Gå til innhold

Skattemelding og enkeltpersonsforetak - hjelp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har beregnet ut inntekt og utgifter for mitt EPF som jeg startet  i fjor ved siden av full jobb. Overskuddet er ikke veldig stort, under 100 k. Jeg betalte forskuddskatt tampen av året - men hvordan legger jeg dette inn i skattemelding? Det fremkommer per nå ikke noe sted, så det ser ut som at jeg har overskudd som ikke  er skattet av... ev. kan jeg beregne forskuddsskatten inn i utgiftene? (men det gir jo heller ikke mening!)

Noen som vet? :)

Anonymkode: cc9f9...100

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du skal ikke legge inn forskuddsskatten. Den skal være fratrukket automatisk når du får skatteoppgjøret.

Anonymkode: 410b2...a6b

AnonymBruker
Skrevet

Forskuddslatten skal være inkludert i det som står som innbetalt skatt. Dersom det ikke stemmer, send en separat melding til skatteetaten. Mulig innbetaling ikke var korrekt merket.

Overskuddet fra ENK føres som inntekt fra næring.

Anonymkode: cc467...6ef

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Forskuddslatten skal være inkludert i det som står som innbetalt skatt. Dersom det ikke stemmer, send en separat melding til skatteetaten. Mulig innbetaling ikke var korrekt merket.

Overskuddet fra ENK føres som inntekt fra næring.

Anonymkode: cc467...6ef

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du skal ikke legge inn forskuddsskatten. Den skal være fratrukket automatisk når du får skatteoppgjøret.

Anonymkode: 410b2...a6b

Ahh, gud, det gir mening ja. Da får jeg se litt nøyere på den biten og sørge for at det står der. Takk!

Anonymkode: cc9f9...100

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...