Gå til innhold

Bacon....


Gentleman59

Anbefalte innlegg

Da er det kjøpt bacon i pakke for aller siste gang, selvsagt burde jeg sluttet med dette for lengst. Hverken Gilde, Finsbråten aller Jacobs Utvalgte holder mål lenger. Det er 5-6 skiver i en pakke, så tynne at de er transparente. Heller ikke Gildes skogsbacon er lenger verd navnet bacon. Ja, jeg vet at vekten står på pakken, men kvaliteten er under pari på alle.

Da blir det slik jeg har lovet meg selv gang på gang; bacon kjøpes herefter hos lokal slakterbutikk, da bestemmer jeg tykkelse på skiver og hvor mye jeg skal ha av kvalitetsvarer, bacon som til og med kommer fra gårder i nærområdet. Skulle ikke undre meg om det blir et stykke entrecôte som også er fra lokal gård når jeg først er innom kjøtt-pusheren hos Staslin på Hamar. 

Endret av Gentleman59
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vet at bacon og selges i hele stykker, kombinert med en god kniv kan skivenes tykkelse justeres etter forholdene. 

 

Eller dra det et stykke lenger, kjøp ribbe+salt+røkeovn.... 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiuren skrev (30 minutter siden):

Du vet at bacon og selges i hele stykker, kombinert med en god kniv kan skivenes tykkelse justeres etter forholdene. 

 

Eller dra det et stykke lenger, kjøp ribbe+salt+røkeovn.... 

Mine kjøtt-pusher selger bacon i stykker, det hender ved høytider og når jeg har besøk at jeg velger det. 

Er oppvokst på gård og har vært med på å lave hjemmelavet bacon, men livet i leilighet tillater ikke baconproduksjon, selv om det kunne vært gøy. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ser etter i kjøttdisken, så finner du nok hel bacon også. De pleier å ha det i alle matbutikker. Til og med min lokale lille coop prix har hel bacon.

Anonymkode: 338d6...1e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...