Gå til innhold

Hva skal jeg studere? Samfunnsfaglig eller relatert til mennesker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor starte på studier når du er så usikker på hva du trives med? Hvorfor ikke ta et jobbår og teste litt ulike yrker? I vikarbyrå får du prøvd litt forskjellig og det er enkelt å slutte om du ikke trives. Er dumt å bruke masse tid og penger på et studie som gir jobbmuligheter du ikke trives med. 

Anonymkode: 4915b...b68

Fordi jeg ikke tror jeg blir noe sikrere på hva jeg vil av å jobbe😅 Har jobbet de siste årene (ikke fulltid da), men det hjelper ikke på valget. 

Kommer til å legge inn litt forskjellig på samordna opptak, så har jeg litt tid på å variere rekkefølge og sånt der😊 Men sånn jeg tenker nå tror jeg nok det ender med at jeg fortsetter med pedagogikken, siden jeg tross alt trives med den. 

Anonymkode: 758f9...093

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med vernepleier, sosionom elller barnevernspedagog?

Anonymkode: 45643...8e2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis jeg vil gå videre med pedagogikken tar jeg master tenker jeg. Men om jeg heller vil noe annet så har man jo også muligheten til det, må ikke ta master i ped om jeg heller vil ta utdanning innen noe annet liksom😅

Du kan selvsagt ta en master i noe annet, men du kan ikke ta master i et helt annet, urelatert fagområde hvis du skulle ønske å bytte beite. Hva du tar bachelor i er IKKE helt uten betydning. 

Anonymkode: d95f7...e67

AnonymBruker
Skrevet

Jeg studerte samfunnsfag og endte opp med å jobbe med mennesker (NAV, lokalkontor). Mange av mine kolleger er sosionomer eller pedagoger. :) 

Anonymkode: 9ef7b...c52

AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du kan selvsagt ta en master i noe annet, men du kan ikke ta master i et helt annet, urelatert fagområde hvis du skulle ønske å bytte beite. Hva du tar bachelor i er IKKE helt uten betydning. 

Anonymkode: d95f7...e67

Neida, men jeg kan ta en ny bachelor og evt master i det om pedagogikken skulle bli feil😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva med vernepleier, sosionom elller barnevernspedagog?

Anonymkode: 45643...8e2

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg studerte samfunnsfag og endte opp med å jobbe med mennesker (NAV, lokalkontor). Mange av mine kolleger er sosionomer eller pedagoger. :) 

Anonymkode: 9ef7b...c52

Takk for tips! Skal sjekke de ut

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk ut STS på NTNU. Det et et masterprogram du kan ta nesten uansett hva de har bachelor i.

Anonymkode: 1d2fd...0aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...