler og ikke innenfor den sjangeren. Men det er alltid siste utvei med antibiotika. Og igjen, jeg "mener" ikke at jeg er ømfintlig for medisiner. Hva er egentlig poenget ditt med å slenge med leppa om noe du kan absolutt ingenting om? Er du lege? Jeg forstår virkelig ikke hvorfor så mange inne på dette forumet besitter en så stor tro på egne evner og intelligens at de synes det er helt ok å si til andre at de er idioter basert bare på det. Helt vanvittig å følge med på.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kan skrive under på dette, jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke er mer kritiske til hva leger skriver ut av medisiner... Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er ikke lurt å være så skeptisk at du går rundt syk i ukesvis uten å ta medisiner. 

Jeg har jo tatt medisiner. Jeg har tatt smertestillende, jeg har tatt antibiotika dråper til ørene når jeg fikk ørebetennelse samtidig som bihulebetennelsen og jeg bruker per nå denne nesesprayen med kortison. Jeg har bare ikke tatt disse tablettene fordi de er nye for meg og jeg har lest om innholdet i dem og hva bivirkningene er. Og de er bl.a mer alvorlige enn de overnevnte tingene jeg har prøvd. Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Så, du er skeptisk mot det uten å vite hva det gjør og hvordan det fungerer, og hvorfor det er bra at det gjør det det gjør?

Jeg er skeptisk pga innholdet i dem og hva jeg har lest om bivirkninger. Noen land har bla sluttet å bruke dem pga faren for hjerneblødning. Jeg har forstått det sånn at de er slimhinneavsvellende og spurte derfor om hva de egentlig gjør mot selve betennelsen. Ts

AnonymBruker
Skrevet

En kan risikere å få kronisk bihulebetennelse hvis det ikke blir behandlet, som igjen kan føre til at en må operere bihulene for å renske de og ordne større hulrom i bihulene,

Anonymkode: 93a72...f52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...