AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #1 Del Skrevet 3. april 2024 Hei Vi skal ha stort bryllup og har tenkt å lage maten selv (viltgryte med ris) men trenger litt hjelp til å beregne hvor mye serveringspersonal og kjøkkenhjelp vi trenger. Vi skal ha 80-85 gjester. Anonymkode: df711...818 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #2 Del Skrevet 14. april 2024 Trur det er avhengig av hvor erfarne servitørene er Anonymkode: d357c...e47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #3 Del Skrevet 14. april 2024 Med så stusselig mat kan vel gjestene gå å forsyne seg selv? Ikke noe vits i å drive fancy servering da. Anonymkode: 1ca6f...e21 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet 14. april 2024 #4 Del Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Med så stusselig mat kan vel gjestene gå å forsyne seg selv? Ikke noe vits i å drive fancy servering da. Anonymkode: 1ca6f...e21 Stusselig mat, det var ganske uerbødig sagt! Men eg syns det er heilt ok å la gjestene rusle bort og forsyne seg sjølv. Det er enkelt, og det er mulig for gjesten sjølv å justere kva han vil ha. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #5 Del Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Med så stusselig mat kan vel gjestene gå å forsyne seg selv? Ikke noe vits i å drive fancy servering da. Anonymkode: 1ca6f...e21 Dette synes jeg var trist å lese… Det er snakk om hjortekjøtt (sjølskutt av mannen Anonymkode: df711...818 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #6 Del Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dette synes jeg var trist å lese… Det er snakk om hjortekjøtt (sjølskutt av mannen Anonymkode: df711...818 Det er nok ikke hjortekjøttet i seg selv vedkommende reagerte på, men at det er hele serveringen. En bryllupsmiddag er vanligvis en 3-4 retters meny, så hvis dere bare serverer gryterett blir det litt enkelt. Anonymkode: e07e7...99d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #7 Del Skrevet 14. april 2024 Viltryte og ris er jo flott bryllupsmat det! Hvis det skal være buffet (hente selv) sparer dere jo en del arbeidskraft der. Skal det serveres drikke ved bordene? Skal bad/toalett holdes rydding iløpet av kvelden? Er det bar (med bartender) eller bare "ta med selv"? Skal det være dessert, snacks og kaldmat? Hva med velkomstdrink? På 80 personer ville jeg hatt minst 4 erfarne servitører. Hvis du skal ha uerfarne/tenåringer osv må du nok lett ha 6-7 stk. Da har jeg antatt at det skal serveres drikke ved bord til mat (med påfyll osv), ryddes og klargjøres til dessert, ryddes og klargjøres til nattmat/snacks og generelt ryddes og fixes gjennom hele kvelden og utover natten. Du burde hatt minst 1 erfaren (med bryllup og som servitør). En som har dialog med toastmaster og kan dele oppgaver videre med de andre servitørene, som forstår når og hvilken vin skal skjenkes osv. Litt kjipt å ha en uerfaren 18åring som står og skjenker og styrer midt i svigerfars tale. Anonymkode: dd307...de7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #8 Del Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Dette synes jeg var trist å lese… Det er snakk om hjortekjøtt (sjølskutt av mannen Anonymkode: df711...818 I et vanlig selskap er det bra mat, men bare det i et bryllup blir stusselig, hadde ikke reist langveis hverfall for det. Om hjorten er sjølskutt har ingenting å si. Anonymkode: 1ca6f...e21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 14. april 2024 #9 Del Skrevet 14. april 2024 Da jeg giftet meg så var vi 72 til middag og 100 til kaffe og kaker. Vi hadde 4 servitører og de gikk på kokk og servitør linjen. Vi ringte bare skolen og ba de undersøke om noen var interessert i å tjene noen kroner på en Lørdagskveld. Siden det var fler som var interessert ba vi faglærer velge ut blant de beste. De var der helt frem til alt av mat og kaker var pakket bort og snack og diverse var satt på bordet. Serveringen var rask og effektiv, så angret ikke på det valget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
she devil Skrevet 14. april 2024 #10 Del Skrevet 14. april 2024 Ikkje hør på surmaga oppgulp!! Server viltgryte og ris om det er det du ønsker, morroklumpen i tråden her er mest sannsynlig ikkje i din vennskapskrets.😉 Vi har blomkålsuppe med bacon og focaccia til forrett, viltgryte til hovedrett og slår i sammen dessert med kakebord.Maten blir servert i skåler/fat på bordet. Vin,øl og brus blir servert PÅ bordet i flasker(kan du tenke deg så skammelig😉😂) men vil tru det er glømt dagen etter siden det er fri bar. Vi nekter å ha en 4-5timers middag som drar livsviljen ut av hvem som helst. Vi dropper bryllupskake for vi syns det er kleint, hva folk måtte mene om det driter eg i! Vi inviterer de vi vil, og plasserer folk der vi vil, og ikkje der tradisjonen vil at vi skal sette de. Hvorfor? For vi er gamle nok til å bestemme selv og det er vår dag og hvordan vi vil feire den er opp til oss😇 til ca 90-100 gjester har vi tenkt 6 servitører(unge) og tre på kjøkken/vask. Vil tru det går fint da de slepper å sjenke drikke😊 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #11 Del Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): I et vanlig selskap er det bra mat, men bare det i et bryllup blir stusselig, hadde ikke reist langveis hverfall for det. Om hjorten er sjølskutt har ingenting å si. Anonymkode: 1ca6f...e21 Vi har dessert, men droppet forrett da vi serverer spekemat sammen med velkomstdrikken. Har et par timer mellom vielse og middag og tenkte derfor vi kunne servere noe i mellom særlig for ungenes del. Skal lage til leker ol for barn og familier og da med stående mar og drikke i Anonymkode: df711...818 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #12 Del Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Dette synes jeg var trist å lese… Det er snakk om hjortekjøtt (sjølskutt av mannen Anonymkode: df711...818 Grytekjott av hjort er jo noe mange av oss på vestlandet nærmest drukner i. Har to-tre restemiddager av hjortegryte i fryseren som jeg vet vi bør spise før ny sesong, men utsetter det stadig da vi fortsatt er litt lei etter høsten. I og med at dere jakter selv - dere har ikke bedre stykningsdeler når det først er bryllupsfest? Anonymkode: 19303...88d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hill83 Skrevet 15. april 2024 #13 Del Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Med så stusselig mat kan vel gjestene gå å forsyne seg selv? Ikke noe vits i å drive fancy servering da. Anonymkode: 1ca6f...e21 Med slike kommentarer kan du i det minste ha synlig profil. hva vet du om paret sin økonomi eller lyst til å ha et fancy bryllup. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
she devil Skrevet 15. april 2024 #14 Del Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Grytekjott av hjort er jo noe mange av oss på vestlandet nærmest drukner i. Har to-tre restemiddager av hjortegryte i fryseren som jeg vet vi bør spise før ny sesong, men utsetter det stadig da vi fortsatt er litt lei etter høsten. I og med at dere jakter selv - dere har ikke bedre stykningsdeler når det først er bryllupsfest? Anonymkode: 19303...88d Latterlig nedlatende kommentar. Om dette er det paret ønsker er det jo revnende likegyldig hva du er lei eller ikke😂😂😂 det er deres dag, som de feirer som de ønsker selv. Om gjestene har så snever tankegang som deg kan de jo bare velge å ikkje komme. Tror ikkje det ville blitt store tapet lell på en sånn dag😇 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #15 Del Skrevet 15. april 2024 Ikke det du spør om, men hvis du skal servere gryterett ville jeg droppet ris og heller servert med en fin pure av poteter og kanskje en annen rotgrønnsak. Mye stiligere enn ris. Anonymkode: 40dc8...a61 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #16 Del Skrevet 15. april 2024 she devil skrev (3 timer siden): Latterlig nedlatende kommentar. Om dette er det paret ønsker er det jo revnende likegyldig hva du er lei eller ikke😂😂😂 det er deres dag, som de feirer som de ønsker selv. Om gjestene har så snever tankegang som deg kan de jo bare velge å ikkje komme. Tror ikkje det ville blitt store tapet lell på en sånn dag😇 Jeg faller i alle fall ikke til det nivået at jeg bryter forumsregglene, og tyr til personangrep. Å være ærlig om hva man selv (og med det veldig mange andre) hadde tenkt er viktig input om TS er av typen som ikke ønsker å være "hun som serverte kjøttgryte og ris" i bryllupet sitt. Anonymkode: 19303...88d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 15. april 2024 #17 Del Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Med så stusselig mat kan vel gjestene gå å forsyne seg selv? Ikke noe vits i å drive fancy servering da. Anonymkode: 1ca6f...e21 Noen ganger er det bedre å la være å si noe, ærlig talt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 15. april 2024 #18 Del Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det er nok ikke hjortekjøttet i seg selv vedkommende reagerte på, men at det er hele serveringen. En bryllupsmiddag er vanligvis en 3-4 retters meny, så hvis dere bare serverer gryterett blir det litt enkelt. Anonymkode: e07e7...99d Det kommer vel an på hva slags bryllup man vil ha. Jeg hater stive bordsettinger med mange retter og serverer selvsagt ikke det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #19 Del Skrevet 15. april 2024 she devil skrev (10 timer siden): Ikkje hør på surmaga oppgulp!! Server viltgryte og ris om det er det du ønsker, morroklumpen i tråden her er mest sannsynlig ikkje i din vennskapskrets.😉 Vi har blomkålsuppe med bacon og focaccia til forrett, viltgryte til hovedrett og slår i sammen dessert med kakebord.Maten blir servert i skåler/fat på bordet. Vin,øl og brus blir servert PÅ bordet i flasker(kan du tenke deg så skammelig😉😂) men vil tru det er glømt dagen etter siden det er fri bar. Vi nekter å ha en 4-5timers middag som drar livsviljen ut av hvem som helst. Vi dropper bryllupskake for vi syns det er kleint, hva folk måtte mene om det driter eg i! Vi inviterer de vi vil, og plasserer folk der vi vil, og ikkje der tradisjonen vil at vi skal sette de. Hvorfor? For vi er gamle nok til å bestemme selv og det er vår dag og hvordan vi vil feire den er opp til oss😇 til ca 90-100 gjester har vi tenkt 6 servitører(unge) og tre på kjøkken/vask. Vil tru det går fint da de slepper å sjenke drikke😊 Ingenting i veien med menyen her, men alle flaskene på bordet? Blir som en fest på lokalet det, der flaskene er all bordpynten. Ingen vits i å bruke penger på blomster og lys der 😉 Anonymkode: e07e7...99d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontorotta Skrevet 15. april 2024 #20 Del Skrevet 15. april 2024 Jeg er ikke den som bryr meg om hva jeg får servert i bryllup. Når det gjelder viltgryte og ris, så tenker det er mat som kanskje gjør seg best om man forsyner seg selv. Men med såpass mange gjester, kunne det kanskje settes ut store skåler med gryterett og ris på hvert bord. Hvor dere har fire fem som hjelper til med å fylle på disse skålene, samt rydde bort tallerkener osv etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå