Gå til innhold

Når flyttet du hjemmefra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flyttet til en by 6 timer unna for å begynne å studere høsten etter vgs, jeg var 20. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Flyttet i egen hybel samme året jeg fylte 15 år. Sluttet på skolen og måtte begynne å jobbe - tok alle småjobber jeg fant rundt om kring i byen. Jeg bodde i den billigste hybelen jeg fant utenfor byen så jeg måtte gå eller sykle til og fra jobb i all slags vær - men unnet meg selv å ta t-bana når jeg var alt for trøtt til å gå hjem. Det var en møkka plass å bo, husverten tok ingen hensyn til sine leieboere. Det var tramping og høy musikk langt ut på kveldene, men jeg foretrakk å bo der enn hjemme. 

Jeg hadde ikke noe valg enn å flytte hjemmefra tidelig, det var for mye krangling og bråk i huset, jeg orket rett og slett ikke mer. Min stefar var en voldelig mann. Han slo, brølte, kastet ting i vegger og knuste det han fikk tak i i raseriutbruddene sine. Han drakk hver eneste dag - noe han tydeligvis ikke tålte. Min eldre søster flyttet ut lenge før meg, hun kuttet og all kontakt med oss og vil den dag i dag ikke vite om oss (min mor og meg) Besteforeldre har jeg ikke, ikke tante eller onkel heller. Så da var det å klare seg selv her i livet. Jeg har vært sammen med 2 karer tidligere (ikke samtidig) men jeg var ikke lykkelig i noen av forholdene, så det varte ikke mer enn 1-2 år. Jeg er eldre i dag, singel, har en ok jobb og utdannelse. Jeg sliter fremdeles med å stole på andre mennesker - spesielt menn.

Jeg har flyttet tilbake i dag, men har mitt eget i kjelleren (kjellerleilighet) Jeg er for det meste for meg selv om dagene, men det går fint, jeg trives best i mitt eget selskap, føles tryggere. Stefar er forlengst borte og mor har truffet en ny som er både hyggelig og snill, hvilket jeg unner henne men jeg klarer som sagt ikke å stole 100% på han. 

Anonymkode: 4765b...164

Hvor gammel er du i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 år.

Anonymkode: ca8f4...3f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker faktisk ikke om jeg var 22 eller 23, men jeg flyttet inn i et bitteliten leilighet på 25 kvadrat med eget bad men bare hybelkjøkken med to kokeplater. Ble ingen Grandiosa den tiden jeg bodde der, siden jeg ikke hadde stekeovn.

Bodde der i 1,5 år før jeg flyttet til noe større. Leie det også.

Dette var i Oslo på 90-tallet.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde akkurat fylt 19 og skulle studere.

Bodde hjemme 2 ganger i 20-årene ifm samlivsbrudd og flytting, men regner nå ikke det helt for å flytte hjem. Var et rimelig boalternativ de tilbød mens jeg ventet på overtagelse på bolig, var mest lagring av ting og soving, ellers så de meg lite 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 år, ville studere et fag som ikke var tilgjengelig hvor jeg bor.

Anonymkode: 0f955...cbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 år. Flyttet for å studere.

Så bodde jeg hjemme hver sommer i to år, og la opp godt med penger på sommerjobb. Flyttet etterhvert sammen med mannen, og etter det har det kun vært besøk hjem. 

Med unntak av en overgangsperiode der vi bodde hjemme i en måned i forbindelse med flytting. Aldri igjen 😅

Anonymkode: 56f63...bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

22 år. Er fra Oslo. Mitt inntrykk er at om man bor litt utpå landet er man til dels tvunget til å flytte ut tidligere fordi man ønsker å studere og da må man som oftest flytte til større byer.

Anonymkode: 724af...258

Er fra Oslo. Men studiet jeg ønsket var i en annen by :) Det gjaldt også mange andre østlendinger på skolen. 

Ellers enig med deg. Mange av vennene "hjemmefra" ble boende hjemme lenger. Jeg hadde nok gjort det selv, for kampen for studenthybel var knallhard når semesteret begynte. Og det tok et år før man var erfaren nok til å sikre seg noe som holdt ok standard, og stod klar til å kuppe noe bra man hadde sett seg ut når noen andre var ferdig med studiet og flyttet. Samtidig. Ville ikke vært tiden på 9kvm, der senga også var sofaen, og kjøkkenet delt med 9 andre, foruten. 

Anonymkode: 56f63...bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttet da jeg var 22 for å studere sammen med kjæresten, men det var bare til nærmeste by og da dro jeg hjem hver helg 😊 Vi kjøpte leilighet sammen etter studiene, så jeg flyttet vel ikke helt skikkelig ut før etter det.

Anonymkode: d5168...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det året jeg fylte 19. Da var jeg ferdig på videregående og klar for å flytte ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Året jeg fylte 21.

Anonymkode: 54ba6...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19, begynte å studere. 6 timer i bil hjemmefra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var 20.

Anonymkode: d972f...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19, da jeg var ferdig med vgs.

Anonymkode: 4bede...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flyttet ut da jeg var 19! Riktignok kun noen få minutter unna barndomshjemmet🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 år, flyttet ca 35 mil unna for å studere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...