Gå til innhold

Hvordan holder du oversikt over leste bøker?


MiniMjau

Anbefalte innlegg

Hvordan holder du oversikt over hvilke bøker du har lest?

Bruker du en egen "booktracker" app? Hvilken?

Skriver du ned i en notisbok? 

Andre måter?

 

 

 

Endret av MiniMjau
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker nettsiden bokelskere

Anonymkode: c4e50...d50

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker dere ikke hva dere har lest?😃

Anonymkode: 58876...390

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et Google-dokument for hvert år. Har et mål om et visst antall bøker i året, derfor skriver jeg de jeg leser eller hører på lydbok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goodreads.

Anonymkode: 20c06...7cd

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De jeg har lest står i hylla, de jeg ikke har lest ligger i esker. Haugen i eskene bare vokser, så jeg burde egentlig slutte å kjøpe bøker. 😅

Anonymkode: 84870...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte bokelskere før, men gikk over til goodreads ettersom det er flere bøker lagt inn der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De jeg har lest står i hylla, de jeg ikke har lest ligger i esker. Haugen i eskene bare vokser, så jeg burde egentlig slutte å kjøpe bøker. 😅

Anonymkode: 84870...cf5

Kjenner meg igjen! Jeg har satt meg et mål om hvor mange av bøkene jeg må lese før jeg får kjøpe noen nye 😅 Prøver å lese noen av de jeg har hatt liggende lengst, og det gir meg en ekstra god følelse når jeg gjør det 😂

Anonymkode: 20c06...7cd

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger bøker jeg ikke har lest ned på siden i stabler. Bøker som er lest, står rett opp og ned på vanlig måte i bokskapene.

Jeg leser kun papirbøker. Liker det best. Har ikke lyst til å gå over til nettbrett/Kindle. Vil ha bøkene rent fysisk, og at de aldri blir borte eller utsatt for "tekniske feil" på elektroniske dingser som gjør at jeg mister dem. Enkelte bøker har jeg lest om igjen mange ganger, henter dem i hylla. Som f.eks klassikerne Stormfulle Høyder og  Jane Eyre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker jo hvilke bøker jeg har lest???  Trenger ikke skrive det ned, og jeg leser gjerne 3-4 bøker i uka. Mitt problem er å huske om jeg leser en serie på norsk eller engelsk hvis det går litt tid mellom bøkene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humlemor

Jeg leser bøker på den gode, gamle måten. Har mitt eget lille bibliotek i hyller på rommet 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skriver ned i notatbok.

Anonymkode: 298c1...f08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder ikke telling. Men husker jo hva jeg har lest.

Kaster eller gir bort i det boka er lest, så har heller ikke arkiv på den måten. 

Anonymkode: 74f0b...30a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk papirutskrifter over alt jeg har lånt fra Deichman helt tilbake til 1992; de siste årene har jeg bare tatt vare på historikken på "Min side".

Anonymkode: e25f6...f53

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor ønsker dere oversikt over hva dere har lest egentlig? :) 

Jeg pleide å notere på Goodreads, syntes det var et spennende "samfunn", det endte med at jeg ble mer opptatt av å "nå målet" enn å nyte bøkene mine. Så jeg sluttet helt å notere. Har funnet tilbake til leselysten så tror ikke jeg vil begynne igjen. Men jeg lurer litt på hva dere gjør det for, kanskje noe spennende. :P 

Anonymkode: 090cf...7d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 oversikten holdes av innsikten jeg hentet ut av bøkene.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Husker dere ikke hva dere har lest?😃

Anonymkode: 58876...390

Noen bøker går inn i det store intet i hjernen fordi de ikke satte spesielt store spor, og andre husker jeg i tiår etterpå.

 

Bøker jeg har lest står i noen hyller, mens bøkene jeg ikke har lest står i noen andre hyller samt på nattbordet mitt. 
Jeg må seriøst vurdere å bremse bokkjøp. Jeg har pr nå 11 bøker på nattbordet som venter på å bli lest, og 45 i bokhyller som også venter på å bli lest. Tiden strekker ikke til! 😫

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bokblogg som jeg har hatt i mange år, og papirlister fra vgs- og studieårene (og noen udokumenterte år i mellom som irriterer meg :fnise: ). Selv om jeg stor sett husker om jeg har lest en bok eller ikke,  liker jeg å ha litt oversikt og statistikk, se om lesevanene endrer seg over tid og kunne se hva jeg leste når.

Folk som er hekta på trening er opphengt i tider og mål, jeg nerder på lesetallene mine...

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...