AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #21 Del Skrevet 4. april 2024 7 minutter siden, AnonymBruker said: Vel, jeg hadde ikke fått meg til å be om erstatning i det hele tatt. Da skulle det vært et kostbart silke eller ullplagg. Anonymkode: b141f...380 Du kan jo være takknemlig for at alle de andre plaggene tålte tromling. Det kunne vært silke og ull der. Og da hadde dere fått betale noen tusen. Men det hadde du sikkert betalt glatt? Selv om ulltøyet hadde et hull. Erstatning handler om at de skal få erstattet det som ble ødelagt. Ikke om verditap på den opprinnelige tingen. Anonymkode: 8f3ca...105 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #22 Del Skrevet 4. april 2024 Ts, tenker du at t- skjortene kun var verdt 2-300kr tilsammen, siden de var slitte? Mannen har ødelagt 3 plagg, da må han erstattet 3 plagg. Og etter kommentaren din «oi, det var mye» etter at din mann har ødelagt andre sitt tøy, så er det ikke sikkert at de er så interessert i å henge med dere lengre heller og nei, du kan ikke sammenlikne å ha besøk og at et glass knuser med at man har tøy på fellesvaskeriet som pdelegges av en random nabo Anonymkode: 909dd...e08 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariande Skrevet 4. april 2024 #23 Del Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts, tenker du at t- skjortene kun var verdt 2-300kr tilsammen, siden de var slitte? Mannen har ødelagt 3 plagg, da må han erstattet 3 plagg. Og etter kommentaren din «oi, det var mye» etter at din mann har ødelagt andre sitt tøy, så er det ikke sikkert at de er så interessert i å henge med dere lengre heller og nei, du kan ikke sammenlikne å ha besøk og at et glass knuser med at man har tøy på fellesvaskeriet som pdelegges av en random nabo Anonymkode: 909dd...e08 Gratis barnepass burde kanskje vært betaling nok spør du meg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #24 Del Skrevet 4. april 2024 8 minutter siden, AnonymBruker said: Ts, tenker du at t- skjortene kun var verdt 2-300kr tilsammen, siden de var slitte? Mannen har ødelagt 3 plagg, da må han erstattet 3 plagg. Og etter kommentaren din «oi, det var mye» etter at din mann har ødelagt andre sitt tøy, så er det ikke sikkert at de er så interessert i å henge med dere lengre heller og nei, du kan ikke sammenlikne å ha besøk og at et glass knuser med at man har tøy på fellesvaskeriet som pdelegges av en random nabo Anonymkode: 909dd...e08 Jeg synes det er veldig interessant å lese de ulike svarene. Jeg er av den typen som ikke ville krevd erstatning i det hele tatt. Jeg ville nok bare sagt, til en annen gang ikke legg klærne våre i tørketrommel og latt det være med det. Anonymkode: b141f...380 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #25 Del Skrevet 4. april 2024 Ariande skrev (13 minutter siden): Gratis barnepass burde kanskje vært betaling nok spør du meg. Jeg spurte ikke deg Anonymkode: 909dd...e08 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 4. april 2024 #26 Del Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg synes det er veldig interessant å lese de ulike svarene. Jeg er av den typen som ikke ville krevd erstatning i det hele tatt. Jeg ville nok bare sagt, til en annen gang ikke legg klærne våre i tørketrommel og latt det være med det. Anonymkode: b141f...380 Så fordi du er en dørmatte uten selvrespekt, forventer du det samne av andre? Jeg er stort sett ganske tilgivelse og tar lett på mye, men her handler om å ødelegge andres eiendeler med bevisste handlinger (selv om det selvfølgelig ikke var intensjonen) som burde vært oppdaget i tide og unngått, vi er et par hakk forbi hendig uhell. Jeg lurer fortsatt på hvordan dette kunne skje i utgangspunktet... 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #27 Del Skrevet 4. april 2024 54 minutter siden, Daria said: Så fordi du er en dørmatte uten selvrespekt, forventer du det samne av andre? Jeg er stort sett ganske tilgivelse og tar lett på mye, men her handler om å ødelegge andres eiendeler med bevisste handlinger (selv om det selvfølgelig ikke var intensjonen) som burde vært oppdaget i tide og unngått, vi er et par hakk forbi hendig uhell. Jeg lurer fortsatt på hvordan dette kunne skje i utgangspunktet... Ojsann. Her drar du det langt... Anonymkode: b141f...380 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #28 Del Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, selvfølgelig. Men jeg reagerer på beløpet. Det var en som ikke hadde noe tag, og de to andre var helt hvite fra Match og koster nå kr.199 på salg og den andre koster 299 fra Selected homme. Jeg gadd ikke å si noe på det og bare vippset, men det gjør jo at vi ikke ønsker å omgås de noe særlig etter dette. Anonymkode: b141f...380 Vel. Hadde i hvert fall ikke passet ungen deres gratis flere ganger! Anonymkode: 06b0e...8ff 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #29 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vel. Hadde i hvert fall ikke passet ungen deres gratis flere ganger! Anonymkode: 06b0e...8ff Dette👍Skal det være likt, må dere også ha betaling☺️Jeg er passe lei av en veninne som sender vippskrav for bilbruk for å handle litt når jeg er syk. Men det er aldri snakk om å betale noe motsatt🙄Så nå har jeg ingen som hjelper meg😅Og heller ingen Oda her. Anonymkode: 55853...3de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #30 Del Skrevet 5. april 2024 9 hours ago, AnonymBruker said: Det var jo akkurat det jeg gjorde. Jeg sa det var beklagelig og det skal vi erstatte. Og spurte hvor mye det ble. Da fikk jeg oppgitt beløpet på kr. 1000. Som jeg syntes var mye, men vi betalte det på sekundet. Jeg hadde aldri fått meg til å be om så mye for noen tskjorter som i utgangspunktet er ganske slitte. Anonymkode: b141f...380 Det høres svært spesielt ut. Jeg tror det hadde gått en faen i meg og hadde sagt at jeg kunne kjøpe nye, hvis jeg fant ut i forkant at det var billigere. Så mye verdt er ikke noen t-skjorter at de holder seg i verdi til 300kr+ verdi. Anonymkode: 379dc...50b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #31 Del Skrevet 5. april 2024 Høres ut som noen griske sleipe folk det der.. 😅 Jeg betaler 10kr plagget for omtrent nye skjorter og bukser på loppemarkedet her. Men her er det nok snakk om folk som ønsker å tjene på din godhet. Du har jo passet barnet dems gratis før, så dette er sosiopater som prøver å ødelegge deg uten at dem sier det rett ut. Anonymkode: fa300...9d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #32 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Om du har invitert mennesker inn i ditt hjem, satt frem ting, og så videre. Så ber du ikke om erstatning. Om du hiver naboens tøy inn i tørketrommelen (helsløvt), så erstatter du selvfølgelig. Dette er ikke en tråd om erstatning eller ikke. Men en tråd om hva som er riktig beløp på erstatning. Noe du merkelig nok først kom til på tampen av ditt innlegg. Anonymkode: 7e26f...e7e Tja. Men jeg hadde ikke krevd kles pengene av noen som jobber gatis for meg heller. Det er vel der det blir litt frelt. Ha folk til å jobbe gratis for så å kreve sum langt over det man bør for gamle slitte klær tim samme folk. Da hadde man latt være kravet. Skjønner godt at ts kutter ut her Anonymkode: db031...362 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 5. april 2024 #33 Del Skrevet 5. april 2024 Påregnelig risiko. Er vel hva det handler om. Hvis vi inviterer til full fest med alkohol, høy musikk og dansing... Så har vi valgt noe risiko. Som vi vil bære innenfor det rimelige. Men er normal høflighet hvis gjest som har ødelagt noe av en vis verdi vil tilby seg å erstatte dette. Men det du tar opp fra felles vaskekjeller er noe annet. Har i en del år bodt i blokk med felles vaskekjeller. Har aldri tenkt at det er en påregnelig risiko at naboer skal ødelegge mitt tøy. Så er opplagt at dere skal betale uten å klage. Hvis dere syns summen var høy, så er det vel bare å stille spørsmål ved beløpet "kostet virkeligen dem så mye?". 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #34 Del Skrevet 5. april 2024 Regner med på at vaska inneholdt mer en tre t-skjorter, og om de ville sko seg på dette hadde de kunnet påstått at det både var silke og ull i vasken, og krevd en mye høyere pris. Synes du er kynisk og lite raus som tenker at du skal slutte å omgås disse fordi dere har gjort en feil og ble bedt om å rette opp i den. Live and let die, sier nå jeg. Anonymkode: f7913...27c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #35 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dersom dere har noen på besøk og de ved et uhell hadde knust et glass eller lignende hvordan hadde dere reagert? Jeg synes det er uhørt å få gjesten til å føle seg ukomfortabel og hadde sagt "det går bra, det er bare et glass" Jeg synes det er spesielt med folk som f.eks sier "Ånei, det var dumt. Jeg liker så godt det glasset" eller enda verre de som ber om erstatning. . Vi har felles vaskekjeller og samboeren min hadde tatt feil av vår vask og naboen sin uavhentede vask og satt naboens vask i tørketrommel. Jeg fikk sms hvor jeg ble spurt om vi tilfeldigvis hadde lagt deres tøy på tørk. Jeg spurte samboeren og det viste seg at det hadde han. En ukes tid senere får jeg ny sms av naboen om at 3 tskjorter hadde krympet og fikk bilde av disse. Det var ganske slitte tskjorter. Jeg svarte at det var beklagelig og skjønte at de ønsket erstatning. Så jeg spurte hva de skulle ha. Da fikk vi til svar, kr. 1000. Det må jeg innrømme at jeg syntes var litt voldsomt for noen slitte tskjorter. Vi vippset selvfølgelig, men hadde det vært meg hadde jeg ikke bedt om noe. Dette er i tillegg noen vi har omgås litt på fritiden og passet barnet deres osv uten å ta noe betalt for det. Hva synes dere? Anonymkode: b141f...380 Nå var det ikke akkurat et glass som ble knust av en gjest da så skjønner ikke helt at du kommer med den i starten. Altså dere ødela jo klærne så da bør de jo erstattes. Om det er 3 slitte T-skjorter som du sier så er det jo veldig rart med 1000 kroner for de. Personlig hadde nok ikke jeg ønsket erstatning om det var så slitte klær. Heller sagt i fra sånn at de er påpasselig senere å ikke ender opp med å ødelegge finere klær. Anonymkode: c5de8...c4a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 5. april 2024 #36 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det var jo akkurat det jeg gjorde. Jeg sa det var beklagelig og det skal vi erstatte. Og spurte hvor mye det ble. Da fikk jeg oppgitt beløpet på kr. 1000. Som jeg syntes var mye, men vi betalte det på sekundet. Jeg hadde aldri fått meg til å be om så mye for noen tskjorter som i utgangspunktet er ganske slitte. Anonymkode: b141f...380 Jeg synes du prater litt mye om denne slittheten til t-skjortene. Det er jo ikke det du betaler for. Dere måtte betale for at naboen skal kunne gå ut og kjøpe seg 3 nye t-skjorter av tilsvarende type og kvalitet, og erstatte de 3 dere ødela. Så naboen har det samme antall t-skjorter som før, før mannen din tok og puttet vasken deres i tørketrommelen. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #37 Del Skrevet 5. april 2024 Tror det er mange forsikringsselskap som vil ha TS som kunde. Forsikringsselskap: Ja, platetoppen kostet 8000 ny, og ville kostet 9000 i dag. Men siden du kontakter oss pga en knust platetopp så er verdien på den ca 100 kroner. Så her er hundrelappen din. Ts: tusen takk! Anonymkode: 8f3ca...105 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #38 Del Skrevet 5. april 2024 11 hours ago, Jadaomatte said: Vanlige t-skjorter er i bomull, de pleier vel ikke å krympe? Jeg hadde ikke trodd de.. Jeg hadde nok betalt (konfliktsky) men hadde sluttet å omgås de. 11 hours ago, AnonymBruker said: Forresten; bomull krymper ikke. Mannens t-skjorter kan jeg kjøre i trommelen. Mine i silkemiks, ullmiks, med mer, tåler ingenting. Og de koster ca 600-1000 kroner stykket. Anonymkode: 7e26f...e7e Jo, bomull krymper første gang man tromler det. Jeg har aldri brukt tørketrommel på mine klær. Etter at jeg fikk barn putter jeg bomullsplagg i trommelen. Sokker og t-skjorter er merkbart mindre nå. Men tror ikke plagg som allerede har krympet blir mindre hvis man fortsetter å tromle det. Til TS: Ville betalt (er konfliktsky selv), men ville kuttet kontakt. Syns det er smålig å kreve sånt blant venner eller gode naboer. Anonymkode: fda9b...419 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #39 Del Skrevet 5. april 2024 Jeg vil si det er svært stor forskjell på å miste ett glass når man er på besøk hos noen, og det å være så sløv at man klarer hive andre sine klær i en tørketrommel.... Jeg synes i grunn det er helt merkelig å sammenligne slikt også... Jeg ville vært forbanna om noen ødela flere av mine klær av ren sløvskap. At man glipper ett glass, eller søler noe når man er på besøk er uhell. At man er så sløv/blind at man klarer sette på feil maskin med klær er mer sammenlignbart med at man bulker borti en bil fordi man ikke gidder se seg for. Anonymkode: 6104b...6c2 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerkroppen Skrevet 5. april 2024 #40 Del Skrevet 5. april 2024 (endret) Uheldig å få ødelagt plaggene til naboen. Men hvis du vet at plaggene koster mindre nye enn den summen de ber om, så er jo det skikkelig ufint av dem! Hvis jeg forstår deg rett, så har dere hatt et fint forhold og dere har passet barna deres. Dere har også sagt i fra om uhellet, og vært ærlige om hva som har skjedd. Jeg forstår ikke helt hvorfor de ønsker å tyne mest mulig penger ut av dette da, selv om de har krav på erstatning selvsagt. Men summen står jo ikke i stil med realiteten. Nei, disse folkene ville jeg hatt minst mulig med å gjøre framover. Du reagerer på samme måte som jeg ville gjort. Endret 5. april 2024 av sommerkroppen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå