Gå til innhold

Forskjellige vennskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har 2 venninner som jeg har kjent siden ungdomsskolen. Vi er i 40 årene nå. Vi har kontakt hver dag, på snap eller meldinger. Venninne A og jeg sender en snap om morgenen og ønsker hverandre en fin dag. Kanskje en melding av og til. Venninne B sender meldinger hver dag og mange meldinger. Starter om morgenen der hun skriver at hun f eks har sovet godt og hun skal spise frokost nå. Senere melding der hun sier at hun har handlet og ryddet leiligheten. Etterpå kommer det at hun har spist middag og skal hvile ei stund. Sånn er det nesten hver dag man forskjellige ting hun gjør. 

Hvordan mye kontakt har dere med venner? Som venninne A eller B?

Anonymkode: 3bcf6...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke venner.. Skriver dere ikke noe med hverandre? Bare rapporterer hva som er gjort og hilser? Virker noe rart.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres koselig ut. Kunne tenke meg en å snakke om hverdagslige ting med 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke venner. Har bekjente som jeg sporadisk kan få snap av her og der, men måneders mellomrom. 

Anonymkode: 3cab1...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender bare meldinger når det er beskjeder eller konkrete spørsmål som ikke haster. Møter noen hver uke, noen hver måned, noen sjeldnere. Ringer med ujevne mellomrom.

Anonymkode: 78050...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke venner. 

Men kunne godt tenkt meg vennskap A. 

Vennskap B høres veldig oppmerksomhetssøkende ut, og en smile egoistisk vridd? 
Et vennskap skal både gi og ta, og interessen bør gå begge veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flyttet annet hver fjerde år gjennom barndom og inn i voksen alder. Så daglig kontakt har jeg ikke, men på gamle trakter så er det som det var i går med besteveninne og beste kompis. Og når vi først slår på tråen..ja da tar vi opp tråden. Her har jeg ei, samme ting. Når vi først treffes så går det naturlig og lett. Få og langt i mellom sånne mennesker. De er gull verdt. Du er heldig. Blir glad når jeg hører om vennskap som du har. 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir for mye for min smak. Jeg har mange rundt meg, men liker ikke meldingskontakt. Sjeldent jeg svarer på slikt. Det holder med en snap innimellom, så kan vi heller prate når vi treffes 

Anonymkode: f81a0...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ei venninne som jeg såg på som nær, som sikkert i kjedsomhet ( ho var nok litt ensom her, ser den) begynte å sende meg 5-10 videoer på messenger hver kveld. Dette i ti-elleve tiden om kvelden. 

Interessen eg hadde for slikt da, var jo minimal, - dette er alenetiden min, jeg skal ha fred og ro. Men var tydeligvis forplikta å se og svare under hver video. Fordi ho masa om jeg "hadde sett den og den" den var jo så søt og gøy. 

Dette fortsatte noen måneder, blir jo bombadert, jeg fikk faktisk lakenskrekk og mista nattesøvn. jeg er relativt tolmodig, tenker det er litt ensomhet ute å går, men så begynte jo jeg å surne. Prøvde jo å si att nå er frøkna sliten etter en lang dag, kan se videoer i morgen, eller si att jeg ikke var så interessert i slikt. Slutter å svare. Osv osv. Neida, tar ikkje hintet. Hver kveld, halv elleve begynner det, er snuttene korte så dingler det inn 10 på rappen. Om det ikke er videosnutter, så er det verdensproblemer som skal diskuteres, ho bestemte agendaen. 

Klokka halv ett ei natt eksploderer jeg, forteller att sender ho ein kattevideo til nå, så sletter jeg hele dama fra facebook, dette med ett smilefjes bak. 

Dagen etter var ho borte, jeg var blokkert, etter 20 år. 

Jeg kjente det var helt greit. 

Undrer meg jo litt på om ho egentlig var litt elegant her, og brukte flere måneder på å teste meg til jeg utagerer, sånn att ho kan "dumpe" meg fordi jeg er slem, det var litt diverse med andre i omgangskretsen hennes på denne tiden. - men har innsett att det like gjerne er meg som ikke er så gira på tett kontakt i sosiale medier.

snap, messenger, insta, innbokser,- alt har sin tid, pling plong og kattevideoer rundt leggetid fungerer simpelten ikkje for meg. 

En hei og god dag innimellom hadde kanskje våre enklere. 

Vi er ulike 

 

Anonymkode: 75cf8...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Det blir for mye for min smak. Jeg har mange rundt meg, men liker ikke meldingskontakt. Sjeldent jeg svarer på slikt. Det holder med en snap innimellom, så kan vi heller prate når vi treffes 

Anonymkode: f81a0...b9f

Dette. Blir litt for mye av det gode hvis man skal kaste bort masse tid i løpet av dagen på å skrive meldinger spør du meg.

Anonymkode: 0fc70...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Dette. Blir litt for mye av det gode hvis man skal kaste bort masse tid i løpet av dagen på å skrive meldinger spør du meg.

Anonymkode: 0fc70...fa8

Enig. Må si at vennskap A gir meg mer enn vennskap B. Kan bli litt mye å vite nesten alt hun gjør hver dag. 

Anonymkode: 3bcf6...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...