Gå til innhold

Svak orgasme i overgangsalderen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg måtte fjerne begge eggstokkene og kom derfor i overgangsalderen med et smell. Har en del plager,  blant annet liten sexlyst og om jeg har sex eller onanerer, er orgasmen skuffende svak, så vidt den merks. Har prøvd hormoner,  men får så migrene av de, at det kan jeg ikke. Er dette noe som går over, eller er sexlivet mitt ferdig? 

Anonymkode: 481f2...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mulig det kan trenes opp. Kniper du? Tren bekkenbunnen. Og prøv helsekost, f.eks Femarelle. 

Anonymkode: 5c87a...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg måtte fjerne begge eggstokkene og kom derfor i overgangsalderen med et smell. Har en del plager,  blant annet liten sexlyst og om jeg har sex eller onanerer, er orgasmen skuffende svak, så vidt den merks. Har prøvd hormoner,  men får så migrene av de, at det kan jeg ikke. Er dette noe som går over, eller er sexlivet mitt ferdig? 

Anonymkode: 481f2...413

Ikke noe rart.. for det er jo eggstokkene testosteronet dannes, og testosteron = sexlyst.. Vet ikke.. men legen din kan gi svar om du kan bruke testosteron-tilskudd?🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bamseklemmer skrev (23 timer siden):

Ikke noe rart.. for det er jo eggstokkene testosteronet dannes, og testosteron = sexlyst.. Vet ikke.. men legen din kan gi svar om du kan bruke testosteron-tilskudd?🤔

Hun skriver jo at hun har prøvd hormoner 

Anonymkode: a2272...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hun skriver jo at hun har prøvd hormoner 

Anonymkode: a2272...97b

Det er jo ikke sikkert at hun har prøvd testosteron?

Når det gjelder hormoner så kan det ofte ta litt tid å finne rett dosering/forhold mellom de ulike hormonene. 

Hvis du har operet bort eggstokkene har du ingen egenproduksjon, så det er ikke rart ting er litt dødt...

Anonymkode: 2a29d...d23

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos kvinner spiller østrogen-nivået minst like stor rolle på sexlysten som testosteron. Og når eggstokkene er borte produsererer man hverken østrogen eller testosteron. 

Anonymkode: 2a29d...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er kommet i "normal" overgangsalder og opplever dessverre det samme.

Anonymkode: 7e3df...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her! Akkurat det samme faktisk.. Operert bort eggstokker. Gikk på hormoner og var normal, men måtte slutte og fikk mindre lyst og svakere alt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hos kvinner spiller østrogen-nivået minst like stor rolle på sexlysten som testosteron. Og når eggstokkene er borte produsererer man hverken østrogen eller testosteron. 

Anonymkode: 2a29d...d23

Ja, jeg glemte selvfølgelig østrogen.. de to er jo like viktig.. Synes bare det vart rart at ikke homontilskudd skulle hjelpe🤔

Årsaken av å fjerne eggstokkene er jo som regel kreft, regner jeg med? Men at kvinner skal i tillegg bli frarøvet sexlivet, er jo helt horribelt og dobbel straff.. Jeg ble faktisk betenkt.. at ingen forskere har funnet noe som hjelper kvinnene med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bamseklemmer skrev (20 timer siden):

Ja, jeg glemte selvfølgelig østrogen.. de to er jo like viktig.. Synes bare det vart rart at ikke homontilskudd skulle hjelpe🤔

Årsaken av å fjerne eggstokkene er jo som regel kreft, regner jeg med? Men at kvinner skal i tillegg bli frarøvet sexlivet, er jo helt horribelt og dobbel straff.. Jeg ble faktisk betenkt.. at ingen forskere har funnet noe som hjelper kvinnene med dette?

Enig. Hadde det vært menn......

Men siden produksjon av  hormoner (både østrogen og testosteron) opphører når man fjerner eggstokker, så burde det være "lett" å erstatte disse med bioidentiske hormoner via plaster/gel osv. Med litt prøving og feiling for å finne rett dose.

Anonymkode: 2a29d...d23

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...