Gjest Purple Skrevet 6. februar 2006 #1 Skrevet 6. februar 2006 Hva gjør dere når dere er så trøtte at dere holder på å sovne på jobb? Sitter her og klarer nesten ikke holde øynene oppe. Og jeg liker ikke kaffe... Det er nesten så ille at hvis jeg hadde hatt plusstimer å ta av, så hadde jeg tatt avspasering. Hva gjør man?
Gjest 2324 Skrevet 6. februar 2006 #2 Skrevet 6. februar 2006 Har det sånn nesten hver dag jeg.. Har enda ikke funnet noen løsning, bare lider meg igjennom det..
Lilith Skrevet 6. februar 2006 #3 Skrevet 6. februar 2006 Hmm ... kan ikke være lavt stoffskifte, da? Jeg var megatrøtt på jobben i fjor, og gikk til slutt til legen. Nå går jeg på Levaxin og føler meg mye bedre Eller, hvis det bare har med mørketiden å gjøre, kanskje det holder med en dagslyslampe?
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2006 #5 Skrevet 6. februar 2006 Man kan faktisk ta avspasering selv om man ikke har plusstimer, så går man litt i minus isteden. Det tar du jo igjen ved å jobbe mer en annen gang. En annen løsning til dere slabbedasker her er at dere legger dere kl. 22.00. og får søvn.
Gjest 2324 Skrevet 6. februar 2006 #6 Skrevet 6. februar 2006 Jeg har vært hos legen, og vet jeg har B12 mangel. Siden jeg lider av ekstrem sprøyteskrekk får det bare skure og gå. Prøver å spise mat det er mye B12 i, og føler det hjelper litt. Og jeg vet det blir bedre til sommeren..
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2006 #7 Skrevet 6. februar 2006 Du burde vite bedre og spise regelmessig hver uke fisk, omega 3-kapsler, kalsium, broccolli, paprika, tomater, salat, ost, stangselleri, frukt osv. !! Dette skal du ha lært på skolen og av dine foreldre!
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2006 #10 Skrevet 6. februar 2006 Hvordan holde ut en hel dag og være stuptrøtt? Drikke kaffe selv om jeg ikke liker det, eller kjøpe Battery. Og ta et oppgjør med meg selv og deretter få lagt meg i tide neste natt. For i de fleste tilfeller er det min egen feil at jeg er så trøtt, og da må jeg lære av dumme erfaringer så jeg ikke er like dum en neste gang.
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2006 #11 Skrevet 6. februar 2006 Ta deg et glass rødvin så ordner det seg vet du
Gjest Liten Tapir Skrevet 6. februar 2006 #12 Skrevet 6. februar 2006 Jeg har vært hos legen, og vet jeg har B12 mangel. Siden jeg lider av ekstrem sprøyteskrekk får det bare skure og gå. Prøver å spise mat det er mye B12 i, og føler det hjelper litt. Og jeg vet det blir bedre til sommeren.. ← Be legen om å få en resept på TrioBe-tabletter. Så slipper du sprøytene.
Gjest Purple Skrevet 6. februar 2006 #13 Skrevet 6. februar 2006 Er ikke SÅ lett å legge seg tidlig da! Men i kveld skal jeg det. Helt sant altså! Men jeg får litt dårlig samvittighet da, for jeg klarer jo ikke konsentrere meg. Får nesten ikke gjort noenting, men får jo likevel penger for det. Kanskje på tide å begynne mitt nye og bedre liv, med tidlig i seng, sunn mat, vitaminer, alt det kjedelige der. Begynner i morgen tror jeg, nå har jeg en sjokoladecookie å fortære. (Skal ikke sjokolade hjelpe på energien da?)
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2006 #14 Skrevet 6. februar 2006 Jeg har også fått konstatert B12-mangel, men fikk bare beskjed om å kjøpe meg B12-vitaminer vanlig reseptfritt på apotek eller helsekost. Kjøpte på sunkost. Man trenger vel ikke å gå til legen og få resept på det? med mindre man har veldig alvorlig mangel, men da er det vel også bare sprøyte-injeksjon som virker..?
Gjest Liten Tapir Skrevet 6. februar 2006 #15 Skrevet 6. februar 2006 Jeg har også fått konstatert B12-mangel, men fikk bare beskjed om å kjøpe meg B12-vitaminer vanlig reseptfritt på apotek eller helsekost. Kjøpte på sunkost. Man trenger vel ikke å gå til legen og få resept på det? med mindre man har veldig alvorlig mangel, men da er det vel også bare sprøyte-injeksjon som virker..? ← TrioBe virker like bra som sprøyter.
Malama Skrevet 6. februar 2006 #16 Skrevet 6. februar 2006 Holder ut.... rett og slett... må jo bare det. Og du, gjest, hva om jeg legger meg klokka halv ti, og likevel er dautrøtt neste dag, fordi jeg er våken 15 ganger i løpet av natta? Jeg legger meg tidelig, eller holder meg oppe lenge (teorien om at jeg må bli SKEIKKELIG TRØTT så sover jeg sikkert) dette holder likevel på ei en uke.. jeg får rett og slett ikke sove mer enn max 1,5 time sammenhengende, og er altså våken opp mot 10-15 ganger i løpet av natta. Ette ren ukes tis får jeg i det minste en natt emd "komasøvn" før jeg er tilbake til mitt normale gjenge hvor jeg er våken 1-2 ganger hver natt, da går det jo greit. Jeg har sjekket stoffskiftet, det er ifølge min lege "helt fint". Hun forsket ikke videre på min mangel på overskudd, men fastslo at "det er normalt med variasjoner i energinivået", så da er det vel det da. (det var VÅR da jeg tok dete opp, få mrøketid var det ikke, men "vårslapphet" tnkte hun kanskje? Vel, det har ikke egneltig endret seg i løept av et år da, men det er nå så.) Jeg legger meg altså til fornuftig tid. Jeg spiser variert, kjøtt, korn og grønnsaker, men jeg er fra tid til annen meget trøtt likevel. Jeg bare lider meg gjennom det. Gjør så godt jeg kan, tar en kort dag (jeg har alltid plusstid å ta av, men ellers ville jeg gjerne fått litt minus da, og opparbeidet en annen dag) Jeg drikker heller ikke kaffe, og jeg prøver meg ikke på det, for jeg brakk meg sist jeg prøvde, og det passer seg ikke på jobb. Bare holder ut, rett og slett. Har jo ikke så mye annet valg.
Jane How Skrevet 6. februar 2006 #17 Skrevet 6. februar 2006 Jeg kjenner en som har b12-mangel, fikk tabletter på resept først, men siden det ikke hjalp, må hun ta sprøyter 1 gang i mnd. Så det varierer nok litt, hvor godt tablettene virker. Tips til deg som er trøtt på jobb, jeg har hatt det akkurat likt. Særlig rett etter lunsj har jeg til tider slitt med å holde meg våken, øynene glir igjen. Alt man tenker på er søvn. Gå en tur på do, sett deg og lukk igjen øynene, prøv å slumre litt. Det hjelper faktisk med noen sekunders dupper. (bare ikke sovne tungt, men det er jo ikke så lett på do) Så tvinger du ned litt kaffe etterpå.
Gjest 2324 Skrevet 6. februar 2006 #18 Skrevet 6. februar 2006 Be legen om å få en resept på TrioBe-tabletter. Så slipper du sprøytene. ← Ja, jeg fikk det. Men følte i grunn at det ikke hjalp så mye..
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2006 #19 Skrevet 6. februar 2006 Dere som er trøtte - spiser dere skikkelig frokost?
Gjest 2324 Skrevet 6. februar 2006 #20 Skrevet 6. februar 2006 Dere som er trøtte - spiser dere skikkelig frokost? ← Nei, men jeg greier rett og slett ikke å spise tidlig på morgenen, blir kvalm av det..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå