Cilla Skrevet 6. februar 2006 #1 Skrevet 6. februar 2006 Jeg var hos legen og fikk påvist kikhoste på fredag, da hadde jeg hostet i 2 uker. Begynte på antibiotika og ble ganske raskt bra. Men lurer på om jeg fremdeles er smittsom? Jeg holder meg nå unna babyer som ikke har blitt vaksinert enda, men lurer på hvor lenge jeg bør gjøre det? Noen sa at jeg vil være smittsom i 90 dager ( så lenge kikhosten hadde vart hvis jeg ikke har begynt på medisiner) Håper noen kan noe om dette
Gjest Grønn Skrevet 6. februar 2006 #2 Skrevet 6. februar 2006 Smitterisikoen er størst den første uken og man er smitteførende i ca tre uker. Dersom man får antibiotika blir en smittefri etter fem dagers behandling.
Lealaus Skrevet 6. februar 2006 #3 Skrevet 6. februar 2006 Du er heldig som ble bedre av antibiotika etter to uker :-) Jeg var smittefarlig til den gikk over av seg selv, sa iallfall legen. Var sykmeldt i over en måned.
Cilla Skrevet 7. februar 2006 Forfatter #4 Skrevet 7. februar 2006 Smitterisikoen er størst den første uken og man er smitteførende i ca tre uker. Dersom man får antibiotika blir en smittefri etter fem dagers behandling. ← Så greit svar! Tusen takk!
Cilla Skrevet 7. februar 2006 Forfatter #5 Skrevet 7. februar 2006 Du er heldig som ble bedre av antibiotika etter to uker :-) Jeg var smittefarlig til den gikk over av seg selv, sa iallfall legen. Var sykmeldt i over en måned. ← Er glad jeg kunne begynne på antibiotika. Var sliten av å hoste til jeg spydde på nettene. Nå har jeg sovet flere netter HELE NATTA!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå