Gå til innhold

Ex- bonusdatter som ikke flytter ut.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
fru Alving skrev (3 timer siden):

Dette er prisen barna betaler med skilsmisse og nye bonusforeldre, barna knytter seg til voksenpersoner i livet sitt og så er det slutt. 

Noen barn har flere sånne opplevelser gjennom barndommen.

Du skal bare ta det som et kompliment at hun vil være hos deg.

Ja det gjør jeg🥰

Hadde ikke faren hennes tilfeldigvis hatt seg med en kollega, så hadde vi vært en lykkelig familie og jenta hadde sluppet å bo tre steder.

Ts 

Anonymkode: 7ce73...2da

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Krev far og mor for bidrag. Du holder jo barnet deres med kost og losji. Da får nok pipa en annen lyd.

Anonymkode: 55e71...2f3

Så sært å gjøre sånt

Anonymkode: a9cc6...2b6

AnonymBruker
Skrevet

Min bonus og søsteren hans fortsatte å være hos meg i noen år etter bruddet med far. Men jeg tok tidlig en god samtale om at forholdet med meg og han var over og at vi aldri kom til å bli sammen igjen. Han var utro fysisk og økonomisk.  

Ungen rømte til skogs i flere timer så vi holdt på å måtte ringe politiet når det ble slutt. Mye fordi han var redd jeg skulle bli borte fra han. Heldigvis ble jeg og mor gode venner når jeg var stemor. Så vi hadde et vennskapsforhold før og etter bruddet.  Så jeg skapp kontakt med faren.  Men de kom til meg ofte og var på overnatting.  Begge to. Jeg fikk ny kjæreste og de syntes det var kjipt, men forsto det. Og vi tok en god prat om det også. De likte han godt.  De ble litt større og behovet for meg bleknet litt med tiden. 

De kalte meg mamma kari. Jeg har fortsatt kontakt med de i dag selv om de har passert 35år. Men et par ganger i året eller når vi tilfeldig treffes.  

Anonymkode: c9e8a...307

• Hjerte 9
AnonymBruker
Skrevet

Tror du bare må si det til henne at du og far ikke kommer til å bli kjærester igjen.  Og at om hun skal fortsette å være hos deg, må hun også være forberdt på at det kan komme en ny kjøreste inn i livet ditt. 

Anonymkode: c9e8a...307

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Han sier jenta trenger meg og at hun sliter litt etter bruddet, fordi hun likte meg så godt og nå er tilværelsen tatt fra henne.

Faren har dårlig samvittighet for meg og datteren og det skal han få lov å ha, men jeg kan ikke fortsette samvær like mye som når jeg og faren var sammen.

Jenta er velkommen på besøk og overnatting, men ikke annenhver helg og hver tirsdag- onsdag slik som tidligere, selv om hun er opptatt med håndball og venner og ofte er borte i mange timer slik som før.

Ts

Om det var så viktig for han å ivareta relasjoner så skulle han Kansje tenkt på det før han var utro. Utrolig at han tenker det er greit å bruke deg sånn. 

Mor er så klart chill fordi da sparer de penger og får fri. 

Stakkars jenta da som har en sånn far.. 

Anonymkode: 95d89...271

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

I fjor ble det slutt mellom meg og hennes far, og det var vel egentlig jeg som ikke klarte mer etter at han hadde vært utro i fylla.

Vi hadde da vært sammen i 9 år og bodd sammen i 4 år, og hans datter var da nesten 14 år, så jeg hadde vært i livet hennes siden hun var 5 år.

Vi har hatt et normalt forhold og jeg var innstilt på at hun fremdeles skulle besøke meg når hun ønsket det selv om det var slutt med hennes far, men jeg hadde ikke trodd at hun ønsket å fortsatte som om innhenting hadde skjedd etter at hennes far flyttet ut.

Det er nå snart 1 år siden det ble slutt, og jenta har fremdeles masse ting i leiligheten her, og hun kommer hit etter skolen på sine dager, og er her i helgene.

Hun bytter på å være hos meg og faren sin, men jeg ser henne faktisk mer enn faren. Det er tydelig at hun ikke takler forandringen og vil at alt skal være som før, og hun liker heller ikke at jeg har fjernet bilder av meg og hennes far, eller gjenstander som minner meg om han. Jeg har ikke noe behov for å minnes hennes far, da han ble en drittsekk mot meg på slutten, men jeg snakker selvfølgelig ikke dritt om faren til jenta.

Jeg har begynt å date og har fått en god tone med en fyr jeg er litt forelsket i, og han har vært på middag hos meg og på overnatting to ganger, og jeg vet at jenta takler det dårlig hvis hun skjønner at jeg har fått ny kjæreste. Hennes mor har jeg ikke hatt kontakt med, men jenta sier at moren er helt chill med situationen og at for henne er det greit at jenta er både hos meg og faren så lenge jenta har det godt.

Hva gjør jeg?

Jeg tenker at du kan ta en prat med henne når du føler hun er klar, og si at grunnen til dere slo opp, var fordi hennes far var utro mot deg. Han tok det valget, og bør stå for det. 

Og så kan du si at du dater og at du har truffet en ny mann. 

Det som er litt fint da, er at du antageligvis har en "datter" for livet i denne jenta. Om du ønsker det, så klart. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Så sært å gjøre sånt

Anonymkode: a9cc6...2b6

Ja enig, de burde jo betale henne penger av egen vilje. Hun burde ikke måtte spørre, faktisk. Utrolig sært å ikke betale penger for kost og losji for en datter som er 14 år. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker du barnet for å få flink dame stempel siden du ikke gjør noe for å endre situasjonen?

Anonymkode: 9f122...30b

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bruker du barnet for å få flink dame stempel siden du ikke gjør noe for å endre situasjonen?

Det synes du var en passende kommentar??

TS synes synd på jenta og ønsker fortsatt å ha et forhold til henne.

HI er vel et forsøk på å finne gode løsninger. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Stått opp med feil fot i dag eller?

Ts

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde et lignende forhold til min steforelder når jeg var yngre. De var sammen i over 10 år, så når det ble slutt, dro jeg fortsatt å besøkte/overnattet der. Men det gikk jo over. Og min mor tok en prat med meg om det.

Hun er jo 18 år, så er vel naturlig at hun skal flytte for seg selv snart. Og du må også kunne leve ditt eget liv. Så få foreldrene på banen.

Anonymkode: 77c23...a07

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg hadde et lignende forhold til min steforelder når jeg var yngre. De var sammen i over 10 år, så når det ble slutt, dro jeg fortsatt å besøkte/overnattet der. Men det gikk jo over. Og min mor tok en prat med meg om det.

Hun er jo 18 år, så er vel naturlig at hun skal flytte for seg selv snart. Og du må også kunne leve ditt eget liv. Så få foreldrene på banen.

Anonymkode: 77c23...a07

Jenta er 14, blir 15 i år.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Du skal være rimelig skrudd for å klare å komme på noe sånt.

• Nyttig 2
Skrevet

Du er vanvittig snill når du har tatt deg av din tidligere samboers datter i ett år. Tar av meg hatten for deg men har ingen gode råd. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...