Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva legges i dette uttrykket?

Ofte hører jeg at folk beskriver det som å komme hjem, når de fant sin partner..hvordan føles dette? Og kan hindringer i en selv føre til at en aldri vil føle dette,uansett partner?

Anonymkode: 09451...acd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ofte hører jeg at folk beskriver det som å komme hjem, når de fant sin partner..hvordan føles dette? 

Anonymkode: 09451...acd

Som at alt er bra, man kan slappe av, ting kommer naturlig. 

Anonymkode: a8667...e12

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Føltes som om vi alltid hadde kjent hverandre, føltes helt riktig. Så flyttet vi sammen, han begynte å slå, jeg fikk vite hva ptsd etter vond oppvekst og traumebond er. Veldig ofte føles det helt hjemme når man møter en som er lik den som mishandlet en i barndommen, hvis en ikke er obs på egen bakgrunn. 

Anonymkode: 43ee1...15f

• Hjerte 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Føles som om det aldri kan bli nok kvelder på sofaen sammen, som om jeg kan slappe av og være 100% meg selv. Slippe ut magen, gjøre ingenting og alt. Som en indre ro og som verdens tryggeste tosomhet. Som å glede seg til alt som ligger foran oss i det relativt kjedelige livet vårt. Trygt å ta sjanser i andre arenaer av livet fordi jeg har noen i ryggen til enhver tid. 

Jeg har vært i forhold hvor det ikke føltes sånn. Jeg tror alle kan få den følelsen om de har rett person. 

Anonymkode: 4dcfe...045

• Liker 9
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Å være segselv, komfort, trygghet, noen det er like greit å være stille med som å prate, uanstrengt og fredelig. 

Anonymkode: 9d55f...cb1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Som at jeg kan slappe 100% av med han. Trenger aldri ta på en maske eller være utilpass. Å være hjemme med han er som å være hjemme alene. Kan føle meg fri :) 

Anonymkode: 4934d...0f1

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Det føles bare naturlig. Selvsagt. Uten at man tar det for gitt. Som om det alltid har vært sånn og man vet ikke helt husker hvordan livet var før. For hvordan kunne man vært uten akkurat dette? En man kan være alene med, sammen, i sin egen verden. En man tenker «dette er alt» og er fornøyd med det. 

Anonymkode: 3dded...89d

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Føltes som om vi alltid hadde kjent hverandre, føltes helt riktig. Så flyttet vi sammen, han begynte å slå, jeg fikk vite hva ptsd etter vond oppvekst og traumebond er. Veldig ofte føles det helt hjemme når man møter en som er lik den som mishandlet en i barndommen, hvis en ikke er obs på egen bakgrunn. 

Jeg forstår du har vært gjennom noe traumatisk og vanskelig, men det er nok ikke slik det føles svært ofte, å føle seg hjemme med en partner. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tok meg nesten 5 år og 2 barn før jeg fikk den følelsen av at jeg følte meg komfortabel, gledet meg og var glad i hjemme med mannen.

Anonymkode: db6e6...ecd

• Liker 2
Skrevet

Et eksempel: Jeg leste et intervju med journalist/forfatter Ingeborg Senneset, der hun sier at med nåværende samboer trenger hun ikke lenger "alenetid" for å lade batteriene, hun kan slappe av hundre prosent MED ham, og det er en helt ny følelse for henne, noe hun aldri har opplevd med tidligere kjærester og aldri hadde kunnet forestille seg at var mulig. 

Jeg tror som en annen skriver over her at alle kan få den følelsen om de finner rett person. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri forstått det uttrykket. «Hjemme» for meg var alltid utrygt, ekkelt og stressende. Jeg kan heller aldri føle meg 100% trygg eller rolig sammen med en annen (enda). Men mannen er jo det nærmeste jeg kommer. Utenom barna mine da, med de har jeg faktisk null hemninger. Uansett, det er ikke fordi mannen ikke er fin, men fordi jeg er så relasjonskadet fra før. Vi er på det tredje året nå og jeg blir fortsatt tryggere og tryggere, men det går veldig sakte. 

Anonymkode: 1a5eb...713

• Liker 1
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

At jeg kan være meg selv 100% uten å være redd for at jeg ikke er god nok. At jeg ikke bruker opp de sosiale batteriene ved å være med han. Jeg kan ha alenetid selv om han er i rommet 😍 At personlighetene våre passer godt sammen.

Anonymkode: d60fc...185

• Liker 5
Gjest ZarahSweet
Skrevet

Jeg føler meg trygg og avslappet i hjemmet mitt. Samme gjør jeg med han. 

Når vi er sammen så får vi begge energi. Han kaller meg sin personlige ladestasjon. Uansett om han er glad, trist, stresset etc så får han en ro av å være sammen med meg❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg forstår du har vært gjennom noe traumatisk og vanskelig, men det er nok ikke slik det føles svært ofte, å føle seg hjemme med en partner. 

Beklager at det ikke ble med, men jeg mente med en gang, ikke over tid. Når jeg møtte denne voldelige eksen så føltes han som hjemme samme dagen vi møttes fysisk. Jeg skjønte det ikke da, men jeg skjønner nå at det er ikke et godt tegn eller et tegn på å rushe ut i det uten å bli kjent, bare fordi det føles hjemme. 

Det andre her beskriver, det håper jeg å føle med noen en dag. ❤️

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg følte jeg traff en gammel venn, det føltes veldig komfortabelt og trygt, veldig raskt. Jeg har også gått med en sporadisk følelse av hjemlengsel siden jeg var tenåring, og denne hjemlengsel har jeg ikke kjent siden jeg møtte samboeren min. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ei som skrev over her, som jeg kjenner meg 100% igjen i: jeg trenger ofte alenetid for å lade batteriene. Men da jeg traff mannen min fant jeg (til min store overraskelse) at jeg ikke trengte alenetid fra han, men med han. Jeg kaller han laderen min 🤭 Ingenting får meg til å slappe mer av enn å ha han i nærheten. Alle bekymringer eller utfordringer blir blåst bort og jeg kan puste ut. Derfor har jeg óg lite å bekymre meg for: jeg har det stabilt og trygt og er omringet av kjærlighet, og sa takler man små utfordringer lettere - de betyr jo ingen verdens ting. 

På vår første date fløy 7 timer unna på et blunk fordi vi glemte tiden. Glemte at vi var fremmede, for det føltes ut som vi hadde kjent hverandre lenge, lenge. Vi skravlet og lo så hardt at vi nesten grein. Og nå starter vi dagen med skravling og latter før vi begir oss ut av huset. Unner alle en så bunnløs og varm kjærlighet. Jeg er så uendelig heldig ❤️

Anonymkode: 98924...c39

• Liker 3
  • Hjerte 10
AnonymBruker
Skrevet

Uansett hvor mannen befinner seg, meg selv eller begge to så føles at alt trygt og sikkert. 

Jeg kan reise jorden rundt og føle meg hjemme uansett hvor jeg er. Fordi jeg har en trygg base med mannen. 

Tok 35 år og 4 lange forhold før jeg fant trygghet. 

Anonymkode: 64116...714

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Beklager at det ikke ble med, men jeg mente med en gang, ikke over tid. Når jeg møtte denne voldelige eksen så føltes han som hjemme samme dagen vi møttes fysisk. Jeg skjønte det ikke da, men jeg skjønner nå at det er ikke et godt tegn eller et tegn på å rushe ut i det uten å bli kjent, bare fordi det føles hjemme. 

Det håper jeg du får også! 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er godt voksen og har aldri opplevd dette, men jeg vet akkurat hvordan det føles, fordi jeg har lengtet etter det hele livet!

Anonymkode: 39e9a...6ff

• Liker 2
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Man kan oppleve det med én gang uten at det fører til vold. Det handlet jo om hva man forbinder med hjemme. 

Anonymkode: a8667...e12

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...