Gå til innhold

Jeg trenger strikkehjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke å forstå strikkeoppskriften min. Jeg strikker en genser nedenfra og opp. Jeg har kommet til halsen og har nettopp felt et antall masker midt foran og strikker nå fram og tilbake. Så står det i oppskriften: "fell videre til halsen i begynnelsen av hver p 3,2 m i hver side, og deretter 1 m til det er felt til raglan i alt 24 ganger" (utelatelse av mellomrom mellom 3 og 2 er slik det står i teksten). Hvordan skal jeg tolke dette? Skal jeg felle hver tredje pinne, først to masker og deretter én? Eller skal jeg felle på hver pinne først tre masker, deretter to og så én i hver side? 

Anonymkode: a8bab...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som du foreslår sist. Du skal felle på hver pinne i hver side ved halsen først 3 masker, så 2 masker og fortsette med å felle én til du har nådd 24 raglandsfellinger. Så du feller hver gang du starter en pinne (starten er vekselsvis høyre og venstre siden av maskene du har felt av midt foran til hals), slik at du feller 3 masker i begge sider, 2 masker i begge siden og så én maske i begge sider til du har nådd 24 raglandsfellinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...