Gå til innhold

Hjelp plantene mine, snøen kommer!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bor på Sørlandet, og her har det i flere uker vært snøfritt og temperatur på minst 5 plussgrader. I blomsterbedet har tulipanene mine vokst ti cm, jeg har plantet ut stemor og i krukkene begynner løvet å komme på de japanske lønnetrærne mine. 

Nå er det meldt 25 cm snø på torsdag! Hva skal jeg gjøre? Pakke inn plantene? I hva og hvordan? Gjøre noe annet? Redd for at alt dør nå. 

Anonymkode: 4e54c...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dekk til plantene så godt som mulig, gjerne strie, men alt av dekke hjelper. Snøen i seg selv er ikke problemet men kuldegrader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan dekke til stemorsblomstene med fiberduk eller kjøkkenhåndklær, de tåler ned mot -5 grader. Tulipanene trenger du nok ikke å dekke til, de stopper bare opp å vokse, dekker du de til så er nok faren større for at de kan knekke. Lønnetreet er jeg ikke sikker på.
 

Anonymkode: ce743...9e9

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både tulipaner og stemor tåler snø og minus 5 grader fint.  Snø dekker og luner for plantene.  Mye verre med barfrost.  

Siden stemoren din er nyplantet ville jeg likevel dekket med lauv og kvister før snøen kommer. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snø i april er da helt normalt,april er kjent for å være en snømåned.Her er det ikke meldt snø,men det blir rundt 4 minus i natt.

Anonymkode: d84d8...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også ei lønn som jeg er usikker på om jeg skal trekke inn under halvtaket eller om jeg skal la den stå nå når det kommer snø.

Anonymkode: e2c17...1f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg har også ei lønn som jeg er usikker på om jeg skal trekke inn under halvtaket eller om jeg skal la den stå nå når det kommer snø.

Anonymkode: e2c17...1f3

Jeg hadde trukket de inntil husveggen. Det er alltid litt lunere der 🙂

Anonymkode: 33535...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...