Gå til innhold

Kattene ødelegger for naboene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg fikk besøk av to hester shirehester fra naboen. De ødela og herjet vilt i låven min. Blir irritert, men dyr er dyr

Anonymkode: 37eb3...ae0

Shirehester også faktisk. Ikke noe småtteri å ha på besøk😅

Glemmer ikke da jeg var liten, da hadde vi flere dyr. Hest, hund, katt og kaniner.

Hunden pleide å stikke ut av et hull i gjerdet og stakk enkelte ganger over til naboen. Vi hadde også en grå kanin med lange ører som også hadde kommet seg over i hagen til naboen. Da trodde de at det var harer i området, helt til de fant ut at den tilhørte oss. Plutselig en dag ringer det på døra, og da sto naboen vår der med hesten vår ved siden av. Da hadde han visst uttrykket at det var hyggelig at vi hadde dyr, men hadde vært fint om vi holdt de på eget område. Ganske tålmodig nabo😅

Katten vår var garantert i hagen deres den også.

Anonymkode: d9c96...13f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du skjønner vel forskjellen på et rådyr som er et vilt dyr og en katt som noen skaffer seg for å kunne kose litt med den når den gidder? Med gidder mener jeg når denne hjemme og ikke er opptatt av å ødelegge bestanden av småfugler, drite hos naboen eller er inne hos naboen for å spise opp maten som er satt til tining. Katt burde ikke vært lov å ha hvis det ikke er en innekatt - de er faktisk en trussel mot naturen. 

Anonymkode: a6b8f...1a7

Av alle uvaner vi mennesker har, så er katt laaaaangt nede på lista over trussler mot naturen.

Feks å bruke og kjøpe plast, og samtidig klage på nabokatten pga "trussel mot naturen". Hykleri

Anonymkode: a9a05...1bf

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har liten katt skal du være med den ut. Og du korrigerer hvor den skal gå og ikke.

Min går av og til til naboen. Men de har også katt som er venn/uvenn med vår katt. Av og til går de inn til hverandre.  Men da jager vi de ut. 

Ellers går ikke min katt av gårdsplassen. Ca 10meter i sirkel rundt huset max

Anonymkode: 8b5fb...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, vi hadde en katt som gjorde det samme, et hvert åpent vindu eller dør var en invitasjon. Prøvde å holde den inne, men det hatet den. Endte opp med å omplassere katten til en gård der den kunne vandre fritt rundt. Den var en helt rå jeger så han fikk jobb som musefanger. 

Anonymkode: f6076...e22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Alle dyreeiere er pliktig til å erstatte det som dyret deres ødelegger. Ref skadeserststningsloven §1-5.

Anonymkode: a6b8f...1a7

Er det paragraf 4 du mener? Når hørte du sist eller leste om et tilfelle der loven er blitt håndhevet pga en KATT?

 

4. Skade som voldes av dyr og som ikke går inn under bestemmelsene om ansvar uten skyld i nr. 1 til 3 ovenfor, plikter eier og innehaver å erstatte dersom han har latt det mangle på tilbørlig tilsyn eller på annen måte ikke har gjort det som er rimelig å kreve for å hindre skade.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Du må ha innekatt. Hadde slike katter kommet inn til meg hadde jeg blitt rimelig negativ til deg. Hadde sprutet vann på katta og kanskje en lettere spark og roping for å få den ut. Jeg vil ikke ha katt, og hvertfall kkke naboens! 

Anonymkode: a6b8f...1a7

Du har ikke lov til å sparke et dyr bare fordi det kommer inn til deg 

Anonymkode: 87a89...472

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 3.4.2024 den 20.28):

Vi har hatt katt i snart 6 mnd.

vi bor i et boligfelt og mange av naboene har katter. 
Vår katt er 8 mnd og har skkurat begynt å være ute. Hun har katteluke med chip og går inn og ut selv.

Nå har hun begynt å gå inn til naboene og gjøre ugang inne hos dem. 
Det er jo helt forferdelig, jeg er livredd for uvennskap med dem. 
 

Hvordan lære katta å ikke gå inn til naboer

Anonymkode: 18ee5...cf1

Irriterer meg at folk ikke har innekatter. Er så lei kattedrit i grusen,gresset og utfor døren hver dag... Oppklorte ødelagte utemøbler(som er dyre.. og bytte ut hver sesong pga kattene)..

Og mjauing midt på natten og skraping på altandør og vegg...

Men hvordan kommer de seg inn? Har de døren åpen eller i katteluken til deres hus? Fins katteluker med chip som kun virker til egen katt feks.

Snakk med de, bedre enn de som driter i det.

 

Anonymkode: a3b2a...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ALDRI slått eller sparket en fremmed katt med mindre den angrep noen i huset. Da hadde jeg selvfølgelig brukt makt for å stoppe det så fort som mulig.

Men å si at det ikke er lov å skremme katter som går inn i fremmede hjem eller henger i fremmede hager er vel noe av det mest tullete jeg har lest. Selvfølgelig må man det, det finnes da ikke særlig andre metoder for å lære de den grensen. Jeg hadde lagt ut noen lukter rundt huset katter ikke liker (hvis man ikke har katt selv), også hadde jeg type husjet, hoiet, klappet og hatt en spruteflaske klar og sprutet vann på den for å lære den at inne på vårt området er det ikke behagelig i være.

Skulle katteeieren finne på å lage trøbbel over det, hadde hen rimelig raskt fått skarp beskjed om at vil man unngå det må katta være inne. Jeg skal ikke ha ubehag av at en annen skaffer seg katt.

Anonymkode: 58b6f...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be naboen om å sprute vann på katta og skremme den ut igjen. Det gjorde min nabo da min katt gikk inn til de gjennom åpen verandadør. Helt okei for meg, er jo ikke noe kjekt å vite at katten min plager naboene. 

Anonymkode: a5dd8...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...