AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #1 Skrevet 4. april 2024 Dette er ikke hentydning til selvmord. Men , egentlig etter 35, er jo livet på befgang. Ved 50, er jo alt på dalende vei ned. Livet du har da, forandrer seg sjeldent. Om da ikke til det verre. Anonymkode: e2b3d...7c9
Mezzosoprena Skrevet 4. april 2024 #2 Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er ikke hentydning til selvmord. Men , egentlig etter 35, er jo livet på befgang. Ved 50, er jo alt på dalende vei ned. Livet du har da, forandrer seg sjeldent. Om da ikke til det verre. Anonymkode: e2b3d...7c9 Du tar rett og slett feil! 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #3 Skrevet 4. april 2024 Jeg er ikke en livsglad type, men føler livet ble mye bedre etter 35. Nå er jeg straks 40 og trives bedre i livet nå enn tidligere. Har hørt fra flere at 40-65 er den bra tiden😊 Anonymkode: 1b9d5...1c5 5 1
Sofakona Skrevet 4. april 2024 #4 Skrevet 4. april 2024 Jo jeg vil bli 100..to barn og er liv som skal leves og nytes. Håper mange år med mannen min 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #5 Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er ikke hentydning til selvmord. Men , egentlig etter 35, er jo livet på befgang. Ved 50, er jo alt på dalende vei ned. Livet du har da, forandrer seg sjeldent. Om da ikke til det verre. Anonymkode: e2b3d...7c9 Blir snart 50, gleder meg til fortsettelsen! Å bli eldre er jo noe nytt, og betyr ikke bare negative ting. Bedre råd, mer trygghet, erfaring som gir nye refleksjoner.. Dette blir bra. Anonymkode: 41e8a...2a4 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #6 Skrevet 4. april 2024 Jeg kjenner og vet om mange som har fått det mye bedre når de har blitt eldre, og som lever et innholdsrikt liv! Anonymkode: 9a070...3fb 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #7 Skrevet 4. april 2024 Det kommer helt an på hva som betyr noe for deg. Hvis du er en overfladisk type som mener folks verdi avhenger av utseende så skjønner jeg godt at du sliter. Anonymkode: 21a3c...042 5
NatNat Skrevet 4. april 2024 #8 Skrevet 4. april 2024 6 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er ikke hentydning til selvmord. Men , egentlig etter 35, er jo livet på befgang. Ved 50, er jo alt på dalende vei ned. Livet du har da, forandrer seg sjeldent. Om da ikke til det verre. Anonymkode: e2b3d...7c9 mmm... etter 35 jeg var kansje på mitt beste faktisk. Etter 50 eller etter 60 ... det varierer. Personlig, jeg syns ikke livet er så godt lenger. For mange i familie som dør, og ikke så mye å se fram lenger.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #9 Skrevet 4. april 2024 Får legge opp til å få det bra når du er 50 da. Du kan ligge i rennesteinen som 20 åring eller sveve på en sky i 50 årene. Er du så misfornøyd med livet nå, blir det ikke bedre senere om du ikke gjør noe med problemet. Aldri for sent å ta nye veier, jeg kjenner folk i 40-50 årene som har valgt ny karriere og fått det til, og gikk sammen med på bachelor da jeg var tidlig 20 årene. Anonymkode: e9892...bc3 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #10 Skrevet 4. april 2024 Vel ingen kan tvinge noen andre til å fortsette å leve. Jeg elsker livet, og vil leve så lenge jeg kan. Ser ingen grunn til at det at det ikke endres særlig skal gjøre til at det ikke er verdt å leve. Jeg liker rutiner. Å drikke den samme koppen kaffe er deilig selv om jeg har gjort det hundrevis, kanskje tusenvis av ganger. Dessuten tror jeg nok at det skjer endringer, en møter nye mennesker, en må takle fysisk forfall, en ser annerledes ut, en blir møtt annerledes som 60-åring enn som 40-åring. Osv. Det er mye å leve for selv etter 50, synes jeg. Anonymkode: e0a5c...b5b 2
luxifine Skrevet 4. april 2024 #11 Skrevet 4. april 2024 Snart 45 her og det har først vært de siste 5 årene som har vært "for meg". Sakte men sikkert bygger jeg opp meg selv og mitt liv og kan ærlig si at jeg tror jeg kan ha 10-15 gode år igjen som blir "mine". Gleder meg til det. 4
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #12 Skrevet 4. april 2024 Hva som gir livet mening er nok veldig varierende, men veldig trist du, ts, mener livet er over etter 50. Det tyder nok på at du bør jobbe med deg selv og gi ditt liv mening. Ingenting kommer gratis, du kan klage eller gjøre noe med ditt eget liv. Spise sunt og trene gir f.eks meg overskudd og mening, mine barn er en velsignelse, familie, venner og kollegaer gir meg mange morsomme stunder og gode minner. God økonomi hører også med. Så for meg er livet absolutt ikke over, selv om jeg har bikket 50. Anonymkode: eb153...83b 2
Million Skrevet 4. april 2024 #13 Skrevet 4. april 2024 (endret) Ja, jeg synes absolutt det er godt å bli over 50 og håper jeg lever til jeg blir 90 minst. Men tja....jeg merker at samfunnet ser på en som "gammel" nå. Jeg merker bl.a. at etter 50 er det ingen menn som snur seg etter meg på gata lenger, og ingen som ser meg litt lenger enn høyst nødvendig inn i ansiktet ved forbipasseringer. Jeg er usynlig for yngre menn, merker jeg. Egentlig er det litt deilig. Føler meg endelig litt tryggere når jeg går alene hjem om natten hvis jeg har vært ute med venninner, for jeg vet at jeg ikke lenger er attraktiv som objekt å overfalle for voldtekt. De velger heller de unge og penere damene eller jentene. Føler meg litt friere, på en måte. Menn gidder ikke voldta gamlinger som meg. Trenger liksom ikke være så opptatt av utseende lenger, jeg bryr meg ikke om å gå rundt stivpynta støtt. Før i yngre dager kunne jeg jo ikke gå i butikken en gang uten å ha full sminke på og fikse håret. Jeg synes det er fint å være over 40 og inn i 50. Det plager meg ikke. Jeg er uansett ikke interessert i å få meg noen ny partner eller samboer, er ferdig med den slags etter et mange år langt ekteskap som ikke var lykkelig en dag. Har det fint som singel Det eneste jeg synes er litt kjipt med alderen min er at jeg allerede merker at helsen er dårligere på et par områder. Endret 4. april 2024 av Million 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #14 Skrevet 4. april 2024 Hver alder har sine fordeler, 50+ likeså: -Barna er store, og du får mer tid for å gjøre det DU vil. -De fleste har bedre økonomi enn før. -Du slipper oppmerksomhet fra menn lenger. Anonymkode: 4a03f...cbb 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #15 Skrevet 4. april 2024 luxifine skrev (21 minutter siden): Snart 45 her og det har først vært de siste 5 årene som har vært "for meg". Sakte men sikkert bygger jeg opp meg selv og mitt liv og kan ærlig si at jeg tror jeg kan ha 10-15 gode år igjen som blir "mine". Gleder meg til det. 10-15 år til? Så ved 55-60 så er det over? Da skal du kanskje leve i 30 år til. Gjør dem også til noe bra da. Anonymkode: 41e8a...2a4 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #16 Skrevet 4. april 2024 Livet mitt har bare blitt værre og værre med årene. De beste årene mine var fra så lenge jeg kan huske etter jeg ble født til jeg var 7 år og begynte på skolen. Etter det har det bare blitt værre. Nå er jeg snart 50 og livet har aldri vært mere grusomt. Er lei. Anonymkode: fffb2...410 1
exictence Skrevet 4. april 2024 #17 Skrevet 4. april 2024 Er i hvertfall veldig glad for livet etter jeg 50 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #18 Skrevet 4. april 2024 De aller beste årene er mens man går i barnehagen. Jeg savner sånn den tiden at det gjør vondt. Fra man begynner på barneskolen så er det bare mobbing. Anonymkode: fffb2...410 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #19 Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Hver alder har sine fordeler, 50+ likeså: -Barna er store, og du får mer tid for å gjøre det DU vil. -De fleste har bedre økonomi enn før. -Du slipper oppmerksomhet fra menn lenger. Anonymkode: 4a03f...cbb Kanskje jeg har lyst på oppmerksomhet fra menn Anonymkode: e2b3d...7c9 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #20 Skrevet 4. april 2024 Jeg blir 50 om 7 år. Og om syv år er barna mine 12 og 15.. Gleder meg faktisk allerede til barnebarn 🥰 Jobbmessig er jeg kommet høyt og økonomien er bra. Virker drøyt å tenke at jeg om syv år er livslei Anonymkode: 4b630...246 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå