AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #41 Del Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 1.4.2024 den 11.40): Er det greit at selvforskyldt avhengighet/sykdomsbilde tross flere behandlingsforløp skal gå på skattebetalernes regning? Hvor blir det av bokstaven R i LAR? Det finnes ikke et snev av rehabilitering når brukermedvirkningen settes høyere en legenes vurderinger! Dette er i stor grad en gruppe mennesker som ikke er interesserte i å faktisk bedre sin egen livsførsel, de får innvilget ung uføretrygd og forpester lokalsamfunnet med kriminalitet og narkotika! Politiet står helt handlingslammet' vi vet jo alle at å straffe narkolangere er innhumant' de er jo bare avhengige.. Hva i all verden var det høyresiden tenkte på med rusreformen egentlig? Takke meg til for at AP tok til fornuften å stemte ned forslaget! Slik det var formulert ville i praksis gjort det lovlig å spre den forbanna møkka vi kjenner som narkotika/dop! Anonymkode: 4efe4...04e Er du LARpasient eller sykepleier/ lege. Du virker ekstremt fordomsfull. Anonymkode: 3a2fe...ee7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #42 Del Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 2.5.2024 den 15.47): Det er ikke lovgivningen som er skyld i dopmisbruket. Det er de narkomane selv som er skyld i dette. De har valgt den livsstilen og må leve med den siden de ikke velger å legge narkoen på hylla. Alle har sjansen til å få et godt liv, men mange velger det bort. Anonymkode: 5d75b...1ee Hvordan si jeg har ikke høyere utdannelse uten p si noe. Visste du at fri vilje er en illusjon Anonymkode: 3a2fe...ee7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #43 Del Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 2.5.2024 den 17.51): Så en skal redusere dopmisbruket ved å la det bli lovlig slik at flere kan få tak i det. Den var ny 😂 Kanskje vi skal `redusere straffene for andre kriminelle handlinger også da, siden det vil føre til at flere kan gjøre det? Grunnen til at du skriver at det ikke er vits i å diskutere med meg, er at du vet jeg har rett. Anonymkode: 5d75b...1ee Du har overhodet ikke rett, men tydelig at du er full av fordommer. Skulle ikke forundre meg om du stemmer sp heller, og kommer fra ei bygd Anonymkode: 3a2fe...ee7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #44 Del Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 2.5.2024 den 15.47): Det er ikke lovgivningen som er skyld i dopmisbruket. Det er de narkomane selv som er skyld i dette. De har valgt den livsstilen og må leve med den siden de ikke velger å legge narkoen på hylla. Alle har sjansen til å få et godt liv, men mange velger det bort. Anonymkode: 5d75b...1ee Hva med de som har spiseforstyrrelser? Skal de hjelpes på samfunnets regning? Slankeoperasjon? Hva med de som har kjørt for fort, kræsjet og blitt lam? Skal de hjelpes? Hva med de som begynte å røyke på 60 tallet? Hva med de som trykker i trynet på sukker og mc Donalds? Hva med de som drikker seg drita fulle og får alkoholforgiftning? Hva med de som klatrer i fjellet og faller? Anonymkode: 00f78...186 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #45 Del Skrevet 4. mai 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Skulle ikke forundre meg om du stemmer sp heller, og kommer fra ei bygd Anonymkode: 3a2fe...ee7 Det er jo kjemperelevant for enhver debatt. 🙄 Anonymkode: e27b7...dc2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #46 Del Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 1.4.2024 den 12.15): Tull! Jeg har til gode å møte en edruelig narkolanger, det er nå over 10 år siden jeg selv kom meg ut av jævelskapen, det går ann, man må bare stilles krav til samt til seg selv.. Mer politi' strengere straffer, informasjonskampanjer så er vi hvertfall på god vei! Anonymkode: 4efe4...04e Kan du utdype hva du kom deg ut av? Og hvorfor du startet? Kjent mange narkomane ila livet og veldig mange er empatiske fine mennesker også, som har kommet uheldig ut nesten utelukkende pga vond barndom, seksuelt misbruk osv. Anonymkode: e3139...165 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 4. mai 2024 #47 Del Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Dette er jo ikke lov all den tid alle borgere av Norge har bevegelsesfrihet Anonymkode: 3a2fe...ee7 Ja jeg er klar over det og jeg redegjør også kort for at dette er etisk og juridisk en nøtt, men jeg spekulerer som sagt i at kanskje målet helliger midlet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #48 Del Skrevet 4. mai 2024 K.B. skrev (4 minutter siden): Ja jeg er klar over det og jeg redegjør også kort for at dette er etisk og juridisk en nøtt, men jeg spekulerer som sagt i at kanskje målet helliger midlet. Dette er sånn man tenkte i forrige årtusen Anonymkode: 3a2fe...ee7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #49 Del Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hva med de som har spiseforstyrrelser? Skal de hjelpes på samfunnets regning? Slankeoperasjon? Hva med de som har kjørt for fort, kræsjet og blitt lam? Skal de hjelpes? Hva med de som begynte å røyke på 60 tallet? Hva med de som trykker i trynet på sukker og mc Donalds? Hva med de som drikker seg drita fulle og får alkoholforgiftning? Hva med de som klatrer i fjellet og faller? Anonymkode: 00f78...186 Ja, hvorfor er fedme helt greit lissom. Avhengighet av sukker er også ett problem Anonymkode: 3a2fe...ee7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #50 Del Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, hvorfor er fedme helt greit lissom. Avhengighet av sukker er også ett problem Anonymkode: 3a2fe...ee7 Flere som er avhengig av sukker, enn det er narkomane. Burde foreldre straffes for å gi barna sine dårlige matvaner og en sukkeravhengighet? Barna blir en økonomisk byrde for samfunnet. Anonymkode: 00f78...186 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #51 Del Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 2.5.2024 den 15.47): Det er ikke lovgivningen som er skyld i dopmisbruket. Det er de narkomane selv som er skyld i dette. De har valgt den livsstilen og må leve med den siden de ikke velger å legge narkoen på hylla. Alle har sjansen til å få et godt liv, men mange velger det bort. Anonymkode: 5d75b...1ee Fortell oss at du verken kjenner til sykdommen eller systemet, uten å si det. 😂 Skulle likt å se deg jobbe en dag på Nav, en på avrusning, en i behandling og en i oppsøkende tjeneste på gata. Du hadde enten knekt, eller kommet ut som et nytt menneske 🤮 Anonymkode: 6d7b9...e71 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #52 Del Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fuck du er bra naiv. Kokainbruk øker og det er unge som ruser seg i hele landet Anonymkode: 3a2fe...ee7 Og det vil øke hvis kokain blir tillatt. Anonymkode: 5d75b...1ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #53 Del Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Fortell oss at du verken kjenner til sykdommen eller systemet, uten å si det. 😂 Skulle likt å se deg jobbe en dag på Nav, en på avrusning, en i behandling og en i oppsøkende tjeneste på gata. Du hadde enten knekt, eller kommet ut som et nytt menneske 🤮 Anonymkode: 6d7b9...e71 Narkomani er ingen sykdom. Det er et valg. Anonymkode: 5d75b...1ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #54 Del Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Fortell oss at du verken kjenner til sykdommen eller systemet, uten å si det. 😂 Skulle likt å se deg jobbe en dag på Nav, en på avrusning, en i behandling og en i oppsøkende tjeneste på gata. Du hadde enten knekt, eller kommet ut som et nytt menneske 🤮 Anonymkode: 6d7b9...e71 Kunne aldri falt meg inn å jobbe for slike folk. Ikke på nav heller. Anonymkode: 5d75b...1ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #55 Del Skrevet 4. mai 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Du har overhodet ikke rett, men tydelig at du er full av fordommer. Skulle ikke forundre meg om du stemmer sp heller, og kommer fra ei bygd Anonymkode: 3a2fe...ee7 Du høres ikke så rent lite fordomsfull ut selv. Anonymkode: 60519...974 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #56 Del Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Narkomani er ingen sykdom. Det er et valg. Anonymkode: 5d75b...1ee Det heter livsstilssykdom. Hvilke livsstilssykdommer er ikke selvvalgt på et tidspunkt? https://nhi.no/livsstil/egenomsorg/livsstilssykdommer Eksempler på livsstilssykdommer er koronar hjertesykdom (hjerteinfarkt og angina), hjerneslag, høyt blodtrykk, visse typer kreft, type 2-diabetes, KOLS, benskjørhet, rusrelatert sykdom, overvekt, artrose. Anonymkode: 00f78...186 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #57 Del Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det heter livsstilssykdom. Hvilke livsstilssykdommer er ikke selvvalgt på et tidspunkt? https://nhi.no/livsstil/egenomsorg/livsstilssykdommer Eksempler på livsstilssykdommer er koronar hjertesykdom (hjerteinfarkt og angina), hjerneslag, høyt blodtrykk, visse typer kreft, type 2-diabetes, KOLS, benskjørhet, rusrelatert sykdom, overvekt, artrose. Anonymkode: 00f78...186 Nei, livsstilsykdom er f eks diabetes 2, kols, kreft o.l. Anonymkode: 5d75b...1ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #58 Del Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du har overhodet ikke rett, men tydelig at du er full av fordommer. Skulle ikke forundre meg om du stemmer sp heller, og kommer fra ei bygd Anonymkode: 3a2fe...ee7 Sist jeg sjekket hadde jeg en master, så jeg er høyt utdannet takk. Du høres ekstremt fordomsfull ut og du er flink til å bruke hersketeknikker. Anonymkode: 5d75b...1ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #59 Del Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Narkomani er ingen sykdom. Det er et valg. Anonymkode: 5d75b...1ee Du tar veldig feil. Samme om du mener at det fortjener å være en sykdommer, så er det like fullt det. Trodde det var allmenn kjent de siste tyve pluss årene?? Anonymkode: 6d7b9...e71 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #60 Del Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det heter livsstilssykdom. Hvilke livsstilssykdommer er ikke selvvalgt på et tidspunkt? https://nhi.no/livsstil/egenomsorg/livsstilssykdommer Eksempler på livsstilssykdommer er koronar hjertesykdom (hjerteinfarkt og angina), hjerneslag, høyt blodtrykk, visse typer kreft, type 2-diabetes, KOLS, benskjørhet, rusrelatert sykdom, overvekt, artrose. Anonymkode: 00f78...186 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, livsstilsykdom er f eks diabetes 2, kols, kreft o.l. Anonymkode: 5d75b...1ee Som jeg skrev, i følge NHI er rusrelatert sykdom en livsstilssykdom. Anonymkode: 00f78...186 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå