AnonymBruker Skrevet 5. april #281 Del Skrevet 5. april Gliffy skrev (4 minutter siden): Det er vel også det at uhøflig kontakt smitter over på høflig kontakt. Når man har mange negative opplevelser med menn som ikke tar nei for et nei, blir det også ubehagelig når en høflig person tar kontakt på steder som parken, busstoppet etc. Siden man ikke vet hva man har med å gjøre (de fleste ekle er jo høflige til å begynne med, til de plutselig ikke er det lengre) Jeg kan forstå at den mekanismen gjør at man blir brysk mot en mann som høflig tar kontakt med deg. Jeg kan ikke forstå at man i en diskusjon på nett reagerer med sinne mot beskrivelsen av en hypotetisk kontakt hvor mannen er høflig. Anonymkode: 5c827...88f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 5. april #282 Del Skrevet 5. april Just now, AnonymBruker said: Jeg kan forstå at den mekanismen gjør at man blir brysk mot en mann som høflig tar kontakt med deg. Jeg kan ikke forstå at man i en diskusjon på nett reagerer med sinne mot beskrivelsen av en hypotetisk kontakt hvor mannen er høflig. Anonymkode: 5c827...88f Ja. Jeg tror det blir litt feil, for mange tenker at det er damene som hr skylda for at de er negative til kontakt i det offentlige rom. Men det er jo egentlig ekle menn som har skylda. De ødelegger for alle, både for høflige menn og for damer. 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #283 Del Skrevet 5. april Gliffy skrev (Akkurat nå): Ja. Jeg tror det blir litt feil, for mange tenker at det er damene som hr skylda for at de er negative til kontakt i det offentlige rom. Men det er jo egentlig ekle menn som har skylda. De ødelegger for alle, både for høflige menn og for damer. Jeg tenker at jeg har ansvar selv for hvordan jeg oppfører meg mot andre mennesker. Hvis jeg en gang ble ranet av en person med mørk hud så har jeg likevel et ansvar for å oppføre meg ok mot en helt annen person med mørk hud. Hvis en dame en gang var utro mot meg så har jeg et ansvar for å ikke behandle neste dame som om hun har vært utro. Hvis … Anonymkode: 5c827...88f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 5. april #284 Del Skrevet 5. april Just now, AnonymBruker said: Jeg tenker at jeg har ansvar selv for hvordan jeg oppfører meg mot andre mennesker. Hvis jeg en gang ble ranet av en person med mørk hud så har jeg likevel et ansvar for å oppføre meg ok mot en helt annen person med mørk hud. Hvis en dame en gang var utro mot meg så har jeg et ansvar for å ikke behandle neste dame som om hun har vært utro. Hvis … Anonymkode: 5c827...88f Jeg har aldri argumentert for at man skal være frekk og ufin. Det jeg sier er at jeg syns det er ubehagelig når fremmede menn kontakter meg i det offentlige rom, pga tidligere negative erfaringer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 5. april #285 Del Skrevet 5. april Gliffy skrev (5 minutter siden): Ja. Jeg tror det blir litt feil, for mange tenker at det er damene som hr skylda for at de er negative til kontakt i det offentlige rom. Men det er jo egentlig ekle menn som har skylda. De ødelegger for alle, både for høflige menn og for damer. Høflige menn lar kvinner som holder på med sitt, være i fred. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tenker at jeg har ansvar selv for hvordan jeg oppfører meg mot andre mennesker. Hvis jeg en gang ble ranet av en person med mørk hud så har jeg likevel et ansvar for å oppføre meg ok mot en helt annen person med mørk hud. Hvis en dame en gang var utro mot meg så har jeg et ansvar for å ikke behandle neste dame som om hun har vært utro. Hvis … Anonymkode: 5c827...88f At diskusjonen skal handle om hvordan kvinner korrekt håndterer uønsket oppmerksomhet fra menn, er bare helt absurd. Er det virkelig så vanskelig? : La de være i fred når de synlig ikke har noen interesse i deg. 8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #286 Del Skrevet 5. april Gliffy skrev (1 minutt siden): Jeg har aldri argumentert for at man skal være frekk og ufin. Det jeg sier er at jeg syns det er ubehagelig når fremmede menn kontakter meg i det offentlige rom, pga tidligere negative erfaringer. Det er mulig å være tydelig avvisende uten å være frekk eller ufin eller sint. «Vet du hva, jeg vil bare sitte i fred her, jeg». En høflig mann vil ta den tilbakemeldingen, og ingen skade skjedd. En man som derimot blir høylydt eller ubehagelig eller klår har du min fulle støtte til å skjelle ut. Anonymkode: 5c827...88f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #287 Del Skrevet 5. april Raven.Writingdesk skrev (1 minutt siden): At diskusjonen skal handle om hvordan kvinner korrekt håndterer uønsket oppmerksomhet fra menn, er bare helt absurd. Er det virkelig så vanskelig? : La de være i fred når de synlig ikke har noen interesse i deg. Jeg har fått uinvitert oppmerksomhet fra fulle folk, ikke-vestlige og eldre. Jeg håndterte det på en helt normal voksen måte uten utskjelling og uten hashtags på sosiale medier. Kollegaen min er forøvrig samboer med ei han møtte på bussholdeplassen. Hun gav uttrykk for stor glede at det endelig var en mann som turte å ta kontakt i den settingen (han er ikke Norsk). Anonymkode: 5c827...88f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 5. april #288 Del Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har fått uinvitert oppmerksomhet fra fulle folk, ikke-vestlige og eldre. Jeg håndterte det på en helt normal voksen måte uten utskjelling og uten hashtags på sosiale medier. Anonymkode: 5c827...88f Tror du virkelig kvinner flest som får uønsket oppmerksomhet reagerer med «utskjelling» ? Neppe. Her lager du deg fiktive virkeligheter, hvorfor ikke gjøre det enda mer dramatisk? : «du har jo tross alt fått uinvitert oppmerksomhet, og du klare å la være å stikke noen til døde». - Det du holder på med er stråmann argumentasjon, noe menn har gjort gjennom hele tråden, dessverre. Tema er ikke : «hvordan lære damer korrekt å avvise uønsket oppmerksomhet fra menn». Tema er at kvinner problematiserer fremmede menn som gir dem uønsket oppmerksomhet. Klarer du å diskutere det? Er det virkelig SÅ vanskelig å forholde seg til dette budskapet fra kvinner uten å begynne å vifte med pekefingeren? 2 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 5. april #289 Del Skrevet 5. april 21 minutter siden, AnonymBruker said: Det er mulig å være tydelig avvisende uten å være frekk eller ufin eller sint. «Vet du hva, jeg vil bare sitte i fred her, jeg». En høflig mann vil ta den tilbakemeldingen, og ingen skade skjedd. En man som derimot blir høylydt eller ubehagelig eller klår har du min fulle støtte til å skjelle ut. Anonymkode: 5c827...88f Goddag mann, økseskaft. INGEN har argumentert for at man skal svare frekt eller ufint til folk. Hvorfor fortsetter du å argumentere mot noe som ingen har påstått? 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 5. april #290 Del Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Problemet er at gifte kvinner, som meg, ikke ønsker at det oppstår noe som helst søt musikk, i hvert fall ikke med GUTTER (det er vi for gamle til). Hvorfor skal jeg skape en relasjon til en random mann på gata, i butikken og så videre? Anonymkode: eab6b...3f3 Hvorfor er det et problem om gutt møter jente, tar høfflig kontakt, hun ikke er interessert og det var det? Så lenge alle oppfører seg pent må vi nesten tåle at noen snakker til oss selv om vi ikke ønsker noen videre relasjon. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grevling Skrevet 5. april #291 Del Skrevet 5. april Ser den at man ikke ønsker å bli oppsøkt "for å prate litt" når man er på butikken, på jobb eller venter på buss eller tog. Det er bare sunt at slike temaer tas opp og at det blir litt mer etablerte etiketter i samfunnet for hvor man skal få lov til å være i fred. Selvfølgelig er det noe kjipt om de eneste arenaene for sjekking skal være via datingapper eller "byen". Begge deler er altfor overfladisk etter min mening. Ikke at det unnskylder at man invaderer andres personlige rom hvor det måtte falle inn. Jeg ville gjerne truffet noen via Turistforeningen eller blitt kjent via hobbygrupper. Men da kan man jo også si at man bør bare la folk som vil nyte naturen eller en hobby skal få være i fred (?). Det ideelle er jo for mange via bekjentskaper. Men det er ikke alle som har store nettverk heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #292 Del Skrevet 5. april herzeleid skrev (10 minutter siden): Hvorfor er det et problem om gutt møter jente, tar høfflig kontakt, hun ikke er interessert og det var det? Så lenge alle oppfører seg pent må vi nesten tåle at noen snakker til oss selv om vi ikke ønsker noen videre relasjon. Fordi jeg verken er jente, er interessert i gutter eller ønsker å bli sjekker opp når jeg er gift. Du må ikke sjekke opp alt med innovertiss, vet du. Anonymkode: eab6b...3f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #293 Del Skrevet 5. april Dette er og har alltid vært et problem, umulig å reise alene som kvinne Anonymkode: 9646e...e58 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 5. april #294 Del Skrevet 5. april 1 minutt siden, Grevling said: Ser den at man ikke ønsker å bli oppsøkt "for å prate litt" når man er på butikken, på jobb eller venter på buss eller tog. Det er bare sunt at slike temaer tas opp og at det blir litt mer etablerte etiketter i samfunnet for hvor man skal få lov til å være i fred. Selvfølgelig er det noe kjipt om de eneste arenaene for sjekking skal være via datingapper eller "byen". Begge deler er altfor overfladisk etter min mening. Ikke at det unnskylder at man invaderer andres personlige rom hvor det måtte falle inn. Jeg ville gjerne truffet noen via Turistforeningen eller blitt kjent via hobbygrupper. Men da kan man jo også si at man bør bare la folk som vil nyte naturen eller en hobby skal få være i fred (?). Det ideelle er jo for mange via bekjentskaper. Men det er ikke alle som har store nettverk heller. Jeg tenker at hvis man melder seg på turer med turistforeningen eller blir med på hobbygrupper og sånt har man jo satt seg selv i en arena der det er naturlig at folk kommer i prat. Det er nok fine plasser å bli kjent med folk tenker jeg, og en bra arena for å møte nye. Noe helt annet enn å bare prate til randoms på bussen. Sikkert mye bedre grunnlag for en prat også 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #295 Del Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er og har alltid vært et problem, umulig å reise alene som kvinne Anonymkode: 9646e...e58 Ja, heeelt umulig! Rett og slett. Skjønner ikke hvordan damer kommer seg på jobb eller noe, jeg altså, uten å KONSTANT bli kontaktet av menn absolutt heeeeleee tiden! Anonymkode: 62b66...7b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grevling Skrevet 5. april #296 Del Skrevet 5. april 2 minutter siden, Gliffy said: Jeg tenker at hvis man melder seg på turer med turistforeningen eller blir med på hobbygrupper og sånt har man jo satt seg selv i en arena der det er naturlig at folk kommer i prat. Det er nok fine plasser å bli kjent med folk tenker jeg, og en bra arena for å møte nye. Noe helt annet enn å bare prate til randoms på bussen. Sikkert mye bedre grunnlag for en prat også Ja, det er sant. Det vil bli mer naturlig og man har mulighet til å gradvis bli bedre kjent. Og så har man jo en åpenbar felles interesse så det er en god start. Mye mer enn et vilt fremmed menneske på en offentlig holdeplass. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #297 Del Skrevet 5. april Raven.Writingdesk skrev (32 minutter siden): Tema er ikke : «hvordan lære damer korrekt å avvise uønsket oppmerksomhet fra menn». Tema er at kvinner problematiserer fremmede menn som gir dem uønsket oppmerksomhet. Klarer du å diskutere det? Hvis det for deg er et problem at en mann høflig sier hei så er jeg ikke enig i at det er er problem. Hvorfor skal jeg hjelpe deg til å løse et problem som etter min mening bør være et forehavende mellom deg og din psykolog?? Anonymkode: 5c827...88f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 5. april #298 Del Skrevet 5. april herzeleid skrev (16 minutter siden): Hvorfor er det et problem om gutt møter jente, tar høfflig kontakt, hun ikke er interessert og det var det? Så lenge alle oppfører seg pent må vi nesten tåle at noen snakker til oss selv om vi ikke ønsker noen videre relasjon. Poenget her er vel nettopp det at når en vilt fremmed tar kontakt fordi vedkommende ønsker å «sjekke opp» noen en liker, gjør det på en diffus måte («jeg vil bare snakke litt») - på et sted man i utgangspunktet må kunne føle seg trygg på at man kan få være i fred, og ikke forventer å bli kontaktet, - ikke er spesielt «høflig». 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 5. april #299 Del Skrevet 5. april 5 minutter siden, Gliffy said: Jeg tenker at hvis man melder seg på turer med turistforeningen eller blir med på hobbygrupper og sånt har man jo satt seg selv i en arena der det er naturlig at folk kommer i prat. Det er nok fine plasser å bli kjent med folk tenker jeg, og en bra arena for å møte nye. Noe helt annet enn å bare prate til randoms på bussen. Sikkert mye bedre grunnlag for en prat også Du er klar over at det finnes folk som ikke tar nei for et nei her også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 5. april #300 Del Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis det for deg er et problem at en mann høflig sier hei så er jeg ikke enig i at det er er problem. Hvorfor skal jeg hjelpe deg til å løse et problem som etter min mening bør være et forehavende mellom deg og din psykolog?? Anonymkode: 5c827...88f Tråden handler ikke om «menn som sier hei». Har du ikke fått med det det? Prøv å les H.I en gang til, så kanskje forstår du mer. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå