AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #1 Skrevet 31. mars 2024 Hei. Er det noen som vet om man må ha master for å bli psykiatrisk sykepleier? Kan man evt bli det ved å ta spesialisert videreutdanning (60 stp)? Bor i Stavanger om det er relevant. Vet ikke om det er ulikt rundt omkring. Anonymkode: c673e...60e
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #2 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hei. Er det noen som vet om man må ha master for å bli psykiatrisk sykepleier? Kan man evt bli det ved å ta spesialisert videreutdanning (60 stp)? Bor i Stavanger om det er relevant. Vet ikke om det er ulikt rundt omkring. Anonymkode: c673e...60e https://www.uis.no/nb/studier/rus-og-psykisk-helsearbeid-master-2-ar Før i tiden tok man 60 studiepoeng deltid over 2 år for å bli psykiatrisk sykepleier, men nå er det mer vanlig med master. Om du skal konkurrere på arbeidsmarkedet er det godt mulig du bør ta en master ja, men ring en studieveileder ved universitetet og be om råd og hør nøyaktig hvilket studium det er du bør ta. Se lenka! Anonymkode: ea912...aa0
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #3 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): https://www.uis.no/nb/studier/rus-og-psykisk-helsearbeid-master-2-ar Før i tiden tok man 60 studiepoeng deltid over 2 år for å bli psykiatrisk sykepleier, men nå er det mer vanlig med master. Om du skal konkurrere på arbeidsmarkedet er det godt mulig du bør ta en master ja, men ring en studieveileder ved universitetet og be om råd og hør nøyaktig hvilket studium det er du bør ta. Se lenka! Anonymkode: ea912...aa0 Hei. Takk for svar. Jeg jobber allerede i psykisk helse og søker om permisjon med lønn. Kan nok ikke ta et heltidsstudium. Godt råd og kontakte studieveileder Anonymkode: c673e...60e
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #4 Skrevet 31. mars 2024 https://www.usn.no/studier/master-i-samfunn-og-helse/psykisk-helse-og-rusarbeid/?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIz4acy5ufhQMVaRiiAx1KHwnOEAAYASAAEgJVn_D_BwE Her kan du ta masteren deltid og samlingsbasert uten at det er for langt unna. Det er jo god kommunikasjon via fly til Torp eller Gardemoen fra Stavanger. Noe å tenke litt på. Det er bra å ringe studieveiledere ja Anonymkode: ea912...aa0
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #5 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei. Takk for svar. Jeg jobber allerede i psykisk helse og søker om permisjon med lønn. Kan nok ikke ta et heltidsstudium. Godt råd og kontakte studieveileder Anonymkode: c673e...60e Hei. I mitt helseforetak er det fortsatt vanlig med videreutdanning 60 studiepoeng for å bli psykiatrisk sykepleier. Man kan jo også bygge på de to siste årene dersom man vil ta master senere. Jeg ble ferdig med den for fire år siden. Anonymkode: e2111...116
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå