Gå til innhold

Tips til klubbmat


Nimbus

Anbefalte innlegg

Skal ha 7 damer på besøk i morgen. Det er ikke lagt opp til at det skal serveres mat. Men syns det er koselig med noe godt på bordet. Har dere tips. Helst noe enkelt for jeg har ikke så mye tid. Har tenkt på salat eller suppe? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenkte også på suppe med en gang til det stod at det ikke var lagt opp til noe mat, og da hadde jeg gjerne heller satt frem noen rundstykker med pålegg, lefseruller, fruktsalat eller annen frukt/bær, og noe snacks. 
 

En god suppe er uansett veldig godt, og jeg synes det passer 😊 Hjemmelaget tomatsuppe er veldig enkelt, men for meg hadde det fristet mest med en god gulrotsuppe kjenner jeg 😋 Foccacia til også. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nimbus skrev (8 minutter siden):

Skal ha 7 damer på besøk i morgen. Det er ikke lagt opp til at det skal serveres mat. Men syns det er koselig med noe godt på bordet. Har dere tips. Helst noe enkelt for jeg har ikke så mye tid. Har tenkt på salat eller suppe? 

Foccacia med aioli og kyllingsalat

evt Lefseruller, bacon dadler ost og kjeks. 

Gresskarsuppe med Svinestrimler og gresskarkjerner

Anonymkode: 7efda...d7f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville laget litt enkel fingermat. Grønnsaksstaver med hummus. Lefserull med laks og kremost. Foccachia med aioli. Bacondadler. Tomat-mozarella kuler. Eventuelt ost, kjeks og litt frukt, om du virkelig vil gjøre det enkelt. 

Anonymkode: 0eb50...ad0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisy-love skrev (6 minutter siden):

Tenkte også på suppe med en gang til det stod at det ikke var lagt opp til noe mat, og da hadde jeg gjerne heller satt frem noen rundstykker med pålegg, lefseruller, fruktsalat eller annen frukt/bær, og noe snacks. 
 

En god suppe er uansett veldig godt, og jeg synes det passer 😊 Hjemmelaget tomatsuppe er veldig enkelt, men for meg hadde det fristet mest med en god gulrotsuppe kjenner jeg 😋 Foccacia til også. 

Takk for tips. Tror jeg går for gulrotsuppe. 🤩

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nimbus skrev (14 timer siden):

Skal ha 7 damer på besøk i morgen. Det er ikke lagt opp til at det skal serveres mat. Men syns det er koselig med noe godt på bordet. Har dere tips. Helst noe enkelt for jeg har ikke så mye tid. Har tenkt på salat eller suppe? 

Gulrot og ingefærsuppe servert med godt brød.

Anonymkode: c4840...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Gulrot og ingefærsuppe servert med godt brød.

Anonymkode: c4840...938

Det er mange som ikke liker ingefær. Lag heller enkel tapas som chorizo, bacondadler, chilliscampi, kjøttboller, spansk tortilla, patatas bravas, lefseruller, kyllingvinger, focaccia, aioli og ost og kjeks. Sett også fram litt frukt, sjokolade, nøtter og chips, så finner alle noe de liker.

Anonymkode: b1b5f...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Det er mange som ikke liker ingefær. Lag heller enkel tapas som chorizo, bacondadler, chilliscampi, kjøttboller, spansk tortilla, patatas bravas, lefseruller, kyllingvinger, focaccia, aioli og ost og kjeks. Sett også fram litt frukt, sjokolade, nøtter og chips, så finner alle noe de liker.

Anonymkode: b1b5f...715

:overrasket:

TS vil ha forslag til mat i en sammenheng der det egentlig ikke skal serveres noe som helst, og spør etter forslag på salat eller suppe. Og du kommer med denne smørbrødlisten her??

På hvilken planet er dette enkel tapas, og hvordan synes du forslaget harmonerer med det TS etterspør?

Anonymkode: ba5cc...5b5

  • Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Dessuten er man ikke i enhver sammenheng forpliktet til å stille med en hel buffet slik at alle finner noe de liker. Hjelpe og trøste. Å ikke like ingefær når man er stor og voksen i 2024 er nok ikke spesielt vanlig, tenker jeg.

Man kunne like gjerne innvende mot listen din at den mangler vegetaralternativer og i det hele tatt grønnsaker (hvis man ikke regner med potetene). At noen ikke spiser kjøtt er mye vanligere i dag, og viktigere å ta hensyn til enn alt folk potensielt sett ikke liker.

Anonymkode: ba5cc...5b5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tapas, og særlig med så mange elementer som enkelte foreslår her, er jo det motsatte av enkelt. Jeg blir alltid like oppgitt over at folk foreslår et helt tapasbord når det spørres etter noe enkelt å servere (dette er ikke den første tråden, for å si det mildt). Tapas er enkelt å spise, men ørten småretter er jo ikke det enkleste i verden å organisere. 

Anonymkode: cbe03...6ee

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tapas, og særlig med så mange elementer som enkelte foreslår her, er jo det motsatte av enkelt. Jeg blir alltid like oppgitt over at folk foreslår et helt tapasbord når det spørres etter noe enkelt å servere (dette er ikke den første tråden, for å si det mildt). Tapas er enkelt å spise, men ørten småretter er jo ikke det enkleste i verden å organisere. 

Anonymkode: cbe03...6ee

Om du tenker på meg som "enkelte", så var det ulike forslag. Alle enkle. Som kan kombineres to og to. Eller flere, om man ønsker. Og begrense det til fingermatretter, uten tallerken og bestikk. 

Anonymkode: 0eb50...ad0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tapas, og særlig med så mange elementer som enkelte foreslår her, er jo det motsatte av enkelt. Jeg blir alltid like oppgitt over at folk foreslår et helt tapasbord når det spørres etter noe enkelt å servere (dette er ikke den første tråden, for å si det mildt). Tapas er enkelt å spise, men ørten småretter er jo ikke det enkleste i verden å organisere. 

Anonymkode: cbe03...6ee

Kunne ikke vært mer enig! 

Anonymkode: ba5cc...5b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg serverer ofte en pai med salat til.lote arbeid, og setter den i ovnen før gjestene kommer.

Ellers er jo litt ost og spekemat, gjerne med kjeks og godt brød til enkelt å sette på bordet. Krever minimalt med forberedelser, og greit å ta litt av for dem som allerede har spist.

Anonymkode: 5e44d...3e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er mange som ikke liker ingefær. Lag heller enkel tapas som chorizo, bacondadler, chilliscampi, kjøttboller, spansk tortilla, patatas bravas, lefseruller, kyllingvinger, focaccia, aioli og ost og kjeks. Sett også fram litt frukt, sjokolade, nøtter og chips, så finner alle noe de liker.

Anonymkode: b1b5f...715

Og det er mye på den lista di som mange heller ikke spiser. Og i motsetning til deg så svarte jeg på det ts faktisk spurte om.

Anonymkode: c4840...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fruktsalat med is eller krem, boller av noe slag, vafler, noen ost og kjeks. Ikke alt dette, men en eller to ting kanskje. 

Evt holder det med bær/druer, sjokolade, chips.

Anonymkode: b32a2...fce

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke egentlig er lagt opp til mat ville jeg satt frem oppskjert frukt, nøtter og kjeks eller sjokolade. I tillegg til kaffe, te og vann. Hvis du ikke har tid til å skjære opp frukt er druer et godt alternativ.

Hvis du skal servere mat bør du si ifra på forhånd. Hvis ikke kan det skape et spisepress. 

Anonymkode: 40c5f...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kladdkake er godt og enkelt. Eller en brownie, serveres med vaniljeis. Toros brownie er veldig god!

Anonymkode: e9a8e...0c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS Takk for gode ideer og masse engasjement. Jeg laget gulrotsuppe,ristet kikerter, kjøpte godt brød og Sørlandschips (!) Det ble helt greit. De fikk noe å spise og var fornøyde. Det var uaktuelt for meg å lage et tapasbord etter jobb ;) Tror det kan være lurt av og til å legge lista litt lavt. Glemte at jeg også hadde sjokolade 👍

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...