Gå til innhold

Rosé vin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen annbefaling for en god, billig rosé vin for en fattig student? Maks 150 kr. Takk for hjelpennn

Anonymkode: f10be...c58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva sort vin liker du ellers da?

Uten å vite smaken din blir det som å svare på spørsmålet om hva som er den beste smågodt-biten. 

Erfarne vindrikkere  elsker syrlige viner, så en "god vin" vil ofte kjennes alt for frisk/sur for folk som liker litt sødme. 

De færreste elsker f.eks champagne første gang de drikker musserende vin, mens flere liker procecco som oftere er litt mindre friskt.

Vet du noe du liker fra før som du kan gi som eksempel? 

 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Noen annbefaling for en god, billig rosé vin for en fattig student? Maks 150 kr. Takk for hjelpennn

Anonymkode: f10be...c58

Dette er ingen rosevin i vanlig forstand, men den er rød? Og den har litt bobler i. Frisk og god med en lett smak av jordbær. Veldig god å drikke (kald), i alle fall for meg som ikke er noen stor vinelsker.

Fresita heter den og koster 125,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (2 minutter siden):

Dette er ingen rosevin i vanlig forstand, men den er rød? Og den har litt bobler i. Frisk og god med en lett smak av jordbær. Veldig god å drikke (kald), i alle fall for meg som ikke er noen stor vinelsker.

Fresita heter den og koster 125,-

Det er jo en dessertvin og den er veldig, veldig søt. Men sikkert digg til sitt bruk. 

Har du forsøkt

Matua Rosé 2022. 
https://www.vinmonopolet.no/p/10594501

Den er i basisutvalget så de har den over alt.

Om du er villig til å bruke litt mer er denne god, men en helt annen type vin enn den forrige. 

 Meinklang Prosa 2022. 

https://www.vinmonopolet.no/p/437901

Rosévin er så mye forskjellig, så det kommer veldig an på hva du er ute etter. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at Dom. de Montrose som ble nevnt over her er et av de beste kjøpene i prisklassen du er ute etter.

Meinklang Prosa som også er nevnt er ellers en av mine sommerfavoritter, men den koster jo nesten 200.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å svare på så lenge du ikke skriver hvilken type vin du liker ellers. Søt? Tørr? Halvtørr? 

Anonymkode: ebca8...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...