Gå til innhold

tips til pynt jeg kan ha i stua ( gratis...)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker naturmaterialer. Har også sett fin pynt( stjerner, kuler ) laget av kaffefilter, noen som veit hvor jeg kan finne oppskrift på det? Har også noen kongler liggende, men har ikke fantasi til hva jeg skal bruke de til...

Anonymkode: 032ea...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se på Instagram og Pinterest. 

Anonymkode: 94559...891

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongler: Furukongler er finest. La de tørke så de åpner seg. Kan ligge på et brett med blomster, lys/lysholder e.l. Kan has på et norgesglass, knyt en sløyfe eller blonde rundt. I en litt større lykt er det fint å kombinere med en lyslenke, gjerne på høsten. 

Skjell: Små skjell kan brukes likt som kongler som dekor på fat. Større skjell kan du plassere lys på, eller en såpe på badet.

Mose er fint på et fat, rundt en blomst i en krukke. Kvister (lerk er nydelig) kan stå i en vase. Bare fantasien setter grenser! 

Anonymkode: 4b257...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kongler: Furukongler er finest. La de tørke så de åpner seg. Kan ligge på et brett med blomster, lys/lysholder e.l. Kan has på et norgesglass, knyt en sløyfe eller blonde rundt. I en litt større lykt er det fint å kombinere med en lyslenke, gjerne på høsten. 

Skjell: Små skjell kan brukes likt som kongler som dekor på fat. Større skjell kan du plassere lys på, eller en såpe på badet.

Mose er fint på et fat, rundt en blomst i en krukke. Kvister (lerk er nydelig) kan stå i en vase. Bare fantasien setter grenser! 

Anonymkode: 4b257...fd0

Tusen takk :) 

Anonymkode: 032ea...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Kongler: Furukongler er finest. La de tørke så de åpner seg. Kan ligge på et brett med blomster, lys/lysholder e.l. Kan has på et norgesglass, knyt en sløyfe eller blonde rundt. I en litt større lykt er det fint å kombinere med en lyslenke, gjerne på høsten. 

Skjell: Små skjell kan brukes likt som kongler som dekor på fat. Større skjell kan du plassere lys på, eller en såpe på badet.

Mose er fint på et fat, rundt en blomst i en krukke. Kvister (lerk er nydelig) kan stå i en vase. Bare fantasien setter grenser! 

Anonymkode: 4b257...fd0

Det er vel gjerne småkryp i ting fra naturen. Hvordan få bort disse?

Anonymkode: af055...8c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du først eier noen pene vaser, eller glass eller "pene" syltetøyglass eller tomme hermentikkbokser (faktisk ganske stilige når du tar av etikettene), så kan du jo slå deg løs med samlinger av kvister, strå, tørkede blomster til sommeren (heng dem opp-ned til de tørker først). 

Ellers er et dypt fat med litt vann og noen pene steiner fint å sette på bordet (husk å bytte vann jevnlig så du ikke får mygglarver). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er vel gjerne småkryp i ting fra naturen. Hvordan få bort disse?

Anonymkode: af055...8c9

Kongler kan du ha i steikeovnen. Da åpner de seg også fint. Ellers gjør vel ikke noen småkryp så mye. 

Anonymkode: 4b257...fd0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er vel gjerne småkryp i ting fra naturen. Hvordan få bort disse?

Anonymkode: af055...8c9

Har hatt mye kongler til pynt og aldri opplevd dyr i dem. 

Anonymkode: 57f09...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klipper av greiner fra plomme og epletreet mitt og tar inn, slik at de blomstrer inne. 

Når det er vår og sommer, og jeg går tur med hunden, så plukker jeg alltid med meg en bukett blomster fra turen, strå eller lange gressstrå. 

Vi har en gjenbruk i nærheten og der er det mye fint, som vaser og lysestaker. Ikke gratis , men veldig billig ☺️

Anonymkode: 15437...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Press blomster og planter, og ha i rammer. Rammer kan du få gratis på Finn. 

Anonymkode: 673af...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...