Gå til innhold

Beyoncé sitt country album


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg hørte det ble jeg veldig, veldig positivt overrasket. Åpningssporet er magisk. Innovativ country med nydelige harmonier. Jeg mener hun har gjort noe virkelig stort sammen med teamet sitt. Kanskje hennes beste album gjennom karrieren, både nå og fremtidige.

Flere som har hørt det og er i mildt sjokk?

Anonymkode: 3e6fc...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det dessverre er like gørr som det meste annet Beyoncé har gitt ut. Likte Texas hold 'em skikkelig godt og hadde trua, men nei. 

Men tøft at hun prøver seg på country, det er kult 😊

Anonymkode: fd1a9...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Synes det dessverre er like gørr som det meste annet Beyoncé har gitt ut. Likte Texas hold 'em skikkelig godt og hadde trua, men nei. 

Men tøft at hun prøver seg på country, det er kult 😊

Anonymkode: fd1a9...d5e

Texas Hold Em er jo den eneste kjedelige låten på hele albumet imo. 
Men enig! Elsker når etablerte artister prøver fornyer seg!!

Anonymkode: 3e6fc...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/30/2024 at 8:14 PM, AnonymBruker said:

Når jeg hørte det ble jeg veldig, veldig positivt overrasket. Åpningssporet er magisk. I

Anonymkode: 3e6fc...e62

Det åpningsnummeret ble for alternativt for min smak.  Men Texas hold 'em  er catchy.

Anonymkode: 60a17...e43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Beyoncé-fan, så synes jeg personlig at albumet var ganske kjedelig. Konseptet var spennende, men utføringen var litt skuffende. Albumet hadde noen åpenbart solide sanger, som for eksempel Bodyguard og Texas Hold 'Em. Jeg syntes også introsangen var veldig nice. Albumet var likevel jææævlig langt og var fylt med middelmådige sanger.

Jeg må også tilføye at sangteksten til Jolene som hun lagde sin eget spin på var utrolig klein:

"Jolene, I know I’m a queen, Jolene
I’m still a Creole banjee bitch from Louisiane (Don't try me)"

Jeg er så lei av Beyoncé sitt "I'm a queen"-opplegg nå. Det var greit i en liten periode, men det har blitt så gammelt nå. Jeg syntes også at hun gjorde sangteksten unødvendig fiendtlig. Spesielt litt rart når Jolene sin originale tekst er tryglende og bekymringsfull. 

Jeg likte Renaissance bedre. Da igjen så liker jeg veldig godt musikk som er spesielt fokusert på rytme, så det tilfredsstilte min musikksmak bedre. Jeg var på Renaissance-tour i Stockholm og det var en helt syk konsert.

Endret av PURE/HONEY
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, PURE/HONEY said:

Jeg må også tilføye at sangteksten til Jolene som hun lagde sin eget spin på var utrolig klein:

"Jolene, I know I’m a queen, Jolene
I’m still a Creole banjee bitch from Louisiane (Don't try me)"

Enig i at Beyonce lagde en dårligere versjon.  Vil si både vokalen og sangteksten er dårligere enn originalen. Det er egentlig ikke så rart for originalen er jo en klassiker.   Men omskrivingen til Beyonce er også temmelig spesiell.  

Her er noen andre utrdrag:

I'm warnin’ you, don't come for my man”

“Takes more than beauty and seductive stares/ To come between a family and a happy man”

“Thе games you play are nothing new/ So you don't want no hеat with me, Jolene”

“We been deep in love for twenty years”

“I raised that man, I raised his kids”

“I can easily understand why you're attracted to my man”

“There’s a thousand girls in every room/ That act as desperate as you do”

“I'ma stand by him, he gon' stand by me”

Her er det også relevant å få med at Jay Z har vært utro og Beyonce har et eget album som tar et oppgjør med det. Også kommer hun med denne Jolene-versjonen.  I tillegg til at Jay Z er 12 år eldre enn Beyonce og ble sammen med henne da hun var tenåring. Er alltid spesielt å snakke om at man har "oppdratt mannen som om han var barna våre", men når man er tenåring og blir sammen med en 12 år eldre mann blir det jo enda verre å skryte av. 

“Takes more than beauty and seductive stares/ To come between a family and a happy man”  Hvordan gir den setningen mening når manne var utro?  

 

Anonymkode: 60a17...e43

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Enig i at Beyonce lagde en dårligere versjon.  Vil si både vokalen og sangteksten er dårligere enn originalen. Det er egentlig ikke så rart for originalen er jo en klassiker.   Men omskrivingen til Beyonce er også temmelig spesiell.  

Her er noen andre utrdrag:

I'm warnin’ you, don't come for my man”

“Takes more than beauty and seductive stares/ To come between a family and a happy man”

“Thе games you play are nothing new/ So you don't want no hеat with me, Jolene”

“We been deep in love for twenty years”

“I raised that man, I raised his kids”

“I can easily understand why you're attracted to my man”

“There’s a thousand girls in every room/ That act as desperate as you do”

“I'ma stand by him, he gon' stand by me”

Her er det også relevant å få med at Jay Z har vært utro og Beyonce har et eget album som tar et oppgjør med det. Også kommer hun med denne Jolene-versjonen.  I tillegg til at Jay Z er 12 år eldre enn Beyonce og ble sammen med henne da hun var tenåring. Er alltid spesielt å snakke om at man har "oppdratt mannen som om han var barna våre", men når man er tenåring og blir sammen med en 12 år eldre mann blir det jo enda verre å skryte av. 

“Takes more than beauty and seductive stares/ To come between a family and a happy man”  Hvordan gir den setningen mening når manne var utro?  

 

Anonymkode: 60a17...e43

Helt enig. Virket ikke veldig gjennomtenkt, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Enig i at Beyonce lagde en dårligere versjon.  Vil si både vokalen og sangteksten er dårligere enn originalen. Det er egentlig ikke så rart for originalen er jo en klassiker.   Men omskrivingen til Beyonce er også temmelig spesiell.  

Her er noen andre utrdrag:

I'm warnin’ you, don't come for my man”

“Takes more than beauty and seductive stares/ To come between a family and a happy man”

“Thе games you play are nothing new/ So you don't want no hеat with me, Jolene”

“We been deep in love for twenty years”

“I raised that man, I raised his kids”

“I can easily understand why you're attracted to my man”

“There’s a thousand girls in every room/ That act as desperate as you do”

“I'ma stand by him, he gon' stand by me”

Her er det også relevant å få med at Jay Z har vært utro og Beyonce har et eget album som tar et oppgjør med det. Også kommer hun med denne Jolene-versjonen.  I tillegg til at Jay Z er 12 år eldre enn Beyonce og ble sammen med henne da hun var tenåring. Er alltid spesielt å snakke om at man har "oppdratt mannen som om han var barna våre", men når man er tenåring og blir sammen med en 12 år eldre mann blir det jo enda verre å skryte av. 

“Takes more than beauty and seductive stares/ To come between a family and a happy man”  Hvordan gir den setningen mening når manne var utro?  

 

Anonymkode: 60a17...e43

Enig

Anonymkode: 3e6fc...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser hun har solgt albumer uten alle låtene 

Anonymkode: 865a7...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det kuleste med det, som jeg synes er genuint kult, det er at Beyoncé er jo blitt en artist som bare gjør akkurat det hun vil. Og hun er jo fra Texas, dette er (sier hun selv) musikk hun har vokst opp med, hun har et forhold til dette. Så det er ikke kokketering som noen har forsøkt og fremstille det som, som at nå skal Beyonce gå inn å bryte den siste barrieren som en svart amerikansk kvinne. Nei, det handler ikke om det (eller kanskje litt også), men det handler bare om at hun skal retolke amerikansk musikk. Jeg synes det er veldig kult jeg, mye kulere enn hvis hun skulle lage en sånn sjanger-ren countryplate. Det er jo nettopp det at hun blander og gjør det til sitt eget at det er kult, ikke sånn Dixie Chicks Beyonce liksom. Country er jo kjent som en puritansk sjanger, så det er bra at hun kan gå å røre i den gryta.

Endret av Rebecca30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...