Soul Skrevet 6. februar 2006 #21 Del Skrevet 6. februar 2006 Jeg lider meg som regel gjennom dagen, jeg og. Heldigvis er jeg glad i kaffe, det hjelper for meg! (I hvert fall en stund). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 6. februar 2006 #22 Del Skrevet 6. februar 2006 Dere som er trøtte - spiser dere skikkelig frokost? ← Jepp. Jeg spiser skikkelig frokost. Og lunsj. Og middag. Jeg drikker melk (det er jo sunne greier, sant?) og jeg spiser grønnsaker (dog, mye usnunne greier også altså!) Jeg får i meg nok mat, og variert mat. Og legger meg i tide. Trøtt er jeg uansett. Spesielt ille da jeg altså ikke sov noe særlig på en uke, da var jeg i "halvkoma" på jobb. Men sånn til vanlig sover jeg jo greit, og jeg sover altså lenge (og jeg kommer somregel sent på jobb, flexitid, så jeg sover altså lenge nok, tar det med ro på morgenen og får i meg frokost, og er likevel trøtt, trøtt, trøtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 6. februar 2006 #23 Del Skrevet 6. februar 2006 Det kan være kroppen din ikke klarer å ta opp b12 skikkelig, og da hjelper det ikke uansett hvor mye b12-rik mat eller b12-tabletter du tar. Da må du få det rett i blodet for at kroppen din skal klare å nyttiggjøre seg det. Men også hvis du er i veldig underskudd av b12 må du få det rett i blodet for å få det opp på normalt nivå, deretter kan du holde det ved like ved hjelp av tabletter, var ihvertfall det jeg fikk beskjed om da jeg hadde b12 mangel. Og du kan bli utrolig trøtt og slapp av b12 mangel - jeg gikk rundt og trodde bare jeg var lat.. hehe... siden jeg ble så fort sliten og trøtt, merket forskjell med engang jeg begynte å få sprøyter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liten Tapir Skrevet 6. februar 2006 #24 Del Skrevet 6. februar 2006 Jeg kjenner en som har b12-mangel, fikk tabletter på resept først, men siden det ikke hjalp, må hun ta sprøyter 1 gang i mnd. Så det varierer nok litt, hvor godt tablettene virker. ← Hos meg var det motsatt. Fikk sprøyter ukentlig, men det hjalp ikke, så jeg måtte over på tabletter. Kanskje det er forskjell på hvor godt vi tar det opp via blod, tarm osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Skrevet 6. februar 2006 #25 Del Skrevet 6. februar 2006 Gå en tur på do, sett deg og lukk igjen øynene, prøv å slumre litt. Det hjelper faktisk med noen sekunders dupper. ← Jeg gjør faktisk dette av og til, men jeg syns det er litt fælt å sitte sånn og "sove" på jobb. Men det er sant at det hjelper. De sier jo at hvis du setter deg med et nøkkelknippe i hånda, slik at du mister det når du sovner, og dermed våkner av bråket, så hjelper det. Det er bare den lille "duppen" man trenger. Dere som er trøtte - spiser dere skikkelig frokost? ← Jeg spiser frokost ja. I mitt tilfelle er det nok bare mangel på søvn, og muligens litt vitaminmangel pga litt lite variert kosthold. Så det er jo en del ting jeg kan gjøre bedre. Lett å være etterpåklok... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mona Skrevet 6. februar 2006 #26 Del Skrevet 6. februar 2006 Ikke noe sunt og daglig råd, men da jeg jobbet mye ensidig overtid en stund, tok jeg meg en Red bull om det ble for ille. Det hjalp! Men om det bare var pausen med litt drikke og det psykiske eller om det faktisk hjalp vet jeg ikke, samme for meg bare det gikk bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 2324 Skrevet 6. februar 2006 #27 Del Skrevet 6. februar 2006 Det kan være kroppen din ikke klarer å ta opp b12 skikkelig, og da hjelper det ikke uansett hvor mye b12-rik mat eller b12-tabletter du tar. Da må du få det rett i blodet for at kroppen din skal klare å nyttiggjøre seg det. Men også hvis du er i veldig underskudd av b12 må du få det rett i blodet for å få det opp på normalt nivå, deretter kan du holde det ved like ved hjelp av tabletter, var ihvertfall det jeg fikk beskjed om da jeg hadde b12 mangel. Og du kan bli utrolig trøtt og slapp av b12 mangel - jeg gikk rundt og trodde bare jeg var lat.. hehe... siden jeg ble så fort sliten og trøtt, merket forskjell med engang jeg begynte å få sprøyter. ← Kan virke som om det er mitt problem.. Og siden sprøyter er uaktuelt må jeg bare ha det sånn som jeg har det nå.. Kaffe, Red Bull og andre lignende drikker fungerer heller ikke.. Av en eller annen grunn vhar ikke koffein noen spesiell effekt på meg.. Skal ikke være lett dette her.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå