Gå til innhold

nettdating.no noen som har testet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser mange skriver om Match.com og Tinder og andre apper, men det finnes jo noen gode norske datingsider også. Som nettdating.no og de andre sidene til det samme selskapet. Blant annet kristendate.no og turvenn.no 

Noen som har prøvd disse? 

Anonymkode: 8f8d5...489

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gode? Det må jo være brukere der i første omgang. Turvenn skrives det av og til om her. 

Anonymkode: f78f5...a86

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har testet turvenn. Er friluftsinteressert, så sånn sett er den et greit utgangspunkt for meg. Har møtt et par stk derfra, men det er for få brukere til å være et reelt alternativ som "datingapp". Man kan også søke venner og reisefølge der inne, og med litt få brukere generelt så blir det ikke mange som har potensiale for å bli noe.

Anonymkode: 1f93d...a36

Skrevet

Både turvenn, nettdating og KristenDate er billige datingsider. Jeg har faktisk testet alle tre. Nettdating er vel den dårligste av de tre fordi det virker som en ganske «død» side, men…

Hvis alle med dårlige erfaringer fra de mer kjente sidene hadde gått inn i en av disse og vært aktive, hadde de kanskje blåst liv i disse?

Skrevet

Ikke prøvd de.. ennå..?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor bruke noe annet enn Tinder? Og å putte Tinder og match.com i samme bås er jo heller ikke riktig. Tinder og tildels Hinge er vel strengt tatt de eneste plattformer hvor folk flest er. Match.com har jo en demografi med folk som er over snittet desperat etter en livspartner og ikke har forutsetninger for å finne det andre plasser. Og jo mer obskur disse sidene blir jo mer obskur er også folkene som ender opp der. 

Bruk heller tiden på å forbedre deg selv og å lykkes på arenaer utenfor internett. Og bruk Tinder for det Tinder er bra til. Nemlig å matche, avtale møte, gå på møte. Har du utvekslet mer enn 10 setninger på Tinder uten å avtale møte bruker du Tinder feil. Jo lengre du sitter å chatter online jo mindre sannsynlig er det at det går bra. 

Anonymkode: 41609...a32

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hvorfor bruke noe annet enn Tinder? Og å putte Tinder og match.com i samme bås er jo heller ikke riktig. Tinder og tildels Hinge er vel strengt tatt de eneste plattformer hvor folk flest er. Match.com har jo en demografi med folk som er over snittet desperat etter en livspartner og ikke har forutsetninger for å finne det andre plasser. Og jo mer obskur disse sidene blir jo mer obskur er også folkene som ender opp der. 

Bruk heller tiden på å forbedre deg selv og å lykkes på arenaer utenfor internett. Og bruk Tinder for det Tinder er bra til. Nemlig å matche, avtale møte, gå på møte. Har du utvekslet mer enn 10 setninger på Tinder uten å avtale møte bruker du Tinder feil. Jo lengre du sitter å chatter online jo mindre sannsynlig er det at det går bra. 

Man bruker ikke nødvendigvis Tinder feil. Man kan matche på mandag og "i beste fall" har begge anledning til å treffes helga samme uka.

Så er det litt ulike forventninger til mld dagene før man treffes, og da er det naturligvis fare for å ødelegge hele greia.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vel, hvis folk på møteplassen, match og lignende er desperate, så vises det på en litt merkelig måte syns jeg. Det er lite aktivitet eller bare kikking. Vanskelig å faktisk få kontakt med noen der.

Er det «desperat»?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
remix2020 skrev (2 timer siden):

Vel, hvis folk på møteplassen, match og lignende er desperate, så vises det på en litt merkelig måte syns jeg. Det er lite aktivitet eller bare kikking. Vanskelig å faktisk få kontakt med noen der.

Er det «desperat»?

Har prøvd både møteplassen og match og er helt enig. Problemet der er lite aktivitet og vanskelig å få kontakt med noen 

Anonymkode: 437a2...110

Skrevet

Har prøvd Turvenn og det var bare elendig. Ville bruke den siden jeg er opptatt med turer og friluftsliv. Men når jeg fikk kontakt med noen, så viste de seg å være homofile og bifile. Det var ikke akkurat det jeg var ute etter 🙄

Match er svindyrt. Nesten 400 kr i måneden og gir veldig dårlig respons. Fryktelig mange fra Asia og fryktelig mange fake profiler. Men avslutter du betalt medlemskap, så øker mengden besøk med flere hundre prosent. Så det er tydelig at de som driver siden driver en hoax. 

Møteplassen så har jeg hatt best respons, men for å få respons må man også være aktiv på å oppdater profil, bruke megafonene, svar på sprørsmål som legges ut på veggen osv. Altså gjøre seg sett av andre brukere. Det er også viktig å oppdatere profilen med oppdaterte bilder. 
Men ja. Det er noen damer som er der inne hele tiden og som jeg etter ett år ikke tror går på dater, men er ute etter bekreftelse og adspredelse. De prater litt og viser interresse, men er ikke interreset i en faktisk date. Det er også mange som bruke gamle bilder og filter, som det er lett å få seg en overraskelse når man får date. Liksom, hvem i helvete er du, du er jo ikke samme person som på bildene 😂
Har hatt mange dater fra møteplassen, men ingen fra de andre. Problemet for min del er vel at jeg er 53 og separert, har barn i skolealder og er ufør. Da er man ikke like atraktiv for mange, selv om jeg har stabil økonomi, eier hus og bil. 

Suma summarum så er alle de tjenestene en pengemaskin og de største vinnerne er de som driver sidene. Men skal jeg anbefale en av de tre jeg har nevnt. så er Møteplassen den absolutt beste. Tinder har jeg ikke brukt, da den siden er mer for ONS og yngre.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...