Gå til innhold

Harlem


cerruti

Anbefalte innlegg

Denne uttalelsen synes jeg var rimelig tankeløs:

«Hva er den mest overvurderte påsketradisjonen?
– Jeg er ateist, og jeg ser ikke helt poenget med at det er så mange kristne elementer i påsken. Det er veldig gammeldags, kan man ikke heller kalle det for en fridag? Påske er veldig koselig, og da vet men at man har noen fridager, men jeg vet egentlig ikke hvorfor man feirer det en gang.»

Påsken er den viktigste høytiden for kristne verden over. Jeg er selv ikke kristen, men vet godt hva dagene står for og respekterer kristnes feiring. Nå har vi også begynt å markere Ramadan med lyspynting i Oslo midt i påskefeiringen, så nå er det vel viktig å holde på noen norske tradisjoner. 

  • Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke to ulike uttalelser?

Den første uttalelsen er jo helt hjernedød, fullstendig blåst.

Hvilken Harlem mener du? Harlem Alexander?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel denne artikkelen hvor det er intervju med Harlem Alexander du sikter til TS?

https://www.nettavisen.no/kjendis/paskepraten-harlem-alexander-35/s/5-95-1709555

Det er helt greit at han som ateist ikke selv har noe forhold til påske som kristen høytid, men er det mulig å være så inni hampen totalt kunnskapsløs? :murvegg:

Påske er den viktigste høytiden for kristne, og har igjen sin bakrunn i den jødiske påskefeiringen. 

Når Harlem Alexander sier at han ikke vet hvorfor man feirer påske, burde han i det minste hatt vett til å holde kjeft om at han synes kristne elementer i påsken er gammeldags. 

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fremsto som veldig enkel i den artikkelen 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok ikke så mye i topplokket han der.

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva blir det neste? Kanskje noe sånt? 

Sitat

... jeg ser ikke helt poenget med at det er så mange flagg og nasjonale elementer på 17. mai. Det er veldig gammeldags, kan man ikke heller kalle det for en fridag? 17. mai er veldig koselig, og da vet jeg at man har en fridag, men jeg vet egentlig ikke hvorfor man feirer det en gang ... 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...