Gå til innhold

Mer enn 100ml i bagasjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er så rart at det nesten kun er Norge som har den regelen fremdeles. 

Anonymkode: 80aaf...ecf

Med ca 100 flygninger i året, mest i Europa, så kan jeg bekrefte at regelen definitivt fortsatt gjelder nesten overalt. 

Unntaket er enkelte flyplasser med nytt utstyr/scannere, der du også slipper å pakke ut elektronikk og slikt. 

Anonymkode: e029e...409

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan gikk det da, TS?

Det er ikke lov med 150ml flasker i håndbagasje. Når det er sagt, jeg har en kollega som jeg selv flydde med, hvor jeg sjekket inn koffert fordi jeg ikke gidder det greiene med begrensninger når jeg pakker sminke og hårprodukter og sånt. Hun sa hun ga blanke i det uansett og bare pakket alt i håndbagasjen og aldri hadde blitt stoppet. Og det ble hun fadermeg ikke den gang heller. 

Det er vel bare flaks, da. Jeg har sett mange ganger det stå en ung kvinne der imens sikkerhetsvaktene går gjennom toalettsakene hennes og kastet noe og fått noe ned i en pose eller to (om de er snille).

Jeg ville gjettet at du hadde kommet unna med det med å pakke i en plastpose sammen med andre greier. Selv er jeg så regelrytter og hadde syntes det var flaut og irriterende å bli stoppet, at jeg bare hadde kastet den.

Anonymkode: 8afa6...2ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, flere flyplasser, som Arlanda, har fått mer avansert utstyr. Reglene varierer mellom flyplasser.

Anonymkode: 66b0f...9c2

Jeg er på rundt 40-50 flyvninger i året, og det siste året har jeg kun opplevd denne maskinen én gang, så det er ikke sånn at "alle har den unntatt Oslo".

Om fem år, kanskje.

Anonymkode: c56cd...1d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk konfiskert min boks med pepsi da jeg bare skulle ledsake min mor til gaten.

Var ikke planlagt jeg skulle følge henne helt frem til gaten og hadde da ikke tenkt på brusen jeg skulle ha hatt på bussturen hjem. Så denne 100 ml regelen gjelder enda for alle som krysser security.

Anonymkode: 50f41...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...