Gå til innhold

Jeg eier ikke stil!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er rett og slett 100% klesforvirret. Har ikke stil og liker litt av alt.

Er nå i slutten av 30-årene og har i mange år kledd meg i kjole/tunika og cardigan + leggings. Nå synes jeg plutselig ikke det er noe særlig lenger.

I starten av 20 årene var jeg gother og elsket den stilen. Eneste grunnen til at jeg gikk bort fra det var at jeg følte jeg måtte «vokse opp».

Her om dagen bestilte jeg en haug klær fra EMP i håp om å finne litt tilbake til den stilen. Men nå føler jeg plutselig på at det ikke passer seg for «gammel kjerring» og sitter og vurderer blomstrete maxikjole fra careless.

HJELP?

Anonymkode: 5b14c...c08

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres da bare gøy ut med litt kjole/tunika + EMP-stil? Hva er problemet med det? 

Anonymkode: a7c14...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du heller bør gå rundt i forskjellige butikker og prøve klær i forskjellige stiler. Det blir sjelden bra når man sitter hjemme og nettshopper etter det man føler man burde ønske seg eller det man tidligere likte å gå i. Prøv. Føl. Se deg omkring! Gi deg selv muligheten til å finne ut av om du kanskje helt har endret stil uten at du er helt klar over det selv. La deg gjenoppdage deg selv gjennom å gjenoppdage klær. Det kan være en frustrerende prosess, men det kan også være innmari morsomt!

Generelt sett vil jeg egentlig fraråde å gå tilbake til en tidligere stil man har gått bort fra, men hvem vet, kanskje du finner ut at du fortsatt føler deg som du gjorde?

Anonymkode: 64c72...c3a

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Det høres da bare gøy ut med litt kjole/tunika + EMP-stil? Hva er problemet med det? 

Anonymkode: a7c14...9b5

Det var tanken min også. At jeg liksom må kunne være litt «meg» selv om jeg er gammel. Synes det er kult på andre. 

Føler likevel litt på, er det ikke litt rart når voksen kvinne i ledende økonomi stilling møter for å hente i bhg i lang metallica tanktop og skinnimitert leggings? (for det er sånn jeg egentlig føler for å kle meg 😂

 

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg tror du heller bør gå rundt i forskjellige butikker og prøve klær i forskjellige stiler. Det blir sjelden bra når man sitter hjemme og nettshopper etter det man føler man burde ønske seg eller det man tidligere likte å gå i. Prøv. Føl. Se deg omkring! Gi deg selv muligheten til å finne ut av om du kanskje helt har endret stil uten at du er helt klar over det selv. La deg gjenoppdage deg selv gjennom å gjenoppdage klær. Det kan være en frustrerende prosess, men det kan også være innmari morsomt!

Generelt sett vil jeg egentlig fraråde å gå tilbake til en tidligere stil man har gått bort fra, men hvem vet, kanskje du finner ut at du fortsatt føler deg som du gjorde?

Anonymkode: 64c72...c3a

Godt poeng. Bare haaaaater å gå i butikker og prøve klær. Synes alltid de som jobber der maser og ser på meg.

Men veldig sant, har sikkert kassert 50% av nettbestillingene mine fordi snittet ikke passer eller fargen ikke var helt som jeg trodde etc.

 

Hva synes dere om folk som kler seg litt utenom normen?

Anonymkode: 5b14c...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er rett og slett 100% klesforvirret. Har ikke stil og liker litt av alt.

Er nå i slutten av 30-årene og har i mange år kledd meg i kjole/tunika og cardigan + leggings. Nå synes jeg plutselig ikke det er noe særlig lenger.

I starten av 20 årene var jeg gother og elsket den stilen. Eneste grunnen til at jeg gikk bort fra det var at jeg følte jeg måtte «vokse opp».

Her om dagen bestilte jeg en haug klær fra EMP i håp om å finne litt tilbake til den stilen. Men nå føler jeg plutselig på at det ikke passer seg for «gammel kjerring» og sitter og vurderer blomstrete maxikjole fra careless.

HJELP?

Anonymkode: 5b14c...c08

Jeg er kvinne og pusher 50 og har så å si bare klær fra EMP. Synes det er digge klær og mye av klærne er relativt nøytrale også. Mitt uttrykk har også lent seg mot goth/metal, men ikke så voldsomt utpreget i stilen at man umiddelbart kan se at jeg har slike preferanser (ikke nå lenger). I likhet med deg var jeg nok litt mer outrert i min ungdom. Nå holder det stort sett at plaggene er svarte. 

Jeg kunne nok også frisket opp garderoben, iallfall med noen farger. Men det skal så lite til før jeg føler meg som en klovn og utilpass så fort det blir noe litt uvant. 

Har egentlig ingen forslag, men kan relatere :) 

 

Anonymkode: 40574...027

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting galt med klær fra EMP vel, det er 80% av klesskapet mitt i hvert fall 🙈 Til og med min far som pusher 60 har nesten kun dongeribukser og t-skjorter fra EMP haha 

Anonymkode: cc39b...2b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å bruke nøytrale basisklær, også tilsette smykker, tilbehør og sko som er mer goth?

 

Anonymkode: 62386...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg er kvinne og pusher 50 og har så å si bare klær fra EMP. Synes det er digge klær og mye av klærne er relativt nøytrale også. Mitt uttrykk har også lent seg mot goth/metal, men ikke så voldsomt utpreget i stilen at man umiddelbart kan se at jeg har slike preferanser (ikke nå lenger). I likhet med deg var jeg nok litt mer outrert i min ungdom. Nå holder det stort sett at plaggene er svarte. 

Jeg kunne nok også frisket opp garderoben, iallfall med noen farger. Men det skal så lite til før jeg føler meg som en klovn og utilpass så fort det blir noe litt uvant. 

Har egentlig ingen forslag, men kan relatere :) 

 

Anonymkode: 40574...027

Så godt å høre! Det er akkurat sånn jeg føler meg, og skapet mitt er fullt av hummer og kanari fordi jeg føler jeg bør har farger eller mønster, men jeg føler meg mest vel i svart! 

Jeg får vente til pakken min fra EMP kommer, håper det sitter pent og at jeg kan finne litt tilbake til stilen min i voksen-varianten 🥰

 

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Ingenting galt med klær fra EMP vel, det er 80% av klesskapet mitt i hvert fall 🙈 Til og med min far som pusher 60 har nesten kun dongeribukser og t-skjorter fra EMP haha 

Anonymkode: cc39b...2b0

❤️

 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva med å bruke nøytrale basisklær, også tilsette smykker, tilbehør og sko som er mer goth?

 

Anonymkode: 62386...333

Helt sant, på jobb bruker jeg bare basis som ikke skiller seg ut. Føler jeg er helt stilløs og identitetsløs, men å pimpe opp litt meg «mitt» er absolutt en god ide!

Har noen vesker og annet accessori i den retningen og får alltid skryt når jeg tar med det på tur 😄

Anonymkode: 5b14c...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...