Gå til innhold

cerclage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har/hatt cerclage? Hvordan er det ? Følges dere trygg med den? Gjør det vondt? Hva må dere passe på til fødsel ? Hvilke uke fikk dere i? Osv… 

Anonymkode: 2eea9...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt cerclage og jeg sitter nå med en datter som ble født i januar:)

Jeg merket ikke noe til den når jeg hadde fått den. Fikk den satt inn i uke 13 ish. Fikk spinalbedøvelse og stikket var litt ubehagelig, men etter det var jeg helt lammet fra livet og ned. Jeg hadde ingenting å tape ved å ta den, da jeg hadde mistet 2 ganger før, halvveis i svangerskapet. Jeg fikk den fjernet i uke 37 og fødte i uke 41:) For meg ble det en suksess! 

Anonymkode: ac48e...a6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg har hatt cerclage og jeg sitter nå med en datter som ble født i januar:)

Jeg merket ikke noe til den når jeg hadde fått den. Fikk den satt inn i uke 13 ish. Fikk spinalbedøvelse og stikket var litt ubehagelig, men etter det var jeg helt lammet fra livet og ned. Jeg hadde ingenting å tape ved å ta den, da jeg hadde mistet 2 ganger før, halvveis i svangerskapet. Jeg fikk den fjernet i uke 37 og fødte i uke 41:) For meg ble det en suksess! 

Anonymkode: ac48e...a6f

Oh! Så heldig. Hvordan fikk du vite at neste gang må du ha cerclage?

Anonymkode: 2eea9...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Oh! Så heldig. Hvordan fikk du vite at neste gang må du ha cerclage?

Anonymkode: 2eea9...5c5

De har mistenkt at jeg har svak livmorhals, da jeg mistet vannet i uke 20 og andre gangen fikk jeg rier i uke 22. Så jeg ble fortalt at de skrev det i journalen, så jeg fikk det ved neste graviditet. Det ble nøye vurdert av lege og jeg fikk beskjed at det var en liten risiko. Men risikoen for å ikke gjøre det, syntes jeg var større:) Har du blitt fortalt at du kan få cerclage? Er du gravid nå? (Hvis jeg kan spørre😅)

Anonymkode: ac48e...a6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

De har mistenkt at jeg har svak livmorhals, da jeg mistet vannet i uke 20 og andre gangen fikk jeg rier i uke 22. Så jeg ble fortalt at de skrev det i journalen, så jeg fikk det ved neste graviditet. Det ble nøye vurdert av lege og jeg fikk beskjed at det var en liten risiko. Men risikoen for å ikke gjøre det, syntes jeg var større:) Har du blitt fortalt at du kan få cerclage? Er du gravid nå? (Hvis jeg kan spørre😅)

Anonymkode: ac48e...a6f

Jeg fikk ikke det, men jeg hadde livmorhalssvikt i mitt første svangerskap, heldigvis fra uke 30 og vi klarte holde han inne noen uker, men fikk beskjed at jeg kom til å ha det igjen og gikk bekymret rundt hele svangerskapet. Likevel holdt babyen seg inne til uke 40. Håper det samme kan være for deg :hjerte:

Anonymkode: 71dbb...fd0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

De har mistenkt at jeg har svak livmorhals, da jeg mistet vannet i uke 20 og andre gangen fikk jeg rier i uke 22. Så jeg ble fortalt at de skrev det i journalen, så jeg fikk det ved neste graviditet. Det ble nøye vurdert av lege og jeg fikk beskjed at det var en liten risiko. Men risikoen for å ikke gjøre det, syntes jeg var større:) Har du blitt fortalt at du kan få cerclage? Er du gravid nå? (Hvis jeg kan spørre😅)

Anonymkode: ac48e...a6f

Nesten lignende historie bare at jeg mistet min i uke 24 men hun kom en uke tidligere i prematur fødsel levde en hel uke så døde henne… nr 2 så var livmoren min åpent 5cm i uke 19-20 da var jeg her i Sverige tur hadde jordmor time  for noen uker før fødsel så sa hun at livmoren min er 3cm åpent og det er ikke farlig kom tilbake 1 mnd men jeg fikk rier tidligere men viste ikke når jeg dro etter 1 mnd så var livmor åpent 7cm så måtte bli innlagt  fikk ikke ordentlig oppfølging i Sverige :( men legene her i Sverige fortalte meg om cecrclage

 

nei er ikke gravid enda bare lurte på hvordan er det å ha det smerter osv 

Anonymkode: 2eea9...5c5

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...