AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #1 Skrevet 3. april 2024 Jeg gikk på Saxenda for ca to år siden og fikk panikk da jeg begynte å røyte hår. Sluttet med en gang. Hårtapet ga seg. Nå er jeg interessert i å starte opp med Wegovi men er redd det samme vil skje igjen. Noen som har erfaring med dette? Er hårtapet bare en kort periode eller vil man slite lenge med det? Anonymkode: 5b1b8...a7d
Grüner Skrevet 3. april 2024 #2 Skrevet 3. april 2024 https://www.dagbladet.no/nyheter/nye-varsler-om-slankemedisin/80798283 Det er det samme med Wegovy. 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #3 Skrevet 3. april 2024 Er hårtapet en bivirkning av virkestoff i medikamentet eller kommer hårtapet av at man spiser mindre når man tar disse medikamentene og at det fører til hårtap? Anonymkode: 6b412...79e 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #4 Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er hårtapet en bivirkning av virkestoff i medikamentet eller kommer hårtapet av at man spiser mindre når man tar disse medikamentene og at det fører til hårtap? Anonymkode: 6b412...79e Ja, ikke gått å si. Kanskje være flink til å ta vitaminer mot hårtap samtidig Anonymkode: 5b1b8...a7d
Brunhilde Skrevet 3. april 2024 #5 Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er hårtapet en bivirkning av virkestoff i medikamentet eller kommer hårtapet av at man spiser mindre når man tar disse medikamentene og at det fører til hårtap? Anonymkode: 6b412...79e Så lenge hårtap er registrert som en bivirkning så er det vel fare for at det er et virkelstoff i medisinen som forårsaker det? Jeg syns jo økt selvmordsfare/selvmordstanker er atskillig mer skummelt enn faren for å miste håret, selv om ingen av de to biirkningene er ønskelige. 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #6 Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er hårtapet en bivirkning av virkestoff i medikamentet eller kommer hårtapet av at man spiser mindre når man tar disse medikamentene og at det fører til hårtap? Anonymkode: 6b412...79e Det kan være begge deler. Det er ganske velkjent at man kan oppleve hårtap ved vektnedgang, da kroppen holder mer på næringsstoffene den trenger og hår er underordnet i det behovshierarkiet, men det kan selvsagt også være en bivirkning fra medisinen, det kan du lese om på felleskatalogen.no Anonymkode: bc0e0...1fa 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #7 Skrevet 3. april 2024 Det er vekttapet som gjør at du mister hår. Helt vanlig etter slankeoperasjon også. Bare å Google. Etter 3-5 måneder er det vanlig at hårtapet starter. Jeg går på ozempic, mistet voldsomme mengder hår. Har ikke kommet tilbake helt. Snart halvannet år siden det sluttet å falle av. Anonymkode: 140b6...626 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #8 Skrevet 3. april 2024 Jeg har gått på Wegovy siden september i fjor, men har bare mistet litt mer hår enn vanlig og det er ikke merkbart eller synlig, heldigvis. Anonymkode: 1bc2c...178 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #9 Skrevet 3. april 2024 Jeg har brukt wegovy i et år nå, og sommeren som var mistet jeg mye hår. Jeg overdriver ikke når jeg sier at jeg nok mistet 50%. Stod med neven full hver gang jeg gredde meg. Dette pågikk vel i et par måneder, så brått stoppet det. Nå er jeg full av babyhår, og ser litt ut som et troll, så det er på full vei tilbake. Anonymkode: b8af7...340 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #10 Skrevet 3. april 2024 Stort vekttap gir ofte håravfall. Mistet mye etter en stund på Wegovy - er fortsatt på Wegovy, men håret er på tur å vokse ut igjen. Anonymkode: 5111c...cc7 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #11 Skrevet 4. april 2024 Brunhilde skrev (På 3.4.2024 den 13.20): Anonymkode: 5b1b8...a7d
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #12 Skrevet 4. april 2024 Takk for alle svarene! Noen som vet om det finnes noe som kan forebygge hårtapet? ts Anonymkode: 5b1b8...a7d
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #13 Skrevet 4. april 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for alle svarene! Noen som vet om det finnes noe som kan forebygge hårtapet? ts Anonymkode: 5b1b8...a7d Det kommer jo n på årsaken til hårtapet. Vitamin og mineral status? Hormonell ubalanse? Næringsmangel (proteiner og fett)? Anonymkode: 01212...8d9 3
katties Skrevet 4. april 2024 #14 Skrevet 4. april 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 3.4.2024 den 11.34): Jeg gikk på Saxenda for ca to år siden og fikk panikk da jeg begynte å røyte hår. Sluttet med en gang. Hårtapet ga seg. Nå er jeg interessert i å starte opp med Wegovi men er redd det samme vil skje igjen. Noen som har erfaring med dette? Er hårtapet bare en kort periode eller vil man slite lenge med det? Anonymkode: 5b1b8...a7d Å gå ned i vekt kan generelt føre til hårtap - kroppen prioriterer andre ting enn håret når den har mindre energi. Så: ja, man kan forvente det samme med alt som gir vekttap. Man bør passe på at det ikke er pga vitaminmangel, for lite protein e.l da Endret 4. april 2024 av katties 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå