Gå til innhold

Er det mulig å ha messenger uten Facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg vil slette Facebook, men ha messenger. Er det mulig? Blir forvirret av informasjonen, jeg få opp både ja og nei, og det er uklart om det er mulig per dags dato. Noen som vet?

Jeg vet at man kan deaktivere Facebook og bruke messenger, men jeg vil slette hele facebook-kontoen for godt.

Anonymkode: 5afc0...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Facebook Messenger er en funksjon på Facebook, selv om navnet nå er kortet ned til bare Messenger, og Facebook-kontoen nå heter en Meta-konto.

Anonymkode: a5cf1...dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd...

Men det var mulig en periode?

Anonymkode: 5afc0...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Synd...

Men det var mulig en periode?

Anonymkode: 5afc0...119

Altså, det spørs jo hva du mener med det. Du lager en konto hos firmaet Meta (tidligere kalt Facebook), som gir deg tilgang på tjenestene Facebook, Messenger, Whatsapp og Instagram. Du velger selv hvilke du vil bruke.

Ønsker du å bruke Messenger uten å gå via Meta? Det går ikke. Hvis du ikke vil ha noe med dem å gjøre, må du over på en annen tjeneste, som Signal, Telegram, Discord eller lignende.

Anonymkode: a5cf1...dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint deaktivere Facebook kontoen og kun bruke messenger.  Da blir profilen din borte for andre men du kan logge inn igjen senere og da blir du synlig igjen. 

Anonymkode: 8b2e4...bff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint an å ha Messenger uten å ha Facebook profil. Kjenner flere som har det, så her har de andre kommet med mye misvisende info

Anonymkode: 20f60...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På mobilen nylig var det oppdatering av Facebook. Da fikk jeg spørsmål om jeg ville bruke Messenger uavhengig av Facebook. Facebook og Messenger er allerede to forskjellige apper på mobilen, og med det spørsmålet forstår jeg det som at man kan ha Messenger uten Facebook. Om jeg ville bruke Messenger uavhengig av Facebook måtte jeg lage en ny bruker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan fint deaktivere Facebook kontoen og kun bruke messenger.  Da blir profilen din borte for andre men du kan logge inn igjen senere og da blir du synlig igjen. 

Anonymkode: 8b2e4...bff

39 minutter siden, AnonymBruker said:

Det går fint an å ha Messenger uten å ha Facebook profil. Kjenner flere som har det, så her har de andre kommet med mye misvisende info

Anonymkode: 20f60...92f

Folk blander profil og konto her. Det er ikke det samme. Du trenger ikke ha en FB-profil, men du MÅ ha en Meta-konto.

Anonymkode: a5cf1...dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...