Gå til innhold

Ex- bonusdatter som ikke flytter ut.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I fjor ble det slutt mellom meg og hennes far, og det var vel egentlig jeg som ikke klarte mer etter at han hadde vært utro i fylla.

Vi hadde da vært sammen i 9 år og bodd sammen i 4 år, og hans datter var da nesten 14 år, så jeg hadde vært i livet hennes siden hun var 5 år.

Vi har hatt et normalt forhold og jeg var innstilt på at hun fremdeles skulle besøke meg når hun ønsket det selv om det var slutt med hennes far, men jeg hadde ikke trodd at hun ønsket å fortsatte som om innhenting hadde skjedd etter at hennes far flyttet ut.

Det er nå snart 1 år siden det ble slutt, og jenta har fremdeles masse ting i leiligheten her, og hun kommer hit etter skolen på sine dager, og er her i helgene.

Hun bytter på å være hos meg og faren sin, men jeg ser henne faktisk mer enn faren. Det er tydelig at hun ikke takler forandringen og vil at alt skal være som før, og hun liker heller ikke at jeg har fjernet bilder av meg og hennes far, eller gjenstander som minner meg om han. Jeg har ikke noe behov for å minnes hennes far, da han ble en drittsekk mot meg på slutten, men jeg snakker selvfølgelig ikke dritt om faren til jenta.

Jeg har begynt å date og har fått en god tone med en fyr jeg er litt forelsket i, og han har vært på middag hos meg og på overnatting to ganger, og jeg vet at jenta takler det dårlig hvis hun skjønner at jeg har fått ny kjæreste. Hennes mor har jeg ikke hatt kontakt med, men jenta sier at moren er helt chill med situationen og at for henne er det greit at jenta er både hos meg og faren så lenge jenta har det godt.

Hva gjør jeg?

Anonymkode: 7ce73...2da

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lag strenge regler så hun drar frivillig hjem til mamma sin.

Anonymkode: 9f122...30b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Her må jo faren hennes sette ned foten og hente tingene hennes?

Anonymkode: 18467...0a1

• Liker 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Krev far og mor for bidrag. Du holder jo barnet deres med kost og losji. Da får nok pipa en annen lyd.

Anonymkode: 55e71...2f3

• Liker 10
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her må jo faren hennes sette ned foten og hente tingene hennes?

Anonymkode: 18467...0a1

Han sier jenta trenger meg og at hun sliter litt etter bruddet, fordi hun likte meg så godt og nå er tilværelsen tatt fra henne.

Faren har dårlig samvittighet for meg og datteren og det skal han få lov å ha, men jeg kan ikke fortsette samvær like mye som når jeg og faren var sammen.

Jenta er velkommen på besøk og overnatting, men ikke annenhver helg og hver tirsdag- onsdag slik som tidligere, selv om hun er opptatt med håndball og venner og ofte er borte i mange timer slik som før.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Krev far og mor for bidrag. Du holder jo barnet deres med kost og losji. Da får nok pipa en annen lyd.

Jenta har ofte med seg mat som hun handler selv før hun kommer, så jeg tenker ikke på økonomien, men synes synd i jenta.

Ts 

• Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

og jeg vet at jenta takler det dårlig hvis hun skjønner at jeg har fått ny kjæreste.

da er det kanskje løsninga da? La henne skjønne at du har ny kjæreste 

Anonymkode: 58e25...651

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet

Kan dere avtale at hun kommer en helg i mnd?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Off hjertet mitt blør for den jenta. Siden du har har vert så lenge i livet hennes så føler hun nok på at du er en av hennes foreldre.

Snakk med faren hennes å så setter dere noen regler. Feks 1 helg i månden og 1 dag i uken om det er noe som går for deg. Evt sjeldnere. Veldig fint av deg å ta deg av ex bonusen selv om dere har slått opp❤️

Anonymkode: d3910...675

• Liker 4
  • Hjerte 6
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet
BobbySocks skrev (Akkurat nå):

Kan dere avtale at hun kommer en helg i mnd?

God idé 

Ts

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere må jo sette regler og grenser, både du og faren. Ja, samlivsbrudd er vondt og vanskelig for alle involverte, men det er like fullt noe man må forholde seg til konsekvensene av. Det er fint at du vil fortsette å være der for henne, men du er ikke forelder her, og jeg synes det er ganske spesielt at de faktiske foreldrene tar så lett på at hun er så mye borte fra hjemmet (selv om hun et et sted hvor hun føler seg hjemme. Det skal jo ikke gå ut over ditt nye liv at eksen din har barn.

Anonymkode: 21bfb...a56

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jenta har ofte med seg mat som hun handler selv før hun kommer, så jeg tenker ikke på økonomien, men synes synd i jenta.

Ts 

Forslaget om bidrag var for å få mor og far på banen, som kanskje synes det er topp med gratis barnevakt. Da blir det mindre topp.

Om du ønsker å være en støtte for jenta, så er jeg enig i at litt tydeligere rammer er veien å gå. En helg i måneden som foreslått.

Jeg vet også om en familie hvor stebarnet ble boende hos steforelder fulltid etter brudd, det var det barnet helst ville. Selv om både mor og far var i live. Det er mange varianter. Det eneste som teller er at du får en løsning du lever godt med, og som du synes er ok for barnet.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dere må jo sette regler og grenser, både du og faren. Ja, samlivsbrudd er vondt og vanskelig for alle involverte, men det er like fullt noe man må forholde seg til konsekvensene av. Det er fint at du vil fortsette å være der for henne, men du er ikke forelder her, og jeg synes det er ganske spesielt at de faktiske foreldrene tar så lett på at hun er så mye borte fra hjemmet (selv om hun et et sted hvor hun føler seg hjemme. Det skal jo ikke gå ut over ditt nye liv at eksen din har barn.

Anonymkode: 21bfb...a56

Jeg har snakket med henne om at det ikke er like naturlig nå at hun er mye hos meg, at hun er velkommen innom i ny og ne og at det kan være vanskelig med faste dager og da sier hun at hun forstår og at det er greit, men hun fortsetter å komme.

Er enig i at moren og faren hennes må på banen.

Har nettopp skrevet mail til moren nå? og er spent på hva hun mener.

Faren vet hva jeg mener.

Ts

• Hjerte 2
Skrevet

Bør du ikke heller ta en prat med henne. Du kan jo godt si hvorfor hennes far måtte flytte ut uten å rakke han ned som far (hun er så gammel at hun kan skjønne at en ikke kan godta slikt fra en kjæreste), du bør jo også si at du såvidt har begynt å date igjen og at hun kan risikere å treffe på han om hun fortsatt kommer like ofte innom. Du må selv tenke ut hvor mye kontakt du tenker er greit og hvor langt du evt er villig til å strekke deg, det må du finne ut før du snakker med henne eller hennes foreldre ang samvær.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Du har en fin sjanse til å få en «datter» som du kan få et fint forhold til senere i livet også. 

Tror jeg hadde fortsatt latt hun være der og oppdratt hun som min egen

• Liker 8
  • Hjerte 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

HUn har da ikke noe med hvilke bilder du har fremme, eller hvorfor lar du hun komme og gå som hun vil? Hun trenger jo ikke ha husnøkkel. Så dette er noe du velger selv, Det er flott du vil ha kontakt med henne videre, men hun er jo foreldrenes sitt ansvar

Anonymkode: a8cb2...a3d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Han sier jenta trenger meg og at hun sliter litt etter bruddet, fordi hun likte meg så godt og nå er tilværelsen tatt fra henne.

Faren har dårlig samvittighet for meg og datteren og det skal han få lov å ha, men jeg kan ikke fortsette samvær like mye som når jeg og faren var sammen.

Jenta er velkommen på besøk og overnatting, men ikke annenhver helg og hver tirsdag- onsdag slik som tidligere, selv om hun er opptatt med håndball og venner og ofte er borte i mange timer slik som før.

Ts

Eh.. han bruker deg som barnevakt.

Anonymkode: 9f122...30b

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 2 ekstra barn( nå voksen) de var 14 og 15 når derres far flyttet ut. Det var et turbulent forhold og varte bare noen år. Men ungdomen kom stadig tilbake. 

Viktig å vite, hva vil du? Kan du samarbeid med foreldrene? Og hva vil ungdomen?

Er forskjell på å vile ha et fristed fra krav, forventniger og sånt til det å trenge en trygg og stødig heim.  

Vi fikk hjelp av helsestasjon, familieverne og BV. Mye jobb og veien var svært lang, da jeg hadde egene barn også, men absolutt verdt det.  Og i dag er de voksne med egene familier og de kommer forsatt hjem på besøk.

Anonymkode: c7060...934

• Hjerte 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

HUn har da ikke noe med hvilke bilder du har fremme, eller hvorfor lar du hun komme og gå som hun vil? Hun trenger jo ikke ha husnøkkel. Så dette er noe du velger selv, Det er flott du vil ha kontakt med henne videre, men hun er jo foreldrenes sitt ansvar

Anonymkode: a8cb2...a3d

Hun har ikke husnøkkel.

Hun tok bruddet tungt, og har ikke forstått at når et kjærestepar går fra hverandre så blir det også forandringer for barna.

Er glad i henne og ønsker henne i livet mitt hvis hun ønsker det, men hun kan ikke være her over flere dager.

Ts

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hun har ikke husnøkkel.

Hun tok bruddet tungt, og har ikke forstått at når et kjærestepar går fra hverandre så blir det også forandringer for barna.

Er glad i henne og ønsker henne i livet mitt hvis hun ønsker det, men hun kan ikke være her over flere dager.

Ts

Dette er prisen barna betaler med skilsmisse og nye bonusforeldre, barna knytter seg til voksenpersoner i livet sitt og så er det slutt. 

Noen barn har flere sånne opplevelser gjennom barndommen.

Du skal bare ta det som et kompliment at hun vil være hos deg.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...