Gå til innhold

P-piller..se her!!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest _Butterfly_

Heisann!

Jeg har gått på Trionetta i 1,5 år. Men har ikke tenkt til å begynne på et nytt brett i dag, grunnet nedsatt sexlyst. Jeg har derimot tenkt til å begynne på en annen type p-piller-Yasmin. Men prob. er at jeg ikke har noen resept på de nye p-pillene slik at jeg får begynt med den i dag. Får nok ikke begynt med de nye p-pillene før neste mensperiode. Mitt spm er da som følger: Er det dumt å ha et slik opphold med p-pillebruken, hadde det beste vært å begynt direkte på den nye typen?

Håper på mange svar!

Klem fra Butterfly :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner en del faramsøyter, og de ville nok ha svart klart nei på denne.

Hvis du ikke har resept på den nye typen, tror jeg nok det er lurere å fortsette med Trionetta frem til neste periode, så er du sikker.

Har brukt Trionetta selv, og vet at det er noe dritt... Men jeg ble skikkelig agressiv av dem, så hvis lysta var tilstede så klarte jeg å ødelegge det på den måten... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Har hørt at det lureste er å ikke begynne og slutte med pillene for mange ganger. Derfor er det kanskje lurest å fortsette med trionetta (som jeg synes er no dritt) til neste periode, før du begynner på yasmin (havner i samme kategorien som trionetta)

Katta - p-pille-hater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg slutta på Yasmin (pga at jeg ble deprimert) hadde jeg et opphold på en måned før jeg begynte på Trionetta. Fikk ''normal'' mens ca. 2 uker etter at jeg hadde hatt mensen på pillene!

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lizbet - ikke innlogget

Kan vel bare slutte meg til at det ikke er lurt med slike små opphold innimellom...

Går forresten på trionetta selv - er kjempefornøyd, jeg. Ikke nedsatt sexlyst og heller ingen andre bivirkninger. Utover det at jeg alltid blir litt småamper før mensen. Men det har mer med PMS og gjøre er jeg redd...

-Lizbet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått høre motsatt!

At det faktisk er veldig bra å slutte på pillen en måned eller to.

Da får kroppen slappe av litt og være "naturlig" kan du si...

Det er ikke noe fare, slapp av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker trionetta men har veldig dårlig sexlyst. og nå lurer jeg litt på om jeg skal prøve noe nytt.

jeg har hatt en liten pause med trrionetta men da kom faktisk andre bivirkninger som økt menstrasjon, mer mens smerter og mer kviser.

Trur dere Yasmin er bra for meg??

har dere hørt noe negativt om Yasmin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var utrolig deprimert da jeg brukte Yasmin - og det hadde ikke med omstendighetene å gjøre!! Var stort sett alltid i dårlig humør :x Andre ting: mindre menssmerter, kortere blødninger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...