AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #1 Skrevet 30. mars 2024 Sukkerfri drikke har en ekkel ettersmak og mangler noe, sukker. Er desperat etter å slutte med Coca Cola og trenger noe sukkerfritt for å trappe ned og å slutte helt. Har forsøkt alt av sukkerfri saft og brus, men ingenting faller i smak. Solbærsirup fra lerum er eneste som smaker godt. Det er like ille som Cola, så da er jeg like langt. Den uten sukker og fun light sin er ikke god i det hele tatt. Fordi de har begge sukkerfri-smaken som ødelegger alle sukkerfri alternativene. Jeg vet ikke hva slags stoff det er som ødelegger det, men noe er det. Er desperat. Vil det å tilsette sukrin eller noe annet lignende (tips?) Gjøre det bedre tro? Aldri prøvd sukrin i mitt liv og vet ikke om det vil løse seg opp en gang. Så, noen som vet om det vil funke og vil gi sukkerfri drikke bedre smak, uten å tilsette kalorier? Eventuelt noe annet? Sodastream funker ikke heller, samme problem der også. Jeg har forsøkt alt, alr bortsett fra å tilsette ting i drikkene. All "drikk vann, det er best" vil bli oversett, for du er bare dust. Ville jeg ha drukket vann, så hadde jeg gjort det. Anonymkode: c9ece...96c
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #2 Skrevet 30. mars 2024 Drikker du Cola Zero eller Pepsi Max en stund så blir du fort glad i smaken. Jeg var selv avhengig av Cola før og etter å ha sluttet en stund så hatet jeg smaken av Cola når jeg smakte det igjen. Smak er en vanesak. Anonymkode: cd35d...e35
newman01 Skrevet 30. mars 2024 #3 Skrevet 30. mars 2024 (endret) Bytt ut Coca Cola med Pepsi Max er veien å gå…? Lær deg å spise når du er sulten, drikke når du er tørst. Å suble flere liter med kosedrikk i døgnet er ikke sunt, uansett hvordan man vrir og vender på faktaene Endret 30. mars 2024 av newman01
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #4 Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Drikker du Cola Zero eller Pepsi Max en stund så blir du fort glad i smaken. Jeg var selv avhengig av Cola før og etter å ha sluttet en stund så hatet jeg smaken av Cola når jeg smakte det igjen. Smak er en vanesak. Anonymkode: cd35d...e35 Jeg har forsøkt, i 8 måneder nå. Smakssansen min er sta! 😭 så sta at jeg ble innlagt for dehydrering i februar, for jeg gikk heller uten nok drikke enn å drikke cola zero (og de tusen andre sukkerfrie alternativene i huset) Mamma har alltid sagt at min sterkeste side er staheten min. Akkurat nå så vil jeg si den er en forbannelse. ts Anonymkode: c9ece...96c 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #5 Skrevet 30. mars 2024 newman01 skrev (1 minutt siden): Bytt ut Coca Cola med Pepsi Max er veien å gå…? Lær deg å spise når du er sulten, drikke når du er tørst. Å suble flere liter med kosedrikk i døgnet er ikke sunt, uansett hvordan man vrir og vender på faktaene Så ikke drikk noe, got it. Takk for tipset👍 For det er det som vil skje, og har skjedd. Jeg drikker når jeg er tørst, hvis jeg liker drikken. Liker jeg det ikke, så drikker jeg ikke til jeg stuper. Ts Anonymkode: c9ece...96c
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #7 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har forsøkt, i 8 måneder nå. Smakssansen min er sta! 😭 så sta at jeg ble innlagt for dehydrering i februar, for jeg gikk heller uten nok drikke enn å drikke cola zero (og de tusen andre sukkerfrie alternativene i huset) Mamma har alltid sagt at min sterkeste side er staheten min. Akkurat nå så vil jeg si den er en forbannelse. ts Anonymkode: c9ece...96c Mange har dødd av stahet. Dersom du lar det gå så langt at du blir innlagt på skattebetalernes regning fordi du er sta, så vil jeg vel heller kalle det dumhet. Anonymkode: 6c114...5b0 4 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #8 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg har forsøkt, i 8 måneder nå. Smakssansen min er sta! 😭 så sta at jeg ble innlagt for dehydrering i februar, for jeg gikk heller uten nok drikke enn å drikke cola zero (og de tusen andre sukkerfrie alternativene i huset) Mamma har alltid sagt at min sterkeste side er staheten min. Akkurat nå så vil jeg si den er en forbannelse. ts Anonymkode: c9ece...96c Så istedenfor å drikke, valgte du å bli så dehydrert at du ble lagt inn? Jeg tror egentlig ikke at det er sant, så frem du ikke har en psykisk lidelse da. Og i så fall må du oppsøke psykisk helsehjelp. Anonymkode: 6362a...50f 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #9 Skrevet 31. mars 2024 Er dessverre enklest å bare skjerpe seg. For min del drikker jeg mye mer vann dersom det er fra flaske enn vanlig vannglass, så det kan være et sted å begynne og gir dessuten grei kontroll på hvor mye/lite du har fått i deg. Bare å bestemme seg for å drikke 3-4 vannflasker i løpet av dagen (kommer selvsagt an på størrelsen på flasken din) så unngår du både dehydrering og cola Anonymkode: 791d6...2b4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #10 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så istedenfor å drikke, valgte du å bli så dehydrert at du ble lagt inn? Jeg tror egentlig ikke at det er sant, så frem du ikke har en psykisk lidelse da. Og i så fall må du oppsøke psykisk helsehjelp. Anonymkode: 6362a...50f Så klart var det ikke et valg! Ja, jeg har en psykisk lidelse og ja jeg går til psykolog. Og alt psykologen sier er å finne en sukkerfri drikke som jeg klarer å drikke. Ts Anonymkode: c9ece...96c 1
Hinkepinke Skrevet 31. mars 2024 #11 Skrevet 31. mars 2024 svar på frågan: sukrin vil gi kunstig smak! den har allerede en "kald" smak, og smaker ikke sukker :))))
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #12 Skrevet 31. mars 2024 Har du prøvd vann med sitron, agurk, bær eller andre ting som setter smak på vannet? Anonymkode: 2f420...bee 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #13 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Så klart var det ikke et valg! Ja, jeg har en psykisk lidelse og ja jeg går til psykolog. Og alt psykologen sier er å finne en sukkerfri drikke som jeg klarer å drikke. Ts Anonymkode: c9ece...96c Hva skjer da, om du drikker vann eller sukkerfri drikke? Sukrin gir en kald/metallisk ettersmak, og smaker ikke som sukker. Jeg tviler på at det løser seg opp også. Om noe kan du prøve sukrinsirup gold, men tviler på at der løser seg opp særlig godt heller. Og smaken kan jeg iallfall ikke garantere. Anonymkode: 6362a...50f
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #14 Skrevet 31. mars 2024 Tviler på at drikker som er tilsatt kunstige søtningsstoffer for å erstatte sukker, vil smake noe bedre om du tilsetter enda flere kunstige søtningsstoffer. Snarere tvert i mot, vil jeg tro. Men prøv gjerne. Høres ut som du kan ha en alvorlig sukkeravhengighet. Les deg opp på det temaet og se om det kan gjelde deg. Om du tror du har en slik avhengighet som du ikke klarer å håndtere på egen hånd, kontakt lege. Anonymkode: 843f2...625
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #15 Skrevet 31. mars 2024 Har du testet ut «Farris Frus»? Anonymkode: bb86e...964
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #16 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Sukkerfri drikke har en ekkel ettersmak og mangler noe, sukker. Er desperat etter å slutte med Coca Cola og trenger noe sukkerfritt for å trappe ned og å slutte helt. Har forsøkt alt av sukkerfri saft og brus, men ingenting faller i smak. Solbærsirup fra lerum er eneste som smaker godt. Det er like ille som Cola, så da er jeg like langt. Den uten sukker og fun light sin er ikke god i det hele tatt. Fordi de har begge sukkerfri-smaken som ødelegger alle sukkerfri alternativene. Jeg vet ikke hva slags stoff det er som ødelegger det, men noe er det. Er desperat. Vil det å tilsette sukrin eller noe annet lignende (tips?) Gjøre det bedre tro? Aldri prøvd sukrin i mitt liv og vet ikke om det vil løse seg opp en gang. Så, noen som vet om det vil funke og vil gi sukkerfri drikke bedre smak, uten å tilsette kalorier? Eventuelt noe annet? Sodastream funker ikke heller, samme problem der også. Jeg har forsøkt alt, alr bortsett fra å tilsette ting i drikkene. All "drikk vann, det er best" vil bli oversett, for du er bare dust. Ville jeg ha drukket vann, så hadde jeg gjort det. Anonymkode: c9ece...96c Prøv denne: https://intl.air-up.com Anonymkode: 8c313...a74
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #17 Skrevet 31. mars 2024 Jeg liker ikke sukkerfri drikke, og hater den ettersmaken, selv om jeg har prøvd. Men jeg drikker jo vann da uten problemer. Men jeg har prøvd frus, og den er faktisk beste sukkerfri drikken jeg har smakt. Brus osv er bedre. Men én svært god erstatter Anonymkode: 1fe4e...5af
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #18 Skrevet 31. mars 2024 Den «rare» smaken, ts, er smaken av søtstoff av en annen type enn det du er vant til. Dersom du av grunner knyttet til vekt, sykdom etc MÅ unngå søtstoff spesifikt fra sukkerroer eller sukkerrør og må gå over til andre typer så bør du rett og slett snåmake deg gjennom de ulike typene raffinert søtstoff og finne en eller flere som du liker og tåler. Men ideen om at søtstoff som påvirker vekt mer enn andre typer er usunt er fiktiv. Kaloritett og usunt er to ulike ting. Ideen om at søtstoff som påvirker blodsukkeret til noen mennesker er usunt for alle er også fiktiv. Alle typer søtstoff har kjente eller sterkt mistenkte helsefarer. Sukker»fri» brus er ikke fri for søtstoff. Den er fri fra en av mange kjente typer søtstoff - det produsert fra sukkerroer eller sukkerrør. Ingen av de kjemisk fremstilte søtstoffene er sunne, ingen er kjempebillig for helsa til normalt friske mennesker som modererer inntaket etter who sine retningslinjer (og, ja, de finnes for alle søtstoff, for enkelte er den veldig mye lavere enn den er for sukker fra sukkerroer) Ts: har du forsøkt den helt åpenbare løsningen? Å erstatte sukkeret med helt naturlig sukker? Altså drikke vann med biter av eple i, vann med 50% juice, vann trukket på tørket frukt eller bær? Dette er åpenbart ikke «sukkerfritt», men det ER fritt for alle typer søtning knyttet til helserisiko. Anonymkode: 72829...fc6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå