AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #41 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har litt lignende erfaring med en veileder via NAV. Er høyt utdannet og havnet i NAV-systemet på grunn av sykdom. Var veldig fornøyd med de jeg møtte på i NAV, men jeg endte etterhvert hos et firma som skal hjelpe dem å få folk ut i arbeidstrening. Det var en sjokkerende opplevelse, for å si det mildt! Anonymkode: 71198...a55 Hva var det som var sjokkerende? Anonymkode: 81da5...bf5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #42 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (På 4.4.2024 den 21.50): At jeg som en "klient" mener jeg er like kvalifisert som henne? Anonymkode: cb347...1a2 Nav veiledere møte brukere som har samme utdanning som seg selv, de møter folk med bedre utdanning og folk som har vært "høyere i hierarkiet" enn seg selv til stadighet. Ingen sjalusi av den grunn. Anonymkode: e0a21...06b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #43 Del Skrevet 6. april 2024 Hvordan vet du at du og veilederen din kmskal søke på samme stilling? Navveiledere pleier ikke å fortelle om de er fast eller i vikariat. Anonymkode: e0a21...06b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #44 Del Skrevet 6. april 2024 Mezzosoprena skrev (53 minutter siden): Du er helt sikker på at du har belegg for å hevde dette? Kan du forklare hva du mener ordet belegg betyr i denne sammenhengen her? Anonymkode: 5add9...ae7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #45 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hva var det som var sjokkerende? Anonymkode: 81da5...bf5 Jeg har samme erfaring, det var alt fra oppførsel til mangel på kompetanse som var sjokkerende. Anonymkode: 5add9...ae7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #46 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva mener du egentlig her? Synes du selv at du er ressurssvak? Tror du hun mener du er ressurssvak? I såfall hvorfor tror du det? Anonymkode: 33378...9bd Hun mener selvfølgelig at hun som Nav-klient blir sett på som ressurssvak fordi hun er der hun er, hos nav og får hjelp i stedet for å klare å få jobb selv Anonymkode: 5add9...ae7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #47 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg skjønner godt hvorfor TS reagerer. Min opplevelse som jobbsøker er at veiledere er overpositive til stillinger jeg selv ser jeg ikke er kvalifisert til. Men de prøver å være positive med å si at det skader ikke å søke uansett. Eksempel, jeg har null ledererfaring men likevel har de foreslått å søke på en jobb seksjonssjef som krever mange års erfaring som leder for å være kvalifisert, + en helt haug med andre egenskaper. Da er det plutselig litt rart å bli møtt med "du er nok ikke kvalifisert til denne stillingen" på en jobb hun vil søke på, når veilederen også har søkt på denne. Jeg tenker uansett det er det som ansetter som vurderer det. NAV anser det jo som god trening å skrive søknader og være litt på å vurdere alle muligheter, så hvorfor skal ikke klienter kunne søke på stillinger i NAV også? Anonymkode: b0e7e...1ab Akkurat det samme har jeg erfart, og det samme tenker jeg. Det er meget rart at veileder har sagt dette, og det hører ikke hjemme. Anonymkode: 5add9...ae7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #48 Del Skrevet 6. april 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Hun mener selvfølgelig at hun som Nav-klient blir sett på som ressurssvak fordi hun er der hun er, hos nav og får hjelp i stedet for å klare å få jobb selv Anonymkode: 5add9...ae7 Det er en helt utrolig menneskefiendtlig holdning i såfall. Og en holdning som jeg heldigvis ikke tror er vanlig blant ansatte i NAV. Hvis TS får jobben vil hun på sine klienter som ressurssvake? Altså.. Anonymkode: 33378...9bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #49 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (På 4.4.2024 den 21.35): Hun er i jobb, men er sjalu på deg fordi du ikke er i jobb? Eller føler hun seg truet av deg? Tviler på at du stiller sterkest til den stillingen, noe også du bekrefter, så hva er hun sjalu på? Anonymkode: 12c65...c9b Ellers kan hun føle seg truet om hun selv ønsker stillingen, trenger ikke bety at ts ikke er kvalifisert eller ikke kan få den. Det er bare og søke Anonymkode: d4ad2...9fd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #50 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er en helt utrolig menneskefiendtlig holdning i såfall. Og en holdning som jeg heldigvis ikke tror er vanlig blant ansatte i NAV. Hvis TS får jobben vil hun på sine klienter som ressurssvake? Altså.. Anonymkode: 33378...9bd Skjønner hva du mener og at det er sjokkerende å skulle tenke at de ansatte i Nav har slike holdninger. Og selvfølgelig ikke alle har det. Men, det er dessverre mange slike i Nav. Det er ikke uten grunn at så mange har dårlig erfaring med Nav-ansatte. Selv har jeg opplevd mye rart, brudd på taushetsplikt, sladring på fest, at veileder baksnakket andre klienter (kommentarer om at de hadde dårlig hygiene f eks) da jeg fortsatt var vanlig jobbsøker og ikke syk, og en veldig holdningsendring og plutselig infantilisering da jeg ble syk. Anonymkode: 5add9...ae7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #51 Del Skrevet 6. april 2024 Hos oss så får ikke nåværende brukere ansettelse på tilhørende kontor, da må man til andre kontorer. Tidligere brukere er selvfølgelig noe annet. Jeg fikk jobb i Nav da jeg gikk på AAP, men jeg måtte da til en annen kommune. Men dette kan være forskjellig praksis i ulike kommuner. Hvordan man oppfatter det som blir sagt er forskjellig og det er derfor det er så viktig at man er veldig tydelig i det man kommuniserer. Så hvis det som ble sagt virkelig var det du oppfattet, så er ikke det bra. Sånn skal man ikke si til noen som er i en slik situasjon. Kan også si at hverken meg eller mine kolleger ser ned på de vi jobber med eller tenker at de er resurssvake. Anonymkode: 22025...da0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #52 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er en helt utrolig menneskefiendtlig holdning i såfall. Og en holdning som jeg heldigvis ikke tror er vanlig blant ansatte i NAV. Hvis TS får jobben vil hun på sine klienter som ressurssvake? Altså.. Anonymkode: 33378...9bd Det er vanlig. Er høyt utdannet selv, og har blitt behandlet nedverdigende fra nav-ansatte bare pga hadde kontakt med de under en aap-periode. De kan være virkelig tøffe å måtte forholde seg til. Anonymkode: bd202...f8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #53 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hun mener selvfølgelig at hun som Nav-klient blir sett på som ressurssvak fordi hun er der hun er, hos nav og får hjelp i stedet for å klare å få jobb selv Anonymkode: 5add9...ae7 Fra den dagen man er arbeidaledig kan man søke dagpenger og da må man registrere seg som arbeidsledig. Man sees ikke som ressursvak bare fordi man trenger litt bistand med å få seg jobb. Anonymkode: e0a21...06b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 6. april 2024 #54 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan du forklare hva du mener ordet belegg betyr i denne sammenhengen her? Anonymkode: 5add9...ae7 Du vet ikke hva det betyr "å ha belegg for noe?" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #55 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (På 3.4.2024 den 23.22): Dette kan du selvfølgelig si fra om. Det er stygt gjort. Du bestemmer hva du søker på. Hvis hun ikke sier unnskyld eller slår seg vrang, ville jeg bedt om en ny veileder. Anonymkode: 8ad29...cd3 Si fra om hva da? «Min rådgiver har meg råd om jobbsøking, og det velger jeg å finne støtende»? Rekruterende i nav vil da flagge ts som konfliktsøkende og - med rette - utelukke hen fra alle fremtidige jobber. Det siste enhver arbeidsplass ønsker er en konfliktsøkende kollega. Konfliktsøkende er faktisk så ille for arbeidsmiljøet at det er marginalt verre enn inkompetent men hyggelig. Begge vil få enhver kompetent kollega til å søke seg bort, den sistnevnte noe senere. Anonymkode: 25e7c...c1d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #56 Del Skrevet 6. april 2024 Mezzosoprena skrev (9 minutter siden): Du vet ikke hva det betyr "å ha belegg for noe?" Joda, men det jeg lurte på var hva du legger i ordet i denne sammenhengen. Der vedkommende skriver at de tror på at ts har et poeng her, og at de tenker at hun kan bli mistrodd fordi hun er i Nav-systemet. Tenker du at et belegg skal være at de oppgir en grunn for å tro det de tror? Anonymkode: 5add9...ae7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 6. april 2024 #57 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Joda, men det jeg lurte på var hva du legger i ordet i denne sammenhengen. Der vedkommende skriver at de tror på at ts har et poeng her, og at de tenker at hun kan bli mistrodd fordi hun er i Nav-systemet. Tenker du at et belegg skal være at de oppgir en grunn for å tro det de tror? Anonymkode: 5add9...ae7 Nei, jeg svarte vedkommende som mener at vi dømmer TS fordi hun er NAV-bruker, og mener at hun får søplesvar på bakgrunn av dette. Jeg spurte om h*n hadde belegg for å hevde det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #58 Del Skrevet 6. april 2024 Mezzosoprena skrev (24 minutter siden): Nei, jeg svarte vedkommende som mener at vi dømmer TS fordi hun er NAV-bruker, og mener at hun får søplesvar på bakgrunn av dette. Jeg spurte om h*n hadde belegg for å hevde det... ja var det jeg mente, om belegg betydde en grunn for å tro det Anonymkode: 5add9...ae7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå