Gå til innhold

Klarer ikke unngå å tenke hva andre menn har gjort med henne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er et faktum at mange ikke bryr seg.

Anonymkode: 56e62...441

Det var ikke det jeg skrev. Prøv å forstå det jeg skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

simenea skrev (Akkurat nå):

Det var ikke det jeg skrev. Prøv å forstå det jeg skriver.

Det er ikke så lett å forstå det du skriver, når du ikke forstår det selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han har nok ikke diktet det opp, men ferdes heller i et skikkelig råttent omgangskrets der folk stalker andres seksualliv og sprer rykter. 

Det handler verken om rykter eller stalking. Folk snakker. Prøv å fortell noe annet til deg selv, men jeg tror ikke at du tror på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topper og daler skrev (8 minutter siden):

Han har diktet opp at det er et allment faktum, jo. 

Topper og daler: du får ta deg en yoghurt og en luftetur. Dette blir for dumt. Jeg kommer heretter ikke til å svare deg såfremt du ikke evner å debattere saklig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
simenea skrev (9 minutter siden):

Prøv å forstå poenget. Jeg setter det litt på spissen. Poenget er at selvsagt kan man ikke vite dersom vedkommende ikke forteller sannheten. Men så legger jeg til grunn at man har respekt nok for hverandre til å ikke lyve.

Nei, du setter det ikke på spissen. Du sammenligner. Å la være å fortelle er heller ikke det samme som å lyve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
simenea skrev (7 minutter siden):

Det handler verken om rykter eller stalking. Folk snakker. Prøv å fortell noe annet til deg selv, men jeg tror ikke at du tror på det.

Jeg snakker ikke. Min mann snakker ikke. Jeg vet ikke hvor mange søsteren min eller bestevenninnen min har ligget med. Jeg hører ikke på rykter, og jeg sprer dem ikke. I min omgangskrets er vi voksne. Vi skryter ikke av at vi har hatt sex. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, du setter det ikke på spissen. Du sammenligner. Å la være å fortelle er heller ikke det samme som å lyve.

Nja. En sammenligning fordrer at jeg mener det blir det samme. Det mener jeg ikke. Det jeg prøvde å si var at man selvsagt ikke kan vite hva en partner gjør eller har gjort såfremt partner ikke forteller sannheten. Det gjelder alle felt i livet, alt fra antall sexpartnere til om man drakk cola i dag. Men,igjen, forutsetningen min er at man må ha tillit til at partner forteller sannheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Å la være å fortelle er heller ikke det samme som å lyve.

Det er helt riktig. Men da vet partner at man ikke har fortalt antallet, og da kan partner få ta stilling til om h*n er fornøyd med det eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg snakker ikke. Min mann snakker ikke. Jeg vet ikke hvor mange søsteren min eller bestevenninnen min har ligget med. Jeg hører ikke på rykter, og jeg sprer dem ikke. I min omgangskrets er vi voksne. Vi skryter ikke av at vi har hatt sex. 

Så bra. Jeg snakker ikke jeg heller. Men jeg har både øyne og ører. Det har alle andre også. Folk er ikke dumme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
simenea skrev (1 minutt siden):

Så bra. Jeg snakker ikke jeg heller. Men jeg har både øyne og ører. Det har alle andre også. Folk er ikke dumme.

Tror du må bo i et sektmiljø langt inni tjukkeste granskauen et sted. Vanlige mennesker har viktigere ting å bry seg om enn hvem andre har seg med. Rett og slett stusselig at det finnes folk som bruker tida si på lure på hva naboen gjør i stedet for å lese en bok eller gå seg en tur. Glad jeg ikke kjenner sånne folk gitt, at vi har mer spennende ting å tenke på og snakke om.

Anonymkode: 00c19...582

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

simenea skrev (26 minutter siden):

Topper og daler: du får ta deg en yoghurt og en luftetur. Dette blir for dumt. Jeg kommer heretter ikke til å svare deg såfremt du ikke evner å debattere saklig.

Det er jo bare å gå tilbake til innlegget ditt, det. Der starter du «resonnementet» ditt med at «det er faktum». Et faktum må kunne underbygges med dokumentasjon, ellers er det ikke et faktum. Det er diskusjonens ABC. Derfor blir det litt - for å si det mildt - surrealistisk at du etterlyser saklighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer på at mange forsøker å sykeliggjøre ts. Det er helt normalt å føle på dette, og jeg tror det rammer omtrent halvparten av menn, særlig den halvparten som er heterofile. Men sier man det til en dame man kjenner så kommer hun sannsynligvis til å tenke dårlig om menn pga en naturlig følelse. Det er derfor mange kvinner tror det er mer uvanlig enn det er 

Jeg tror menn henger seg mye opp i dette bla fordi det for mange er langt lettere å få seg en kjæreste enn en sexpartner. En tidligere sexpartner har dermed høyere status enn han som blir sammen med dama

Å kritisere ts blir som at menn skal kritisere damer som blir emosjonelle fra tid til annen. Bare aksepter at det er sånn og møt det med forståelse 

Endret av Majer
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Tror du må bo i et sektmiljø langt inni tjukkeste granskauen et sted. Vanlige mennesker har viktigere ting å bry seg om enn hvem andre har seg med. Rett og slett stusselig at det finnes folk som bruker tida si på lure på hva naboen gjør i stedet for å lese en bok eller gå seg en tur. Glad jeg ikke kjenner sånne folk gitt, at vi har mer spennende ting å tenke på og snakke om.

Det er jo klart at når det blir presentert som at jeg og min omgangskrets ikke gjør annet enn å lure på hvem som har sex med hvem så forstår jeg innlegget ditt. Men jeg kan nyansere for ordens skyld.

Over 15 år + har man kommet til kunnskap om enkelte som har flere partnere enn snittet. Det er dette som er utgangspunktet mitt med det jeg har skrevet.

Meg og min omgangskrets er uansett en avsporing fra debatten, og det har en klar sammenheng med at man ikke klarer å argumentere mot noe av det andre jeg skriver.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Topper og daler skrev (4 minutter siden):

Det er jo bare å gå tilbake til innlegget ditt, det. Der starter du «resonnementet» ditt med at «det er faktum». Et faktum må kunne underbygges med dokumentasjon, ellers er det ikke et faktum. Det er diskusjonens ABC. Derfor blir det litt - for å si det mildt - surrealistisk at du etterlyser saklighet. 

Hvis du er uenig i det som jeg legger til grunn som faktum får du si fra. Enkelte faktum er så åpenbare at man ikke trenger å underbygge med dokumentasjon. Det er såkalt allmenn kunnskap. Jeg tror det er en grunn til at ingen har argumentert mot det jeg har sagt er et faktum, nemlig at de fleste ønsker en kjæreste som har hatt færre sexpartnere heller enn flere. Dersom du mener noe annet, skrik ut. Eller så fortsetter jeg å kalle det et faktum.

Når det gjelder saklighet; jeg etterlyser saklighet fra en som bedriver personangrep. At jeg har kalt noe for et faktum uten å slenge ved en link er ikke i nærheten engang. Personangrep hører ikke hjemme i noen debatt og det bør du holde deg for god for. Om det jeg sier trigger deg får du gå og ta en røyk eller telle til ti, og ikke la det gå utover folk som har en saklig debatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
simenea skrev (3 minutter siden):

Det er jo klart at når det blir presentert som at jeg og min omgangskrets ikke gjør annet enn å lure på hvem som har sex med hvem så forstår jeg innlegget ditt. Men jeg kan nyansere for ordens skyld.

Over 15 år + har man kommet til kunnskap om enkelte som har flere partnere enn snittet. Det er dette som er utgangspunktet mitt med det jeg har skrevet.

Meg og min omgangskrets er uansett en avsporing fra debatten, og det har en klar sammenheng med at man ikke klarer å argumentere mot noe av det andre jeg skriver.

Det er ikke ment som en avsporing, jeg er bare undrende og fascinert over at det faktisk finnes miljøer utover enkelte etniske minoriteter i Norge som faktisk bryr seg om sånt. Ingen i min greit utdanna middelklassekrets av mennesker er det aller minste interessert i venners eller bekjentes sexliv, kanskje med mindre vi er så nære venner at vi vi snskke om våre egne følelser og erfaringer. Bygdedyret var tydeligvis ikke helt dødt likevel...Triste mennesker med triste liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

simenea skrev (3 minutter siden):

nemlig at de fleste ønsker en kjæreste som har hatt færre sexpartnere heller enn flere

Men det er jo ikke bare dette du sier. Du spekulerer vilt ut fra dette, og presenterer spekulasjonene som om de var faktum - og uten å moderere deg eller understreke at det er noe du tror. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke ment som en avsporing, jeg er bare undrende og fascinert over at det faktisk finnes miljøer utover enkelte etniske minoriteter i Norge som faktisk bryr seg om sånt. Ingen i min greit utdanna middelklassekrets av mennesker er det aller minste interessert i venners eller bekjentes sexliv, kanskje med mindre vi er så nære venner at vi vi snskke om våre egne følelser og erfaringer. Bygdedyret var tydeligvis ikke helt dødt likevel...Triste mennesker med triste liv. 

Det finnes helt sikkert miljøer som bryr seg om sånt, men det gjør verken jeg eller noen jeg kjenner - og det er heller ikke det jeg har sagt. Mitt råd om å lese og , kanskje viktigst, forstå det som blir skrevet tenker jeg du også bør etterfølge.

Det kan se ut som du må ta deg en pause du også og komme tilbake når man evner å ha en saklig skrivemåte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topper og daler skrev (2 minutter siden):

Men det er jo ikke bare dette du sier. Du spekulerer vilt ut fra dette, og presenterer spekulasjonene som om de var faktum - og uten å moderere deg eller understreke at det er noe du tror. 

Det er jo et diskusjonsforum, ikke en forskningsartikkel. Selvsagt er det folks meninger som diskuteres. Å måtte presentere det hvert innlegg bør være unødvendig.

Essensen i det jeg både skriver og mener er at de fleste anser det som positivt med få sexpartnere. I dette tilfellet, da ts er gutt, har jeg skrevet om gutters tanker om jenters fortid seksuelt sett. Dette er basert på egne meninger, observasjoner og grunnleggende biologisk forståelse - fra en lekmann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

simenea skrev (1 minutt siden):

Det er jo et diskusjonsforum, ikke en forskningsartikkel. Selvsagt er det folks meninger som diskuteres. Å måtte presentere det hvert innlegg bør være unødvendig.

Essensen i det jeg både skriver og mener er at de fleste anser det som positivt med få sexpartnere. I dette tilfellet, da ts er gutt, har jeg skrevet om gutters tanker om jenters fortid seksuelt sett. Dette er basert på egne meninger, observasjoner og grunnleggende biologisk forståelse - fra en lekmann.

Punkt 1 - hele premisset for diskusjonen er feil. Det er intet i trådstart som tilsier at kvinnen hadde mange sexpartnere. Punkt 2 - det er ikke et faktum at kvinner med mange sexpartnere sliter med å få seg partner. Det er en antakelse. Ja, jeg vet at du både har innrømmet at du leste feil i trådstart og at det var feil å presentere argumentene som faktum, men det blir veldig rotete når to såpass grunnleggende forutsetninger er feil som utgangspunkt. Punkt 3 - hvorvidt det du ønsker å diskutere - som altså både har feil utgangspunkt og er udokumentert - er en reell problemstilling, er heller tvilsomt. Når det gjelder sex og parliv vet vi at hver femte mann er barnløs når han runder 50. Jeg finner det mer sannsynlig at det er menn med lite seksuell erfaring som sliter på datingmsrkedet enn kvinner med mye seksuell erfaring. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topper og daler skrev (3 minutter siden):

Punkt 1 - hele premisset for diskusjonen er feil. Det er intet i trådstart som tilsier at kvinnen hadde mange sexpartnere. Punkt 2 - det er ikke et faktum at kvinner med mange sexpartnere sliter med å få seg partner. Det er en antakelse. Ja, jeg vet at du både har innrømmet at du leste feil i trådstart og at det var feil å presentere argumentene som faktum, men det blir veldig rotete når to såpass grunnleggende forutsetninger er feil som utgangspunkt. Punkt 3 - hvorvidt det du ønsker å diskutere - som altså både har feil utgangspunkt og er udokumentert - er en reell problemstilling, er heller tvilsomt. Når det gjelder sex og parliv vet vi at hver femte mann er barnløs når han runder 50. Jeg finner det mer sannsynlig at det er menn med lite seksuell erfaring som sliter på datingmsrkedet enn kvinner med mye seksuell erfaring. 

Punkt 1 - I know. Men jeg synes det er en interessant diskusjon og det er mange nok som har snakket om det, så jeg har fortsatt.

Punkt 2 - Jeg kan presisere: faktumet jeg har ment er at menn foretrekker kvinner som ikke har ligget rundt. Mine observasjoner er at de jeg kjenner som er i den kategorien, sliter med å finne en langsiktig kjæreste.

Punkt 3 - feil utgangspunkt; tja, halve tråden har diskutert det samme. Ikke ts sitt initiativ, men likeledes en diskusjon som ikke verken jeg eller du startet. Udokumentert: jeg tenker at det jeg har presentert som et faktum er allmenn kunnskap, og således ikke trenger å dokumenteres (at de fleste vil ha noen som ikke har ligget rundt).

Når det gjelder barnløse menn over 50: menn har svært mange problemer i dagens samfunn. Topper kriminalitetsstatistikken, selvmordsstatistikken, sliter på skolen - og riktignok som du skriver - sliter med å få seg kjæreste og barn. Det er riktig. Jeg er heldigvis i kategorien høyt utdannet med barn og flott kone - så jeg berøres ikke av dette. Men det er en diskusjon som samfunnet åpenbart burde være mer opptatt av, på vegne av menn som sliter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...