Gå til innhold

"Vil bare prate litt", hvorfor går de aldri bort til menn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg går bort til en kvinne er jeg åpen på intensjonene. Det fungerer fjell. Her høres det jo ut som om mannen ikke er helt god 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er litt underlig at de som "bare vil prate litt" ofte velger kvinner og helst unge og vakre. Det tyder vel på at målet med praten egentlig er noe annet enn bar en prate

Synes du det er underlig at menn har en kjønnsdrift og er interessert i kvinner av biologiske årsaker? Mener du at de burde prøve seg på menn selv om de ikke er tiltrukket av menn?

Anonymkode: 7c5e7...d72

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Majer said:

Når jeg går bort til en kvinne er jeg åpen på intensjonene. Det fungerer fjell. Her høres det jo ut som om mannen ikke er helt god 

Det syns jeg faktisk er mye bedre. Om en mann kommer og spør direkte "kunne du tenkt deg å gå på date med meg" er det mye lettere å si nei takk dersom man ikke ønsker, enn når det er noen som begynner å prate om vær og vind selv om man selvfølgelig skjønner at de er ute etter noe annet. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gliffy skrev (18 minutter siden):

Hvordan skal man skille på det? De ser ut akkurat som alle andre. 

Det er ikke en overvekt av disse stalkerne nei, de fleste er vanlige folk. Men EN stalker er nok til å ødelegge liv et ditt så det er da grunn til å være skeptisk. Men jeg skjønner det er lett å bagatellisere når man ikke har opplevd det selv. 

Skille det kan man ikke, men du får heller ikke stoppet at det finnes stalkere og helt vanlige menn som prater til deg. Så får man håndtere det ut i fra de forutsetningene man har dere å da. Løsningen er i hvert fall ikke at folk slutter å prate med hverandre eller ta kontakt. Creepy folk vil alltid finnes, deal with it. 

Anonymkode: 62b66...7b0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er litt underlig at de som "bare vil prate litt" ofte velger kvinner og helst unge og vakre. Det tyder vel på at målet med praten egentlig er noe annet enn bar en prate. Men det er også litt paradoksalt at om den som "bare vil prate" er en høy kjekk mann så vil damen sannsynligvis gjerne bli med på den praten.

Anonymkode: 2e774...c97

Er det underlig? Not. Heller ikke så rart at en dame vil ta praten med en kjekk mann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Skille det kan man ikke, men du får heller ikke stoppet at det finnes stalkere og helt vanlige menn som prater til deg. Så får man håndtere det ut i fra de forutsetningene man har dere å da. Løsningen er i hvert fall ikke at folk slutter å prate med hverandre eller ta kontakt. Creepy folk vil alltid finnes, deal with it. 

Jeg er uenig med deg, jeg syns det er en bedre løsning at mannfolk på sjekkern slutter å trenge seg på damer som venter på bussen og i andre hverdagslige settinger der det er vanskelig å komme seg unna. 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er litt underlig at de som "bare vil prate litt" ofte velger kvinner og helst unge og vakre. Det tyder vel på at målet med praten egentlig er noe annet enn bar en prate. Men det er også litt paradoksalt at om den som "bare vil prate" er en høy kjekk mann så vil damen sannsynligvis gjerne bli med på den praten.

Og selv etter å ha ligget med mannen i ett år så er de "kun venner" om noen spør om de er sammen. 

Anonymkode: c386c...50b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Synes du det er underlig at menn har en kjønnsdrift og er interessert i kvinner av biologiske årsaker? Mener du at de burde prøve seg på menn selv om de ikke er tiltrukket av menn?

Prøve seg? De sier jo at de bare prate litt 🤔

Anonymkode: 1c41a...4c9

• Liker 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mann 45:

Snakker faktisk mye mer med fremmede menn enn fremmede kvinner.

Ting blir alltid mye enklere om man  tar sex, eller mistanke om sex, eller tiltrekning og alle de tingen ut av relasjoner. Og hvis jeg skulle ta forbindelse med ei ukjent dame så vil bare at hun kan mistenke meg for å sjekke henne opp være hemmende.

Av samme grunn er det alltid mye lettere å prate med kvinner når romantikk/erotikk ikke er en aktuell problemstilling,

Typisk ei dame som er helt feil aldersgruppe, er godt gift slik som meg (og vi begge veit det), ikke er særlig attraktiv (sorry) 

Anonymkode: c3144...1a1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Da er det jo ikke egentlig paradoksalt. Fordi det er match. Match mellom attraksjonen i de som prater, men også i tanken og da ganske rettferdig. Menn liker pene kvinner, kvinner liker pene menn. Pene kvinner og menn finner hverandre attraktive. 

Det er mangelen av egen interesse som gjør en person uinteressert i en samtale med en fremmed. Det er helt normalt og noe vi bør forvente. Kvinner er ikke nødt til å tollerere hva enn, det er ikke menn heller. 

Anonymkode: 00a7c...75b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gliffy skrev (11 minutter siden):

Jeg er uenig med deg, jeg syns det er en bedre løsning at mannfolk på sjekkern slutter å trenge seg på damer som venter på bussen og i andre hverdagslige settinger der det er vanskelig å komme seg unna. 

Enig. Det gjør samfunnet tryggere. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Gliffy said:

Det er ikke sånn verden fungerer da. Ingen normale mennesker går bort til fremmede og spør "vil du bli med på date" uten å snakke med dem først.

Normal sosial interaksjon mellom to fremmede er at den ene parten begynner å prate med den andre. Om to fremmede blir kjent kan det tenkes at den ene parten utvikler en interesse, og dermed ønsker å ta det videre.

Det er ikke slik at kvinner aldri snakker med menn heller altså. Og prøver seg på menn.

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Prøve seg? De sier jo at de bare prate litt 🤔

Anonymkode: 1c41a...4c9

Steg 1 i en slik prosess er å snakke med vedkommende, prøve å bli kjent. Når 2 mennesker blir sammen starter det alltid med at de er fremmede for hverandre, for så å bli kjent. For så å eventuelt ta det videre. Forstår dere virkelig ikke dette her? Tror dere folk blir sammen ved at person A går rett bort til person B som er helt fremmed og sier "hei vil du bli sammen "?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (15 timer siden):

ALT er galt med at en mann tror han har krav på sex med en tilfeldig kvinne.

Hvordan du klarte tolke meg dithen at en mann skal få ha det moro med kroppen din mot din vilje fatter ikke jeg? 🤔

Det jeg sier er at dere skal slutte å shame menn som prøver seg. Jeg har baller og er null redd for å prøve...Og jeg tåler fint å bli avvist og, no hard feelings.

Problemet er at vi ikke vet hvem som takler avvisning og hvem som ikke gjør. Jeg har blitt skjelt ut av ropende og rasende menn på byen fordi jeg høflig og smilende har sagt at jeg og venninnen min helst ville prate med hverandre siden det var lenge siden sist. Da var vi noen jævla, lesbiske fi**** begge to. 

Vi VET IKKE hvem av dere som er ok og hvem som ikke er det. DU vet at du er en hyggelig kar som takler å bli avvist, men vi kan altså ikke se på dere hvem som er hvem. DERFOR er vi skeptiske og avvisende overfor menn som henvender seg til oss når vi tydelig er i gang med å høre på musikk/podcast/lese bok/snakke med venninne osv. eller bare gjerne vil ha lov til a banen hjem i fred. 

Anonymkode: 32ca1...aff

• Liker 5
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Nei, men det er rart de betrakter trikken eller bussen som en sjekkearena.

• Liker 3
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det er et kjent problem i vårt samfunn at damer blir konfrontert av fremmede menn som "bare vil prate litt". Damene føler det som et problem og mennene blir krenka og sier at de ikke mente noe med det.

Javel? Hvorfor går aldri de mennene bort til andre menn for å "prate litt"? De vil altså bare "prate litt" med pene damer men aldri med stygge menn? Spar meg!

Ikke prøv å si at de ikke har baktanker, de er like lette å lese som en åpen bok......

Anonymkode: dd7c2...50d

Jeg som stygg mann (dine ord) opplever ofte folk som bare vil prate litt. Stort sett handler det om Jesus eller konspirasjonsteorier.

Anonymkode: 641d1...f0f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Vi hadde ikke vært her uten trakasering? Neivel deg om det?

Anonymkode: dd7c2...50d

Er det trakassering og vise sin interesse også nå? Hva har skjedd med verden?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Da er det jo ikke egentlig paradoksalt. Fordi det er match. Match mellom attraksjonen i de som prater, men også i tanken og da ganske rettferdig. Menn liker pene kvinner, kvinner liker pene menn. Pene kvinner og menn finner hverandre attraktive. 

Det er mangelen av egen interesse som gjør en person uinteressert i en samtale med en fremmed. Det er helt normalt og noe vi bør forvente. Kvinner er ikke nødt til å tollerere hva enn, det er ikke menn heller. 

Da er vi over på sjekking. Og jeg har vel hatt et inntrykk av at kvinner ikke ønsker denne praten med ukjente siden det ofte ikke passer. De er slitne, de er på vei til jobb, etc. Dersom det da viser seg at det er helt greit å snakke med en mann bare han er attraktiv nok så faller andre argumenter til stengrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker man ikke at folk prater til en så får man helt seriøst flytte til en hytte i skogen.

Anonymkode: d3087...d42

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Problemet er at vi ikke vet hvem som takler avvisning og hvem som ikke gjør. Jeg har blitt skjelt ut av ropende og rasende menn på byen fordi jeg høflig og smilende har sagt at jeg og venninnen min helst ville prate med hverandre siden det var lenge siden sist. Da var vi noen jævla, lesbiske fi**** begge to. 

Vi VET IKKE hvem av dere som er ok og hvem som ikke er det. DU vet at du er en hyggelig kar som takler å bli avvist, men vi kan altså ikke se på dere hvem som er hvem. DERFOR er vi skeptiske og avvisende overfor menn som henvender seg til oss når vi tydelig er i gang med å høre på musikk/podcast/lese bok/snakke med venninne osv. eller bare gjerne vil ha lov til a banen hjem i fred. 

Huff... det er godt man kan dra til Danmark og bli befruktet uten disse hersens mannfolka. Uten den muligheten vil verden gå under om mulig å bli kjent med fremmede lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bigote skrev (12 timer siden):

Snakker vi nå om menn som viser interesse ved å ta intiativ ved å starte en prat? Så lenge det er gjort med respekt så ser jeg ikke problemet. En mann som ikke tar nei for et nei er et problem.

Og jo. Menn snakker med ukjente menn hele tiden. Så uninterresant livet hadde vært hvis den eneste sosiale stimulien jeg fikk hele tiden var fra folk jeg allerede kjenner. 

Av og til blir flau over hvor selvhøyttidlige enkelte er...

Har du hatt en stalker etter deg? Har du opplevd å bli truet og ropt til på bar fordi du avviste en? Har du prøvd hvordan det er å være fysisk svakere enn en person som ruver over deg på bussen om kvelden og går av på ditt stopp, vil følge deg hjem og blir rasende når du sier nei for tiende gang? 

Selvhøytidelig, my ass. 

Vi vet ikke hvem av dere som er ok og kan ta et nei for et nei. Dere menn som svarer her, tror dere helt oppriktig at de fleste menn takler avvisning helt greit? I så fall er det på tide med en realitetsorientering. 

Dessuten kjenner alle kvinner - alle sammen - andre kvinner og jenter som har blitt slått ned og voldtatt av en tilfeldig fyr som "bare ville prate litt". Det er en GRUNN til at vi er skeptiske til fremmede menn som henvender seg til oss. 99 % av dere er sikkert helt flotte og greie karer, men vi kan ikke se på dere om dere tilhører den siste 1 %.

• Liker 4
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...