AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #41 Del Skrevet 5. april 2024 Tradegy skrev (4 timer siden): Kommer an på. I dè fleste tilfeller, så; ja. Men man har jo noen hvis personlighet er av den mer vimsete typen, som rett og slett trenger at det følges med. Trenger ikke være diagnoser av den grunn.. Hva vet egentlig du om "i de fleste tilfeller"? Har du full kontroll på alle 10 åringer i landet? Anonymkode: 9a8ed...ae2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #42 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det er sikkert en barnløs person i 60-årene som mener barn er "tilbakestående" hvis de ikke klarer å pusse tenner skikkelig ved 10års alder. Anonymkode: 9a8ed...ae2 Hva har det med folk i 60-årene å gjøre? Dette blir bare dummere og dummere! Anonymkode: 4f0e7...b30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #43 Del Skrevet 5. april 2024 Pusset til han var ca 7 år. Voksen nå, og har aldri hatt hull. Anonymkode: 4a54e...a85 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #44 Del Skrevet 5. april 2024 Rebecca30 skrev (19 timer siden): «Ifølge Den norske tannlegeforening bør ikke barn pusse tennene sine alene før de er rundt 12 år» https://www.nrk.no/livsstil/unnga-at-barnet-ditt-gjor-dette-1.11488312 Det trodde jeg også var anbefalingen. Fikk dog beskjed at fra 10 år går også helt fint. Min 10 åring har pusset tennene alene i 3 år allerede. Ingen hull eller tannstein. Dersom tannlegen ikke har noe å utsette på rensligheten på den årlige sjekken tenker jeg barna pusset godt nok selv🤷🏼♀️ Anonymkode: 80504...ddd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 5. april 2024 #45 Del Skrevet 5. april 2024 (endret) 40 minutter siden, AnonymBruker said: Hva vet egentlig du om "i de fleste tilfeller"? Har du full kontroll på alle 10 åringer i landet? Anonymkode: 9a8ed...ae2 Rent fysisk så er da vel vitterlig 10 åringer i stand til å pusse tenner selv. Ville uansett ikke tatt det for gitt. Endret 5. april 2024 av Tradegy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #46 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Barn burde klare det selv, når de er 10 år. Med mindre de er tilbakestående. Anonymkode: b4012...67e Eller så er det tiåringene som pusser selv som har slurvete og late foreldre. Hva som «burde» være er noe annet enn verden faktisk er. Anonymkode: 92879...e2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #47 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Når tiåringer får seg mobiltelefoner og snapkontoer, så antar jeg at dem er store nok til å ta ansvaret selv for å pusse tennene sine og Anonymkode: 3b346...8d3 Det ser ikke slik ut. Her skal mamma pusse tennene deres til de er 18 og ungen må sitte i bakovervendt bilstol til de er minst 13. Anonymkode: 6b656...ccc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #48 Del Skrevet 5. april 2024 Jeg pusset tennene på eldstebarnet jevnlig frem til hun var rundt 8 år, og fulgte med og tok over om hun ikke gjorde en god jobb i et års tid etter det. Vi pusser alltid for yngste som er 6 år. Men eldste har altså pusset helt selv siden litt før 10-årsdagen. Dette samfalt med at hun mistet 5 melketenner på 4-5 måneder, så det gjorde vondt hver gang vi pusset også. Anonymkode: daf68...69b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #49 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Det ser ikke slik ut. Her skal mamma pusse tennene deres til de er 18 og ungen må sitte i bakovervendt bilstol til de er minst 13. Anonymkode: 6b656...ccc Mange sinte og bitre mennesker her. Anonymkode: 9a8ed...ae2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #50 Del Skrevet 6. april 2024 Jeg har ikke fulgt tannlegefolkets råd om å pusse tennene til barnet er 12 år, men jeg har forsikret meg om at de gjør det riktig, lenge nok og at de faktisk gjør det. De har pusset selv og mestret tanntråd, fra ca 1. klasse, med timeglass og oppsyn om kveldene. Jeg synes det er spesielt at en 7. klassing ikke har finmotorikken til tannpuss😆 kan du skrive, kan du også pusse tenner. Mine barn er nå 21, 16, 14 og 12 og har aldri hatt hull. Anonymkode: a592f...ccc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #51 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (På 4.4.2024 den 20.34): Bør en voksen pusse tennene på en tiåring, eller kan man forvente at de kan gjøre det skikkelig selv? Hva gjør dere? Anonymkode: cb69b...7f9 Min pusser selv og gjort det i 3 år, hn er 11 Anonymkode: e5e81...828 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå