Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Har snakket med dem og de kan ikke hjelpe meg uansett om jeg melder meg inn nå.

Anonymkode: 8627f...e59

Nei, men meld deg likevel inn til senere.  

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Agatha skrev (6 minutter siden):

Du må bare gå på hardere, dette er jo en rettighet du har. Be om et møte, og om det er en stor kjede kan du rette forespørselen til noen lenger opp i systemet om sjefen din ikke rekker seg. Dette er ulovlig.

Han skrev i mailen at han allerede hadde snakket med HR-sjefen..

Anonymkode: 8627f...e59

  • Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han skrev i mailen at han allerede hadde snakket med HR-sjefen..

Anonymkode: 8627f...e59

Det ville jeg ikke tatt for god fisk. Jeg hadde selv tatt kontakt.

Det de driver med er ulovlig. Når du har meldt i fra i god tid, så får de søke etter en vikar da..

Anonymkode: 8dd68...75f

  • Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Her har arbeidsgiver ingen sak, da retten til ulønnet permisjon i forbindelse med foreldrepermisjon er nedfelt i Arbeidsmiljøloven. 

https://www.arbeidstilsynet.no/regelverk/lover/arbeidsmiljoloven/12/12-5/

Har du vist denne til arbeidsgiver?

Anonymkode: ad59e...356

Jepp, sendte han faktisk akkurat samme

Anonymkode: 8627f...e59

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor er det sånn at jeg ikke skal få det når dette er noe man har krav på? Og alle andre får det innvilget uten problem. Dette er ikke en liten bedrift heller, men en stooor kjede.

Anonymkode: 8627f...e59

Du har krav på det, men det finnes en liten disclaimer der. Og det er at bedriften går under og du ikke har en jobb lenger. 

Anonymkode: 1d3c2...a99

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har krav på det, men det finnes en liten disclaimer der. Og det er at bedriften går under og du ikke har en jobb lenger. 

Anonymkode: 1d3c2...a99

Tviler på at jeg som har 50% stilling redder bedriften med å komme tilbake til sommeren altså. 

Anonymkode: 8627f...e59

  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Han skrev i mailen at han allerede hadde snakket med HR-sjefen..

Anonymkode: 8627f...e59

Da må det være noe mellom linjene her basert på hva du skriver. Kan du skrive ned nøyaktig hvordan permisjonen din har sett ut? Har du hatt noen vakter eller lignende?

Anonymkode: 1d3c2...a99

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Tviler på at jeg som har 50% stilling redder bedriften med å komme tilbake til sommeren altså. 

Anonymkode: 8627f...e59

Vel, du ville vært tilbake om sommeren til sommerjobb da? Mens alle andre skulle tatt seg ferie?

Anonymkode: 1d3c2...a99

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Da må det være noe mellom linjene her basert på hva du skriver. Kan du skrive ned nøyaktig hvordan permisjonen din har sett ut? Har du hatt noen vakter eller lignende?

Anonymkode: 1d3c2...a99

Min kvote juni-oktober, felleskvote oktober-februar, fars kvote februar- per dags dato.

Bare helt vanlig permisjon, har ikke tatt noen vakter nei.

Anonymkode: 8627f...e59

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jepp, sendte han faktisk akkurat samme

Anonymkode: 8627f...e59

Hva sa han da? Han høres jo totalt urimelig ut om du har hatt normal permisjon. Kontakt HR og spør hva problemet er.

Anonymkode: ad59e...356

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sakset fra Arbeidstilsynet:

Arbeidsgiver må som regel innvilge permisjon dersom dette betyr mye for den enkelte arbeidstaker, og arbeidsgiver ikke får for store ulemper ved dette. Arbeidsgiver kan nekte arbeidstaker permisjon bare dersom arbeidsgiver har rimelig grunn for det.

Hvis arbeidsgiver og arbeidstaker er uenige om permisjonen, kan tvisten bringes inn for Tvisteløsningsnemnda. Se hvordan dere går fram for å fremme en sak for Tvisteløsningsnemnda (nemdene.no).

Anonymkode: b48d3...7d8

  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Sakset fra Arbeidstilsynet:

Arbeidsgiver må som regel innvilge permisjon dersom dette betyr mye for den enkelte arbeidstaker, og arbeidsgiver ikke får for store ulemper ved dette. Arbeidsgiver kan nekte arbeidstaker permisjon bare dersom arbeidsgiver har rimelig grunn for det.

Hvis arbeidsgiver og arbeidstaker er uenige om permisjonen, kan tvisten bringes inn for Tvisteløsningsnemnda. Se hvordan dere går fram for å fremme en sak for Tvisteløsningsnemnda (nemdene.no).

Anonymkode: b48d3...7d8

Arbeidsgiver mener jo de har saklig / rimelig grunn for det. Eneste ts kan gjøre er enten å ta det til tvist, eller planlegge ikke dukke opp på jobb; og finne seg ny jobb. 

Anonymkode: 1d3c2...a99

AnonymBruker
Skrevet

Høres jo ut som en stabil arbeidsplass med ørten langtidssykemeldte og folk som sjefen tydeligvis vet kommer til å bli sykemeldt…

Anonymkode: 5cfa6...463

AnonymBruker
Skrevet

Å finne seg en ny butikkjobb burde være kjempeenkelt. Jeg ville bare sagt opp og brukt de neste 6 månedene på å se etter ny jobb. :)

Anonymkode: dc9ba...b19

AnonymBruker
Skrevet

Arbeidsgiver kan nekte ulønnet permisjon dersom de har vektige grunner til det.

Send gratis klage til Tvisteløsningsnemda som håndterer slike saker, så gjør de en vurdering av hvilken ulempe det påfører deg å ikke få det, versus arbeidsgivers behov.

Anonymkode: 4e355...091

  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Arbeidsgiver kan nekte ulønnet permisjon dersom de har vektige grunner til det.

Send gratis klage til Tvisteløsningsnemda som håndterer slike saker, så gjør de en vurdering av hvilken ulempe det påfører deg å ikke få det, versus arbeidsgivers behov.

Anonymkode: 4e355...091

Grunnen til at jeg skal ulønnet er pga skole:)

Anonymkode: 8627f...e59

AnonymBruker
Skrevet

Du har krav på ulønnet permisjon, men mindre det er til vesentlig ulempe for arbeidsgiver.

At bedriften ikke går rundt er en vesentlig ulempe.

Så arbeidsgiver har sitt på det tørre. Ikke smart miljømessig, men fult lov å si nei når permisjonen går ut over bedriften eller andre ansatte.

Anonymkode: 61b5c...9f8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Grunnen til at jeg skal ulønnet er pga skole:)

Anonymkode: 8627f...e59

Pga at du skal gå skole? Da har ikke du rett på permisjon.

Anonymkode: 5a600...44d

  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Grunnen til at jeg skal ulønnet er pga skole:)

Anonymkode: 8627f...e59

Det blir noe annet, fikk inntrykk av at du måtte være hjemme mrd barn.

Anonymkode: 02371...0ee

  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Grunnen til at jeg skal ulønnet er pga skole:)

Anonymkode: 8627f...e59

Da har sjefen din rett til å ikke innvilge permisjon. Den lovfestede retten til ulønnet permisjon etter foreldrepermisjon er for å ta vare på barnet. Om du skal gå på skole bortfaller den retten.

Anonymkode: 0f121...810

  • Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...