AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #1 Skrevet 2. april 2024 Jeg skal snart på date igjen med ei fantastisk dame! Jeg er en mann som lett havner i vennefella tenker jeg. Flørting kan jeg overhode ikke, er ekstremt dårlig. Men det er vel de fleste nordmenn likevel, tenker jeg. Kvinner som leser her inne, om du føler å ville dele noe råd; gi meg konkrete tips om hva jeg kan gjøre for å vise til kvinnen at jeg vil ha henne (som noe mer enn vennskap, da forhold), er det noe flørte triks som kan fungere? Et kyss på kinnet når man skiller lag? Tydelig kommunikasjon tidlig er det bra? Hilsen M, uten noe spesielt erfaring. Men nå som nå har en gylden sjanse foran meg Anonymkode: a509c...c3e 3 2
Snop Skrevet 2. april 2024 #2 Skrevet 2. april 2024 Et minimum for at jeg skal skjønne at noen er interesserte er at de sier i slutten av daten at de har hatt det fint med meg og har lyst til å treffes igjen. 9 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #3 Skrevet 2. april 2024 Smil, se henne i øynene, le - vis at du trives sammen med henne. Anonymkode: 37e0e...afb 4
Sparkling_Pink Skrevet 2. april 2024 #4 Skrevet 2. april 2024 Med meg hadde jeg anbefalt tydelig kommunikasjon. Si rett ut at du håper å kunne innlede et forhold med henne. 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #5 Skrevet 2. april 2024 Tydelig kommunikasjon er bestandig bra. Første bud er å være sikker på at hun også vet at det er en date. Anonymkode: 37f97...476 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #6 Skrevet 2. april 2024 Spesifiser at det har vært en hyggelig date, gi henne anerkjennende ord, gi henne komplimenter (som du mener), når du tar initiativ til å møtes igjen, be om en ny date. Vær litt ballsy, si at du gjerne vil kysse henne. Jeg har blitt kysset uten forvarsel og mot min vilje, ikke fan.. Samboeren min derimot, sa bare i fra at han kom til å kysse meg, og ettersom at daten var hjemme hos han, føltes det greit for meg. Anonymkode: e4023...7fd 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #7 Skrevet 2. april 2024 Setter pris på å klemme når vi møtes, god blikkontakt, smil, smått fysisk kontakt i løpet av daten, avtale ny date før vi forlater hverandre og gjerne et kyss når vi skal gå om stemningen er god. Dette avhenger selvsagt at man kan lese kroppsspråk underveis for å se om personen er mottakelig for kontakten. Anonymkode: dda86...b0c 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #8 Skrevet 2. april 2024 Det finnes ingen vennefelle!! Hvis man ønsker å bli kjæreste med noen så ønsker man det. Man vil ikke plutselig bli venn med personen i stedet. Med teskje: de var ikke interessert i deg som kjæreste. Anonymkode: 2e587...fc4 9 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #9 Skrevet 2. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det finnes ingen vennefelle!! Hvis man ønsker å bli kjæreste med noen så ønsker man det. Man vil ikke plutselig bli venn med personen i stedet. Med teskje: de var ikke interessert i deg som kjæreste. Anonymkode: 2e587...fc4 Tull. Vet vi ikke at en mann er intressert blir man venner. Mitt tips til trådstarter er og endten si det rett ut eller vis det tydelig med ett kyss og ny date. Anonymkode: b55cc...d7c 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #10 Skrevet 2. april 2024 Vær litt frempå etterhvert, vis at du begjærer henne. Vi kvinner ønsker å føle oss begjært. Du må selvsagt velge tid og sted og føle deg frem i situasjonen. Ta sjansen og vis og si at du synes hun er den nydeligste du vet. Hva er det verste som kan skje? Man må ta litt sjansen for å vinne noe 😉 Lykke til! Anonymkode: 230ca...06e 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #11 Skrevet 2. april 2024 Jeg måtte dessverre ha det inn med teskje, gikk nok litt på egen usikkerhet som gjorde att jeg trodde att menn ikke fant meg attraktiv nok på den fronten. Eneste som fungerer for meg er att eventuell "frier" sier direkte "jeg liker deg veldig, VELDIG godt og kunne tenke meg noe mer her" Noen damer er jo flinke å fange opp signaler, jeg er derimot blind for flørt. Har jo i ettertid fått høre att noen lå langflat etter meg, og jeg gikk rundt å trodde de var bare skikkelig hyggelige karer, og turte ikke selv ta initiativ. ( fant en tilslutt, så tenker det er håp for de fleste) Anonymkode: 11da8...c56 3 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #12 Skrevet 2. april 2024 18 minutter siden, AnonymBruker said: Tull. Vet vi ikke at en mann er intressert blir man venner. Mitt tips til trådstarter er og endten si det rett ut eller vis det tydelig med ett kyss og ny date. Anonymkode: b55cc...d7c Eller kanskje de ikke var interessert i deg... Anonymkode: 2e587...fc4 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #13 Skrevet 2. april 2024 Du må være direkte, si at hun er pen (men ikke for ofte), bare være klar hele veien på at intensjonen din er romantisk. Se henne lenge i øynene, flørte. Anonymkode: dd374...447 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #14 Skrevet 2. april 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du må være direkte, si at hun er pen (men ikke for ofte), bare være klar hele veien på at intensjonen din er romantisk. Se henne lenge i øynene, flørte. Anonymkode: dd374...447 Han skriver jo at han ikke kan flørte. Fysisk kontakt er vel en direkte men farlig måte å vise hva du føler, om hun ikke liker deg kan du bli anklaget. Anonymkode: 6a44a...1ae 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #15 Skrevet 2. april 2024 Om et kyss blir for mye som første steg, tørr du prøve å holde henne i hånden om situsjonen tilater det? Gi henne en klem og si at du trives med henne? Så om hun liker det, kanskje da kysse henne? Si noe fint om utsendet hennes, om du liker øyene foreksempel? Anonymkode: c1ffb...fed 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #16 Skrevet 3. april 2024 46 minutter siden, AnonymBruker said: Han skriver jo at han ikke kan flørte. Fysisk kontakt er vel en direkte men farlig måte å vise hva du føler, om hun ikke liker deg kan du bli anklaget. Anonymkode: 6a44a...1ae Må lære seg å flørte da, det er jo essensielt. Det er det som skiller venner fra elskere. Anonymkode: dd374...447 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #17 Skrevet 3. april 2024 Jeg ser du spør kvinner om råd, men du kan godt ta i mot fra menn også. En del av dette krever faktisk litt øving, hvis du ikke er vant til å flørte og date. Du må bli trygg på deg selv i disse situasjonene. Først: Hva er du ute etter? ONS eller kjæreste? Hvis det er ONS så må du lære deg å være god skuespiller, flørte skikkelig og få snøret i bånn på første date. Det er ikke sikkert du har det i deg, men du kan prøve å trene på det. De andre punktene her gjelder hvis du er mer ute etter en kjæreste el. Bare fordi dere er på date, betyr det ikke at dere blir forelsket i hverandre. Det er størst sannsynlighet for at dere (eller en av dere) ikke føler noe kjemi uansett hva du gjør. Sånn er det bare. Du kan ikke skape noe ut av noe som ikke finnes. Damer flest ønsker en de føler seg trygg på men også som de kan slippe løs følelser på, en som viser følelser og leser følelser, slik at de føler seg trygge på å slippe løs følelsene. Noen bruker litt lenger tid på å bli "varm" (flere dater) mens andre leser/merker dette på første date. Føler du ikke noe kjemi selv, blir fort daten og flørtingen tilgjort fra din side og neppe noe dama tenner spesielt mye på. Føler du kjemi selv, så må du tørre å vise det. Sitt nærme henne. Du er ikke på jobbintervju. Se henne i øynene, smile litt, fange blikket hennes, ta på hennene hennes, Når naturlig, ta på korsryggen hennes for å lede henne. Berøring kan være bra når det er naturlig og følsomt, og direkte creepy hvis du overdriver og gjør det i helt feil øyeblikk. Les dama! Ikke tørrprat om kjedelige ting. Ikke intervjue henne. Ikke end opp i lange samtaler om helt uvesentlige ting, slik som livshistorien din eller hennes, bikkja, ungene, jobben, naboen, eller hobbiene deres. Vær personlig, hva føler hun? Hva får henne opprømt? Hvordan ville hun føle seg tatt vare på? Hva ønsker hun/leter etter? Hvorfor? Hvordan ville en drømmehelg med kjæresten være? Får du henne til å le? Tørre å dele litt av deg selv, men for Guds skyld ikke begynn å grin over bikkja som døde, bestemor som fikk kreft eller eksen som sviktet deg. Hold deg til litt mindre temaer enn det. Småting som gjør deg glad, eller ting du liker av en kjøreste. Snakk om følelser og vekke følelser. Få henne til å le. Klarer du å erte henne litt (men ikke for mye)? En date som føles ut som en middels kjedelig joblunsj med en kollega - bare med en fyr hun ikke aner hvem er - danner ikke kjemi og spenning å bygge videre på. Mange stresser med det kysset etter første date. Det er bra hvis dere kysser på første date , men ikke noe krise. Hvis daten så langt ikke har trigget noe kjemi, så kommer du ikke til å klare å skape noe kjemi ved å krampeaktig gå etter det kysset. Jeg har ikke pleid å kysse noen på første date, men hatt flere kjærester for det. Synes ikke dette har vært utfordringen. Utfordringen er å skape god kjemi. Hun jeg er med nå kysset jeg på kinnet første date og andre date. Vi hadde kjempekjemi! Gikk etter munnen på andre date men fikk en nølende respons på det. Tredje date smalt det. Den daten varte i over 36 timer. Jeg har også fått forhold halvveis inn i første date.. Hvis flørten på første date er god, så for all del gå for kysset! Ikke hold til tilbake!!! Men om hun ikke er klar for det, så respekter det og ikke gjør det til noen greie. Kanskje hun heller vil på en date til før hun er klar. Da gjør dere det og du fortsetter å være kjærestemateriale og ikke jobb-lunsj materiale. Et helt eget kapittel er hvordan kler du deg og oppfører deg på date? Mange menn ser ut som loffer og samfunnstapere på date. Jeg så en pussig situasjon. tre veldig pene og velkledde damer. Så kom fyren. Opplegget var helt tydelig at han var der for å møte hun ene. Han kom i joggedress! Den var ikke fin engang. Ikke så han ut på håret heller. Forbanna tosk! Lukter du vondt, kan du bare glemme det. Er du typen som lukter vondt, må du for pokker begynne å ta deg sammen! Dusje minst 1 gang hver dag og vask klæra dine jevnlig. Hvis ikke, klarer du ikke å få vekk drittlukta ved et skippertak før date. Klarer du å ta vare på leiligheten din? Hvis ikke, så vil forholdet vare helt fram til du viser henne den. Leiligheten din skal være et hakk bedre stelt enn hva daten din ville hatt. Alltid! Den skal alltid være i orden i tilfelle du får overaskelsesbesøk og kjøleskapet ditt skal se ut som om et normalt menneske bor der. Badet ditt skal alltid være rent og lukte rent. Ikke bare de siste timene før hjemmedate. Har du ikke hjemmet ditt rent og i orden til enhver tid, kan du egentlig drite i å date til du har blitt et voksent menneske. Det har med vaner og holdninger å gjøre!! Dette merke damer på laaang avstand. Anonymkode: 99758...efb 2 1 6
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #18 Skrevet 3. april 2024 Å. Og et par ting til. Vær deg selv!!!! Folk som ikke er trygge på å være seg selv sitter og tørrprater - eller klovner. Ingen av delene er sjarmerende. (gjelder begge kjønn) Og glem det "friend zone" greiene. Det er en pubertal konstruksjon. Voksne menn tenker ikke sånn. Enten har dere kjemi. Eller ikke. Eller for å gi deg det med teskje: Enten lurer dere på hvordan det hadde vært å hatt het sex, eller så lurer dere på hva klokka er. Det er ikke et par velvalgte setninger som utgjør den forskjellen. Anonymkode: 99758...efb 5
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #19 Skrevet 3. april 2024 Møt opp nydusjet i rene klær og lukt godt. Ta en tur til tannlegen og rens tennene i løpet av uka før daten hvis det er mer enn et halvt år siden du gjorde det sist. Ha nyvasket hår og rene negler. Se henne inn i øynene og smil. Vær interessert i henne, still spørsmål og ikke minst oppfølgende spørsmål ("så spennede at du var i Italia i sommer, har du vært der før? Var det med familie eller venner? Hva var det flotteste du så på turen? osv). Ikke bare (som virkelig mange gjør): "Å ja, Italia? Der har jeg vært mange ganger, forrige gang var i fjor, da var jeg bla bla bla..." Vær oppmerksom, spør om hun vil ha mer å drikke når glasset hennes er tomt, om hun fryser hvis hun trekker jakka rundt seg osv. Vær høflig og vennlig mot kelnere, taxisjåfører osv. Hvis hun ikke trives på daten, vil du kunne se det: Hun ser ut av vinduet, trekker seg litt tilbake i stolen, virker rastløs osv. Da skal du selvfølgelig ikke prøve med et kyss eller noe sånt. Hvis hun liker deg, vil hun sannsynligvis lene seg litt mot deg, smile, holde øyekontakt litt lenger enn vanlig, gjerne bli lenger på kaféen/turen/restauranten osv. Og IKKE bli sur hvis du blir avvist. Menn som ikke takler avvisninger og blir snurte og fornærmede, er den største turn off i verden. Alle blir avvist av og til, det er en del av gamet for både kvinner og menn. Ta det med et smil og vær hyggelig (så kanskje hun angrer på avvisningen og gir deg en sjanse til, til og med, for det er det få menn som er gode på). Lykke til! Anonymkode: adef1...221 2 4
Fjellmannover190 Skrevet 3. april 2024 #20 Skrevet 3. april 2024 Tenker at det er to måter å løse det på, og alle inkluderer at man viser fram en topp versjon av seg selv. En av de er å prate om at du synes det er vanskelig å ta det første steget, og at du ikke er helt komfertabel med dette, og da håpe at hun kan styre det. Eller så må du på en eller annen måte lære deg å flørte og kunne starte med de første berøringene. Prøv å få litt mengdetrenging med alle du møter på og ta det som en utfordring, jeg føler dette ofte det kun trengs mengdetrening og legge bort frykten for avvisning. Etter å ha jobbet med dette etter bruddet, så er det fortsatt veldig naturlig for meg selv når jeg er i et fast forhold, og denne måten å være på hjelper meg på andre fronter også 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå