AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #41 Skrevet 1. april 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det var ikke vanlig å dusje hver dag tidligere nei. Jeg ser ikke problemet med klutvask, så kaster ballen tilbake; hvorfor skulle ikke det være bra nok? Om man er veldig sliten , me eller annen lidelse kan dusj for det første være slitsomt og for det andre er det mindre krevende om man slipper å avdekke hele kroppen samtidig. Og dusjstråler kan føles som smerte på en kropp i ulage. Anonymkode: d9124...b3b Jeg er 55 år, min mor dusjet hver dag. Jeg dusjet hver dag fra jeg var cirka 14 år. Vokste opp i en by, det var vanlig hygiene. Mine besteforeldre dusjet nok ikke hver dag, men de vokste opp før krigen. Det du ellers beskriver om at man man er for sliten / overfølsom til å dusje er jo særtilfeller og gjelder ikke folk flest. Jeg mener rent, rennende vann er både enklere, raskere og mer hygienisk enn å gni skitten rundt med en klut. Anonymkode: 0bd7a...569 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #42 Skrevet 1. april 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det var ikke vanlig å dusje hver dag tidligere nei. Jeg ser ikke problemet med klutvask, så kaster ballen tilbake; hvorfor skulle ikke det være bra nok? Om man er veldig sliten , me eller annen lidelse kan dusj for det første være slitsomt og for det andre er det mindre krevende om man slipper å avdekke hele kroppen samtidig. Og dusjstråler kan føles som smerte på en kropp i ulage. Anonymkode: d9124...b3b Jeg er 55 år, min mor dusjet hver dag. Jeg dusjet hver dag fra jeg var cirka 14 år. Vokste opp i en by, det var vanlig hygiene. Mine besteforeldre dusjet nok ikke hver dag, men de vokste opp før krigen. Det du ellers beskriver om at man man er for sliten / overfølsom til å dusje er jo særtilfeller og gjelder ikke folk flest. Jeg mener rent, rennende vann er både enklere, raskere og mer hygienisk enn å gni skitten rundt med en klut. Anonymkode: 0bd7a...569 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #43 Skrevet 1. april 2024 Ca 2 ganger i uken. Anonymkode: 93b7d...753 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #44 Skrevet 2. april 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg er 55 år, min mor dusjet hver dag. Jeg dusjet hver dag fra jeg var cirka 14 år. Vokste opp i en by, det var vanlig hygiene. Mine besteforeldre dusjet nok ikke hver dag, men de vokste opp før krigen. Det du ellers beskriver om at man man er for sliten / overfølsom til å dusje er jo særtilfeller og gjelder ikke folk flest. Jeg mener rent, rennende vann er både enklere, raskere og mer hygienisk enn å gni skitten rundt med en klut. Anonymkode: 0bd7a...569 Er på samme alder og ingen av oss dusjet hver dag. Hver lørdag var fast og om vi skulle i noe spesielt selskap, i kirka osv ble det ekstra dusj. Men aldri hver dag! Jeg har aldri fått klage på klutvask, kan bruke det før sex f.eks på hytta. Ingen problem! Anonymkode: d9124...b3b 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #45 Skrevet 2. april 2024 Ca 1-2 ganger i uken. Hater det. Virkelig. Rekorden er vel ca 12 dager. Dusjet da pga kløe. Anonymkode: 671be...bf8 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #46 Skrevet 3. april 2024 Dere som skriker opp om at hver dag i dusjen er et minimum, gjerne to ganger og at klutvask er skammelig skittent- jeg jobber innen pleie og har sett resultatet på flere som dere. En dame må smøre seg daglig med fet krem resten av livet. Hun er FULL i små nupper, flass og en forferdelig kløe, ene og alene skapt av dusjing. Legen har gitt påbud om klut, forbud mot dusj mer enn en gang i uken. Hun må bruke olje, aldri såpe. Det er et forferdelig syn og hun har aldri fred. Det er flere som henne, men hun er den eneste vi har sett skriv fra legen om det. Vi ødelegger huden med hysteri. En klut hvor man jobber seg nedover, vrir godt opp i rent vann mellom hvert område gjør samme nytten og er mye mildere for kroppen. Ingenting skittent ved det, med mindre du er så kort at du vasker bakenden før armhulen. Med det sagt så skyller jeg meg i dusjen selv daglig fordi jeg liker å skylle ryggen ordentlig, føler meg ofte klam. Bruker såpe kun på "utsatte" steder, men to ganger i uka vaskes hår og all hårfjerning tas, da vaskes alt godt med såpe. Anonymkode: 438b6...039 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #47 Skrevet 3. april 2024 For å sette litt ord på ting ; jeg dusjer oftere når jeg bare går hjemme for da har jeg energi til det. Når jeg er på jobb bruker jeg opp energien der og det blir klutvask. Burde vært omvendt men slik er det ikke akkurat nå. Anonymkode: d9124...b3b
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #48 Skrevet 3. april 2024 Dusj med hårvask hver dag her, rett og slett for da føler jeg meg vel. Jobber og innen helse hvor jeg er tett på pasienter, og synes det er godt å føle meg ren. Anonymkode: d9736...c4f
Roci Skrevet 3. april 2024 #50 Skrevet 3. april 2024 Daglig på hverdagene, etter behov i helgene. Jeg har søvnproblemer, og opplever at det hjelper å dusje 2 min. i kaldt vann om om morgenen. Jeg er imidlertid ikke tøff nok til å gå rett fra senga eller trening til kald dusj, så jeg dusjer i varmvann en liten stund først. Vasker vanligvis håret 2-4 ganger i uka, alt ettersom.
strawberry88 Skrevet 3. april 2024 #51 Skrevet 3. april 2024 Sånn i gjennomsnitt er det vell 2-3 ganger i uken. Men kan være 1 gang i uken og hver dag, alt ettersom - trening, jobb etc... Samme gjelder med hårvasken 😅✌️
Gjest Humlemor Skrevet 3. april 2024 #52 Skrevet 3. april 2024 (endret) Dusjer 1-2 ganger for dagen, 3 hvis jeg har trent og blitt skikkelig svett. Står ikke lengre enn 5-6 min om gangen (max 8 ) og bruker ikke for varmt vann. Shampoo og såpe bruker jeg kun en gang om dagen, og jeg smør meg alltid med en fuktighetskrem etter hver dusj! (anbefaler å ha fuktighetskrem i kjøleskapet) ^__^) Endret 3. april 2024 av Humlemor
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #53 Skrevet 3. april 2024 Dusjer 3-4 ganger i uka, oftere om sommeren. Vasker håret hver gang. K, 40 Anonymkode: 58dd3...8e8
Janina1 Skrevet 3. april 2024 #55 Skrevet 3. april 2024 Dusjer hver dag, vasker håret 1-2 ganger i uka.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #56 Skrevet 3. april 2024 Dojakitty skrev (På 1.4.2024 den 19.16): Vasker håret 3-4 ganger i uken. Dusjer ca annenhver dag Samme her, ca annenhver dag. Pga hår og hun prøver jeg å ikke dusje hver dag. Det går fint, er 42 år og aldri har noen klaget på at jeg stinker, så annenhver dag holder fint. Men, trener jeg oftere enn annenhver dag, eller når det er immari varmt eller klamt, så dusjer jeg hver dag. Men prøver da å ikke vaske håret med såpe hver gang. Anonymkode: 5e016...c70
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #57 Skrevet 3. april 2024 Dusjer veldig sjelden.Nå er det ihvertfall 5 uker siden sist. Har dusja 2 ganger i år. Vasker håret 1 gang i uka og bruker tørrsjampo ved behov. Svetter ikke. Trener ikke. Kjører kun bil så går lite. Syns dusjing bare er stress. Anonymkode: 3c6e2...bc8
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #58 Skrevet 3. april 2024 Ukentlig... som regel fredag eller lørdag. Er ikke bonde,sliter ikke med svette eller sopp. Bruker ikke dopapir,Men vasker meg etter dobesøk. Anonymkode: 2d41d...a44 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #59 Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dusjer veldig sjelden.Nå er det ihvertfall 5 uker siden sist. Har dusja 2 ganger i år. Vasker håret 1 gang i uka og bruker tørrsjampo ved behov. Svetter ikke. Trener ikke. Kjører kun bil så går lite. Syns dusjing bare er stress. Anonymkode: 3c6e2...bc8 Jeg har stresset mer en deg,tror jeg har dusjet 4-5 ganger i år. Anonymkode: 2d41d...a44
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #60 Skrevet 3. april 2024 Dusjer stort sett ei gang om dagen, men det er stort sett bare annenhver-tredjehver dusj jeg "skrubber" overalt, og ikke bare under armer, bryster, navle, underliv og føtter. Håret tas annenhver-tredjehver dag, sammen med full kroppsvask. Dagene jeg eventuelt ikke dusjer, vasker jeg meg med klut de ovennevnte stedene. Anonymkode: 7a4fe...782
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå