AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #1 Del Skrevet 3. april 2024 Denne syklusen gir meg eventuelt termin i tidlig januar, begge nåværende barn er født ved 39 uker, som nå lander i romjulen. Kjenner på at jeg er redd for at et yngstebarn som også blir yngst i klassen vil få "yngst" som hele sin identitet, at h*n får bursdag oppi julefeiringen, og ikke minst er jeg redd for å ikke bli tatt på alvor på føden i julen/romjulen/nyttår grunnet bemanning, siden begge mine tidligere svangerskap har hatt komplikasjoner på slutten. Samtidig så tikker klokken og vi har vært prøvere lenge, så jeg føler vi ikke kan bevisst hoppe over en prøveperiode. Sjansen får at det klaffer nå og ikke de forrige syklusene er jo liten, likevel. Hva gjør dere andre prøvere nå? Tenker dere på termindato overhode, hvilke vurderinger gjør dere i så fall? Anonymkode: 06563...cbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #2 Del Skrevet 3. april 2024 Nei. Etter å ha mistet i første svangerskap er det ikke en bekymring. Ville heller vært bekymret for et barn med termin i februar/mars som blir for tidlig født. Da er barnet prematurt og yngst i klassen. Hadde forøvrig termin på julaften og barnet ble født i januar. Anonymkode: e2aa6...565 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #3 Del Skrevet 3. april 2024 Dette er det bare dere selv som avgjør. Å hoppe over 1 pp er vel ikke noen krise Vi ventet til etter desembertermin med å starte prøving på nr 1. Gjør det samme nå med nr 2 og venter med å starte prøving til neste syklus. Med det sagt, hadde vi endt opp som langtidsprøvere ville jeg ikke hoppet over en mulighet kun pga termindato. Anonymkode: 6dadc...088 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #4 Del Skrevet 3. april 2024 Jeg har tenkt litt på det samme som deg. Fødte uke 38 sist og vil da føde rundt romjulen. Men nå er jeg rundt el-tid og vi har ikke prøvd å unngå noe. Det er mest fordi klokken tikker litt for min del, og jeg er litt på nippet til å gi opp etter flere SA'er. Jeg har ikke helt troen på at det plutselig skulle klaffe denne måneden. Men kanskje det er akkurat det som skjer 😂 Anonymkode: 7b101...6a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #5 Del Skrevet 3. april 2024 Barnet får komme når den kommer. Hadde to SA og hopper ikke over noen syklus når man ikke har barn fra før av Anonymkode: f99e8...bc1 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #6 Del Skrevet 3. april 2024 Nei. Når et potensielt barn blir født er minste problemet. Termin er tross alt 14dager + ÷ og hopper ikke over mars/april for å ikke få barn i desember. Anonymkode: fe2c2...428 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #7 Del Skrevet 3. april 2024 Nei vi tar ikke pause, men det er fordi jeg sliter med å bli gravid og har veldig lange sykluser, så om jeg hopper over nå, får jeg kanskje ikke eggløsning før i mai igjen.. Hadde jeg fått eggløsning regelmessig hadde jeg nok hoppet over Anonymkode: 32fb5...445 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #8 Del Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei vi tar ikke pause, men det er fordi jeg sliter med å bli gravid og har veldig lange sykluser, så om jeg hopper over nå, får jeg kanskje ikke eggløsning før i mai igjen.. Hadde jeg fått eggløsning regelmessig hadde jeg nok hoppet over Anonymkode: 32fb5...445 Mente juni/juli, glemmer at vi allerede er i april 😂 Anonymkode: 32fb5...445 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #9 Del Skrevet 3. april 2024 Som desemberbarn selv hoppet jeg over prøvingen som hadde gitt desemberbarn. Anonymkode: f322c...f42 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #10 Del Skrevet 3. april 2024 Synes det er helt greit å hoppe over en pp for dette. Gjorde det selv som langtidsprøver, da mannen er født i desember, og følte veldig sterkt for dette. Med en rekke, gode argument. Anonymkode: e70b5...8be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #11 Del Skrevet 3. april 2024 Hæ, det er da bare å vente et år med å sende barnet på skolen dersom det er umodent/ikke klar for skole? Sånn sett er det «verre» med et novemberbarn, for da blir det så tydelig at det er ett år eldre enn de andre. Men å vente med å sende et romjulsbarn på skolen til neste årskull, det bør jo være helt uproblematisk. Anonymkode: 05a4d...a40 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #12 Del Skrevet 3. april 2024 I utgangspunktet tenkte jeg sånn Men når det tok tid å bli gravid så ble det mer sånn at vi kan ikke gå glipp av en sjanse. Og når jeg endelig ble jeg ble gravid ble termin 2. januar. Men gutten hadde god tid og kom ikke før 9. januar. Det samme gjentok seg noen år senere. Da var termin 1.desember. Ser i dag, noen år senere, at det kanskje ikke er ideelt for akkurat han. Men må bare gjøre en ekstra innsats for at det skal gå så bra som mulig. Anonymkode: 13523...f82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #13 Del Skrevet 3. april 2024 Vi startet prøvingen med nr 1 og 4 slik at de skulle få termin i februar og mars, men begge ble desemberbarn😊 Anonymkode: 762f5...9ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #14 Del Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hæ, det er da bare å vente et år med å sende barnet på skolen dersom det er umodent/ikke klar for skole? Sånn sett er det «verre» med et novemberbarn, for da blir det så tydelig at det er ett år eldre enn de andre. Men å vente med å sende et romjulsbarn på skolen til neste årskull, det bør jo være helt uproblematisk. Anonymkode: 05a4d...a40 Årsakene til at mannen ikke ønsket det for eget barn å være "desemberbarn" strakk seg langt forbi skolestart. Dessuten. Fødselsår styrer så utrolig mye de første 10-20 årene av livet. Idrettslag og aktiviteter (plutselig måtte være med kullet over, der man ikke kjenner noen), blant annet. Anonymkode: e70b5...8be 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #15 Del Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Som desemberbarn selv hoppet jeg over prøvingen som hadde gitt desemberbarn. Anonymkode: f322c...f42 Hvorfor det? Jeg eller mine foreldre har ikke tatt skade av at jeg er født 29.12. Anonymkode: d141a...7ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #16 Del Skrevet 3. april 2024 8 minutter siden, AnonymBruker said: Hæ, det er da bare å vente et år med å sende barnet på skolen dersom det er umodent/ikke klar for skole? Sånn sett er det «verre» med et novemberbarn, for da blir det så tydelig at det er ett år eldre enn de andre. Men å vente med å sende et romjulsbarn på skolen til neste årskull, det bør jo være helt uproblematisk. Anonymkode: 05a4d...a40 Det er ikke bare å gjøre det nei. Hvis barnet skal gå på vanlig skole så må man søke om det hvis man vil starte med annet kull. Vi hoppet ikke over PP. Har noen bekjente med 2 barn som hadde termin i henholdsvis mars og desember. Begge barna er født første uka i januar. Litt spesielt det da 😄 Førstemann kom på overtid og andremann var prematur (og ble nesten desemberbarn tross termin i mars). Anonymkode: 121cf...414 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #17 Del Skrevet 3. april 2024 Nei selvsagt ikke Anonymkode: 02703...606 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HeleneHS Skrevet 3. april 2024 #18 Del Skrevet 3. april 2024 Vi gjorde det etter første SA for to år siden. Men nå tenker jeg at jeg vil heller ha et desember barn eller tidlig januarbarn heller enn ingen barn, så har ikke tatt pause i både fjor og i år. Svogeren min er også født i jula og han syns ikke at det er noe problem med bursdagsfeiring kontra julefeiring, så satser på at det ikke er noe problem for oss heller. (Kanskje kult å ha bursdag rundt samme tid som onkelen uansett?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #19 Del Skrevet 3. april 2024 Jeg har tidligere hoppet over månedene som kunne gi termin i desember, fordi jeg ikke ønsket termin da. Har nå gått over ett år med prøving uten positiv graviditetstest. Har også fått beskjed om lav AMH (så dårlig tid), og det ligger ann til at det blir IVF. Da har vurderingen min blitt en annen. Vil ikke miste en potensiell sjanse. Sannsynligheten er uansett lav. Det kan jo potensielt bli den ene måneden/muligheten jeg har til å bli gravid. Hvis jeg blir gravid naturlig med termin i desember, er det et bedre alternativ for meg, enn å gå gjennom en lang, tung og dyr IVF-behandling, potensielt med behov for eggdonasjon om det tar for lang tid. Tar det lang tid å bli gravid med første barnet, kan sjansen for å rekke å få et søsken også bli mindre. I tillegg vil jeg nok føle meg mer klar for å starte med IVF, hvis jeg vet at jeg har flest mulig forsøk bak meg. Da har jeg mer informasjon, og kanskje det da blir lettere å ta valg i forhold til behandling (f.eks. offentlig behandling vs. privat osv.). Angrer ikke på at jeg hoppet over månedene med potensiell desember-termin i starten av prøvingen. Da visste vi ikke at dette var utfallet, og hvis ikke skulle jeg gjerne hatt muligheten til å påvirke tidspunktet. Mange har denne muligheten. Men der er jeg nok ikke nå… Leste forøvrig en tilsvarende tråd når jeg tok valget om å hoppe over noen prøveperioder i starten. Leste da om langtidsprøvere som ikke hoppet over, og jeg registrerte jo det de skrev, men forsto det først skikkelig nå som jeg er i situasjonen selv, og har måttet gå gjennom hele tanke-prosessen.. 😅 Anonymkode: 30fae...1f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #20 Del Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Som desemberbarn selv hoppet jeg over prøvingen som hadde gitt desemberbarn. Anonymkode: f322c...f42 Aldri skjønt problemet med å være født i desember Hilsen desemberbarn som nettopp har fått et desemberbarn Anonymkode: 03bae...951 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå