Motstrømmen Skrevet 2. april 2024 #41 Del Skrevet 2. april 2024 Ja, det har jeg ikke et problem med. Og om jeg valser forbi en kjent og tenker...stikker innom å høre med om de har tid til en kaffe. Merker fort om de ikke har det. Gir en klem og sier kos deg videre. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pappi Skrevet 2. april 2024 #42 Del Skrevet 2. april 2024 Har aldri avvist noen i døra med mindre vi faktisk har hatt planer. Men jeg har mange ganger irritert meg over uanmeldt besøk. Typisk er jo eldre slektninger som ikke har små barn lenger som dukker opp for en kopp kaffe akkurat i mellom middag og diverse aktiviteter for barna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #43 Del Skrevet 2. april 2024 Dere som er så fryktelig plaget av uanmeldt besøk, hvor ofte skjer det egentlig? En gang i uka, en gang i mnd, en gang i året? Folk går mindre på besøk til hverandre enn før i tiden, så klarer ikke å se for meg at dette er noe som skjer ofte. En av venninnene mine kan finne på å stikke innom uanmeldt om hun er i nærheten. Men det er ikke mange ganger i mnd. Ellers kan det droppe innom noen en sjelden gang. Bare glad for at vi faktisk får besøk, jeg 🙂. Uten at man må invitere, planlegge, rydde huset og diske opp med mat og drikke. Liker sånne uhøytidelige besøk mye bedre enn de man må legge masse jobb i 🙂 Anonymkode: f07ca...2de 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sydvesta Orkana Skrevet 2. april 2024 #44 Del Skrevet 2. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dere som er så fryktelig plaget av uanmeldt besøk, hvor ofte skjer det egentlig? En gang i uka, en gang i mnd, en gang i året? Folk går mindre på besøk til hverandre enn før i tiden, så klarer ikke å se for meg at dette er noe som skjer ofte. En av venninnene mine kan finne på å stikke innom uanmeldt om hun er i nærheten. Men det er ikke mange ganger i mnd. Ellers kan det droppe innom noen en sjelden gang. Bare glad for at vi faktisk får besøk, jeg 🙂. Uten at man må invitere, planlegge, rydde huset og diske opp med mat og drikke. Liker sånne uhøytidelige besøk mye bedre enn de man må legge masse jobb i 🙂 Anonymkode: f07ca...2de Enig! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #45 Del Skrevet 2. april 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Uten at man må invitere, planlegge, rydde huset og diske opp med mat og drikke. Liker sånne uhøytidelige besøk mye bedre enn de man må legge masse jobb i Et besøk kan være uhøytidelig selv om man har gitt verten 30-60 minutter til å dusje, kle på seg noe annet enn pysj, få vekk de mest synlige haugene med hundehår og plukke ned alle trusene som henger til tørk rett ved sofaen i stuen. Jeg liker ikke å sitte og skamme meg over rotet mitt når jeg har besøk, men det betyr ikke at jeg må ha det helt ryddig heller. Anonymkode: 95b4d...80d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #46 Del Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (På 1.4.2024 den 13.14): Det hadde vært enormt krevende å ha en venn som deg. Heldigvis har jeg ingen venner eller familie som ikke respekterer at jeg ønsker å avtale besøk på forhånd. For jeg vil veldig veldig gjerne møte dem, men jeg vil være med på å bestemme når. Anonymkode: c7666...ee4 Krevende? Huff for en tid vi lever i.... Venner skal vi ha, men kun når det passer MEG og på MINE premisser... Amossa skrev (På 1.4.2024 den 13.31): Hos oss er alle velkommen når som helst. Står vi på farten til noe, så sier vi det. Har vi besøk av andre, så presenteres de for hverandre. Ingen problemer det. Synes det er en merkelig holdning mange har i dag. Samme hos oss 😊. Er ikke så lett å styre uansett, barn inn og ut hele dagen og familie som bor i nabohusene. Vi går rett inn til svigers også, og da er det alltid frem med kaffekoppen. Stortrives med det, og får heldigvis ikke angstanfall av at noen ringer på døra. Passer det ikke, så passer det ikke - bare å si ifra på en hyggelig måte. Anonymkode: 2a40e...1b3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #47 Del Skrevet 3. april 2024 22 hours ago, Motstrømmen said: Ja, det har jeg ikke et problem med. Og om jeg valser forbi en kjent og tenker...stikker innom å høre med om de har tid til en kaffe. Merker fort om de ikke har det. Gir en klem og sier kos deg videre. Det merker man ofte ikke, de fleste er jo høflige selv om de verken ønsket seg ubedt besøk eller klem. 22 hours ago, AnonymBruker said: Bare glad for at vi faktisk får besøk, jeg 🙂. Uten at man må invitere, planlegge, rydde huset og diske opp med mat og drikke. Liker sånne uhøytidelige besøk mye bedre enn de man må legge masse jobb i 🙂 Anonymkode: f07ca...2de Da er jo ikke problemstillingen for deg. Men du respekterer vel de som ønsker å avtale før du kommer på besøk? Anonymkode: f6d3a...4a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #48 Del Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Krevende? Huff for en tid vi lever i.... Venner skal vi ha, men kun når det passer MEG og på MINE premisser... Samme hos oss 😊. Er ikke så lett å styre uansett, barn inn og ut hele dagen og familie som bor i nabohusene. Vi går rett inn til svigers også, og da er det alltid frem med kaffekoppen. Stortrives med det, og får heldigvis ikke angstanfall av at noen ringer på døra. Passer det ikke, så passer det ikke - bare å si ifra på en hyggelig måte. Anonymkode: 2a40e...1b3 Det er jo akkurat like mye på egne premisser å bestemme at man skal på besøk når det passer en selv? »JEG vil på besøk NÅ, og gidder ikke å høre på forhånd om det passer, fordi akkurat NÅ passer det MEG» Anonymkode: 95b4d...80d 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 3. april 2024 #49 Del Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Krevende? Huff for en tid vi lever i.... Venner skal vi ha, men kun når det passer MEG og på MINE premisser... Samme hos oss 😊. Er ikke så lett å styre uansett, barn inn og ut hele dagen og familie som bor i nabohusene. Vi går rett inn til svigers også, og da er det alltid frem med kaffekoppen. Stortrives med det, og får heldigvis ikke angstanfall av at noen ringer på døra. Passer det ikke, så passer det ikke - bare å si ifra på en hyggelig måte. Anonymkode: 2a40e...1b3 Jeg forstår ikke helt. Mener du at det er selvopptatt å ønske å være med å bestemme når sosiale ting passer? Eller mener du at det er selvopptatt å bestemme at andre skal føye seg når man selv til være sosial? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #50 Del Skrevet 3. april 2024 NinaLisa skrev (På 1.4.2024 den 12.55): Jeg har aldri avvist noen i døra. I utgangspunktet er alle velkommen alltid. Derimot kan jeg si at nei det passer ikke hvis noen sender melding. Dette Anonymkode: 19c52...a9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #51 Del Skrevet 3. april 2024 Amossa skrev (På 1.4.2024 den 13.31): Hos oss er alle velkommen når som helst. Står vi på farten til noe, så sier vi det. Har vi besøk av andre, så presenteres de for hverandre. Ingen problemer det. Synes det er en merkelig holdning mange har i dag. Enig🙏 Anonymkode: 19c52...a9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #52 Del Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Venner skal vi ha, men kun når det passer MEG og på MINE premisser... Amossa skrev (På 1.4.2024 den 13.31): Når det passer OSS, selvsagt! Har aldri sagt noe annet, det må passe for begge parter, og man må respektere venner som sier de ønsker å avtale besøk på forhånd. Vi kan jo snu på det da, det er jo dere som kommer på uanmeldt besøk som tenker sånn som dette; når det passer meg og mine premisser😉 Anonymkode: c7666...ee4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #53 Del Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Krevende? Huff for en tid vi lever i.... Det som er krevende, er å ha venner som ikke respektere den andres behov og ønsker, og som ikke skjønner at folk er ulike, uten at det trenger å være noe galt i det. Anonymkode: c7666...ee4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #54 Del Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (På 31.3.2024 den 14.05): Merker meg at endel forventer at de skal få komme på besøk til andre når man selv vil, uten avtale. Du kan jo ikke det, alle er jo ikke tilgjengelig for besøk selv om de er hjemme. Noen ønsker ikke besøk, har egentid. Kanskje tid med sine nærmeste; familien. Slitne etter en lang dag på jobben, har andre plikter etterpå også. Det er Søndag, for noen er det hviledagen. Er lov å si nei, uansett hvem som ringer på ❤️ Anonymkode: 3f590...98e Det er ikke ofte jeg ringer på hos andre uten avtale, men hvis jeg gjør det tåler jeg godt å få høre at det ikke passer med besøk. Men det er ikke alltid besøk er årsaken til at kan ringer på uten avtale. Det er flere som har ringt på his meg som har hatt behov for hjelp, og jeg har også måttet ringe på hos andre fordi jeg behøvde hjelp selv. Den ene gangen jeg ble sinna var det ikke fordi venninnen min ikke åpnet døren, men reaksjonen hennes etterpå. Jeg var utsatt for en ulykke der jeg skader beinet mitt, og knuste mobilen. Dette skjedde bare 100 m fra hennes hjem, og jeg fikk hjelp til å komme meg dit. Hun åpner ikke, så jeg ringte på hos naboen hennes. Der fikk jeg låne telefon slik at jeg fikk ringe til mannen min. Siden jeg måtte på legevakten og slutten med beinet fikk jeg ikke telefon før neste dag, og da lå det x antall meldinger og tapte anrop fra henne. 1.melding. «Jeg så du var her, men jeg orket ikke besøk» 2.melding: «Du kan da ikke være sur for det?» 3.melding: «SVAR DA!» osv Da jeg fikk telefon svarte jeg så klart på meldingene. Jeg sa at jeg ikke var sur, og forklarte hva som hadde skjedd. Svaret jeg fikk tilbake? «Det kunne jo ikke jeg vite» Og så videre om hvor skuffet hun var for at jeg ikke ringte henne slik at hun kunne hjulpet meg. Hun var jo tross alt vegg i vegg, og nærmere enn mannen min var. Da ble jeg sinna! Det var da for søren ikke min feil at hun ikke åpnet døren da jeg ringte på! Anonymkode: 8dbae...68b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #55 Del Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke ofte jeg ringer på hos andre uten avtale, men hvis jeg gjør det tåler jeg godt å få høre at det ikke passer med besøk. Men det er ikke alltid besøk er årsaken til at kan ringer på uten avtale. Det er flere som har ringt på his meg som har hatt behov for hjelp, og jeg har også måttet ringe på hos andre fordi jeg behøvde hjelp selv. Den ene gangen jeg ble sinna var det ikke fordi venninnen min ikke åpnet døren, men reaksjonen hennes etterpå. Jeg var utsatt for en ulykke der jeg skader beinet mitt, og knuste mobilen. Dette skjedde bare 100 m fra hennes hjem, og jeg fikk hjelp til å komme meg dit. Hun åpner ikke, så jeg ringte på hos naboen hennes. Der fikk jeg låne telefon slik at jeg fikk ringe til mannen min. Siden jeg måtte på legevakten og slutten med beinet fikk jeg ikke telefon før neste dag, og da lå det x antall meldinger og tapte anrop fra henne. 1.melding. «Jeg så du var her, men jeg orket ikke besøk» 2.melding: «Du kan da ikke være sur for det?» 3.melding: «SVAR DA!» osv Da jeg fikk telefon svarte jeg så klart på meldingene. Jeg sa at jeg ikke var sur, og forklarte hva som hadde skjedd. Svaret jeg fikk tilbake? «Det kunne jo ikke jeg vite» Og så videre om hvor skuffet hun var for at jeg ikke ringte henne slik at hun kunne hjulpet meg. Hun var jo tross alt vegg i vegg, og nærmere enn mannen min var. Da ble jeg sinna! Det var da for søren ikke min feil at hun ikke åpnet døren da jeg ringte på! Anonymkode: 8dbae...68b Du har jo ikke grunn til å bli sinna her, ikke hun heller. Det var et uhell at du skadet deg. Hun visste jo ikke at du var skadet og hun visste ikke at du hadd mistet telefon. Maks uflaks. Men en veldig god veninne er hun ikke akkurat. Jeg slipper jo inn folk selv om det passer dårlig. Anonymkode: 8b1f9...e00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #56 Del Skrevet 3. april 2024 For en gjeng altså.. I hundre år har alle i familien praktisert åpent hjem. Så ble det generasjonsskifte i det ene huset, sønnen flyttet inn med kjæresten og plutselig er døra stengt for de som kommer uanmeldt. Til mannens store sorg. Kjæresten / samboeren ønsker ikke uanmeldt besøk da hun er så sliten, er så tre trøtt. Sannheten er mer at hun har en historie med psykiatrien over flere år, depresjon, angst og hva mer.. Har gitt beskjed til svoger at hun ødelegger for han, hun er ikke i wn posisjon til å diktere slike regler. Det er hans hus. Anonymkode: e47af...dbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #57 Del Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): For en gjeng altså.. I hundre år har alle i familien praktisert åpent hjem. Så ble det generasjonsskifte i det ene huset, sønnen flyttet inn med kjæresten og plutselig er døra stengt for de som kommer uanmeldt. Til mannens store sorg. Kjæresten / samboeren ønsker ikke uanmeldt besøk da hun er så sliten, er så tre trøtt. Sannheten er mer at hun har en historie med psykiatrien over flere år, depresjon, angst og hva mer.. Har gitt beskjed til svoger at hun ødelegger for han, hun er ikke i wn posisjon til å diktere slike regler. Det er hans hus. Anonymkode: e47af...dbd Dette skjønte jeg lite av. Var det et slags argument for at dere burde kunne komme uanmeldt på besøk likevel, eller et argument mot at hun kan være sliten? Måten du skriver det på, gir inntrykk av at du ser på psykiske lidelser med et snev av forakt. Anonymkode: 95b4d...80d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #58 Del Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har jo ikke grunn til å bli sinna her, ikke hun heller. Det var et uhell at du skadet deg. Hun visste jo ikke at du var skadet og hun visste ikke at du hadd mistet telefon. Maks uflaks. Men en veldig god veninne er hun ikke akkurat. Jeg slipper jo inn folk selv om det passer dårlig. Anonymkode: 8b1f9...e00 Jeg ble ikke sinna fordi hun ikke åpnet døra, men fordi hun ga meg tyn da hun ikke likte konsekvensene av det valget hun tok. Anonymkode: 8dbae...68b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #59 Del Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Siden jeg måtte på legevakten og slutten med beinet fikk jeg ikke telefon før neste dag, og da lå det x antall meldinger og tapte anrop fra henne. 1.melding. «Jeg så du var her, men jeg orket ikke besøk» 2.melding: «Du kan da ikke være sur for det?» 3.melding: «SVAR DA!» osv Anonymkode: 8dbae...68b Mennesker som sender denne type meldinger må man kutte ut i livet sitt, man sender EN melding...så får man svar; NÅR svaret kommer. Man sender ikke meldinger der man etterlyster et svar... AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg slipper jo inn folk selv om det passer dårlig. Anonymkode: 8b1f9...e00 Det er ditt valg, må andre det? Nei. AnonymBruker skrev (12 timer siden): For en gjeng altså.. I hundre år har alle i familien praktisert åpent hjem. Så ble det generasjonsskifte i det ene huset, sønnen flyttet inn med kjæresten og plutselig er døra stengt for de som kommer uanmeldt. Til mannens store sorg. Anonymkode: e47af...dbd Da må dere ta et møte å snakke sammen, du må ikke tro at dere kan komme inn når det passer dere. Alle lever ikke i din verden. Anonymkode: 3f590...98e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå